Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:03:00 GMT

کارت قرمز استرالیا به چین

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۱۲۶۰

کارت قرمز استرالیا به چین

کوالالامپور- ایرنا- تنش های میان استرالیا و چین آنچنان افزایش یافته که پارلمان استرالیا درماه جاری قانون مداخله خارجی را به منظور جلوگیری از نفوذ پکن در نهادهای سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی این کشور تصویب می کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، جنجال های سیاسی میان کانبرا و پکن از یکسال پیش شروع و در ماههای اخیر همزمان با جنگ تجاری دونالد ترامپ علیه این کشور، کاملا افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه های استرالیایی در هفته گذشته 2 گزارش طبقه بندی شده را مبنی بر تلاش های گسترده تک حزب کمونیست چین برای نفوذ در گروهها و احزاب سیاسی به ویژه سطوح مختلف دولت استرالیا در سال 2016 منتشر کردند.
اگرچه تاکنون دولت مالکوم ترنبول درمورد این گزارش ها واکنش نشان نداده است، اما 'کریستین پورتر' Christian Porter دادستان کل استرالیا روز جمعه گذشته از نمایندگان پارلمان این کشور خواست تا قانون مقابله با مداخله خارجی را تا پیش از انتخابات میان مرحله ای پارلمانی در 28 جولای (6 مرداد) تصویب کنند.
استرالیا در سال 2019 میلادی (98) نیز شاهد چهل و ششمین انتخابات سراسری پارلمانی در این کشور است.
وی گفت که گزارش نهادهای امنیتی استرالیا نشان می دهد که تهدید نفوذ خارجی در این کشور جدی و رو به افزایش است.
پورتر افزود: این قانون برای نخستین بار دخالت هدفمند خارجی را در امور مختلف دولت استرالیا به ویژه انتخابات ممنوع می کند.
قانون جلوگیری از نفوذ خارجی در صورت تصویب در پارلمان استرالیا سبب می شود تا شرکت های مختلف از جمله مخابراتی چین مانند هواووی برای فعالیت در استرالیا و توسعه نسل پنجم تلفن همراه و همکاری های فنی دو طرف در این زمینه دچار مشکل شود.
علاوه براین بسیاری از شرکت های استرالیایی همکار با شرکت های چینی مجبور خواهند شد تا شرکت های خود را به چین و یا کشور دیگری منتقل کنند.
دولت ترنبول با هدف مقابله با نفوذ و لابی سرخپوشان چینی، دو لایحه به پارلمان این کشور برای کاهش تعداد افراد یا سازمان های خارجی در نهادهای عالی تصمیم گیرنده در بخش های اقتصاد و سیاست را ارائه کرده است.
این لوایح قانونی نه تنها شرکت های دولتی بلکه کسب و کارهای خصوصی، تمام مدارس، دانشگاهها،کلیساها و مراکز خیریه را که از کمک های خارجی استفاده می کنند ، هدف قرار داده است.
درحالی که نهادهای اجرایی و قانونی در کانبرا به دنبال تصویب قانون علیه ورود و نفوذ بیشتر چین در استرالیا هستند، اما درعین حال جولی بیشاپ وزیر امورخارجه این کشور قرار است در صورت توافق پکن از چین دیدار داشته باشد.
دوکشور از سال 2014 میلادیی نشست های سالانه میان وزیران امور خارجه را برگزار کرده اند.
اما نکته مهم این است که اگرچه تعارضات سیاسی در حالی میان دو کشور در حال شعله ور شدن است اما روابط تجاری دوجانبه پکن- کانبرا در کمتر از یکسال اخیر در سطح بسیار بالای حدود 130 میلیارد دلار برآورد شده است.
شبد**1599*9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي استراليا چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۱۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند نکته برای مدیریت گوشی همراه هنگام سفرهای خارجی

گوشی‌های همراه، سفر را به مراتب آسان‌تر و دلپذیرتر از گذشته کرده‌اند. به لطف این دستگاه‌های هوشمند، تمام برنامه‌ها و حساب‌هایتان همیشه در دسترس شما هستند و دیگر نیازی به مراجعه به کافی‌نت برای برقراری ارتباط با خانه یا جستجوی اطلاعات مورد نیازتان نیست.

علاوه بر این، اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند که سفر را ایمن‌تر و راحت‌تر می‌کنند. از نقشه‌های تعاملی و یلپ (Yelp) گرفته تا اپلیکیشن‌های ترجمه که به لطف پیشرفت‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) از گذشته بسیار دقیق‌تر شده‌اند، گوشی‌های همراه می‌توانند در هر مرحله از سفر یار و یاور شما باشند.

با این حال، مدیریت گوشی همراه در خارج از کشور می‌تواند کمی پیچیده‌تر از چیزی باشد که تصور می‌کنید. به همین دلیل، در ادامه به چند نکته کلیدی برای مدیریت گوشی در هنگام سفر‌های خارجی می‌پردازیم:

آداپتور شارژر و پاوربانک همراه داشته باشید

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در هنگام سفر به آن توجه کنید، عمر باتری گوشی همراهتان است. در حالی که در خانه یا محل کار به راحتی می‌توانید گوشی خود را شارژ کنید، اما در سفر این کار به سادگی امکان‌پذیر نیست.

اولاً، در طول سفر، ممکن است زمان زیادی را در خارج از منزل بگذرانید و فرصت کافی برای شارژ گوشی خود نداشته باشید. این امر به ویژه در زمان‌هایی که در حال گشت و گذار، بازدید از مکان‌های دیدنی یا شرکت در فعالیت‌های مختلف هستید، صدق می‌کند. دوماً، هر کشوری از نوع خاصی از پریز برق استفاده می‌کند. این موضوع می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، زیرا شارژر معمولی شما ممکن است در مقصدتان قابل استفاده نباشد. درست است که درگاه شارژ گوشی (که به سازنده‌ی گوشی بستگی دارد) اغلب یکسان است و اکثر گوشی‌های امروزی (حتی آیفون) استاندارد هستند، اما این شارژر را به کجا وصل می‌کنید؟

احتمالاً عده‌ای از شما بگویند که می‌توانید کابل USB را به لپ‌تاپ وصل کنید، اما سوال اینجاست که اصلاً لپ‌تاپ خود را با چه چیزی شارژ می‌کنید؟ ساده‌ترین راه حل این است که به محض رسیدن به مقصد، چند آداپتور محلی تهیه کنید.

علاوه بر این، بهتر است یک پاوربانک هم همراه داشته باشید. این کار باعث می‌شود روز‌هایی که ساعت‌ها به محل اقامت خود برنمی‌گردید، بتوانید به راحتی گوشی خود را شارژ کنید.

سیم‌کارت محلی تهیه کنید

به طور کلی، استفاده از سیم‌کارت محلی در مقایسه با رومینگ، بسیار ارزان‌تر است. تماس‌ها، پیامک‌ها و استفاده از اینترنت با سیم‌کارت محلی به مراتب مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. قیمت این سیم‌کارت معمولاً بسیار پایین است و اکثر گوشی‌های مدرن قابلیت دو سیم‌کارته دارند. این یعنی شما همچنان می‌توانید سیم‌کارت قدیمی و شماره‌ی خود را نگه دارید، بدون اینکه نیاز به جابه‌جایی دائمی بین آنها داشته باشید.

اپراتور‌های محلی معمولاً در کشور خود از پوشش شبکه‌ای بهتری برخوردار هستند. این امر به خصوص در مناطق روستایی یا دورافتاده که ممکن است اپراتور‌های خارجی سیگنال ضعیفی داشته باشند، حائز اهمیت است. هزینه رومینگ می‌تواند باورنکردنی گران باشد و یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از آن، خرید سیم‌کارت از یک فروشگاه محلی است. شما حتی می‌توانید به راحتی با هزینه‌ی کمی در همان محل، موجودی سیم‌کارت جدید را شارژ کنید. خرید اعتبار اضافی به خودی خود، بسیار ارزان است، اما اگر آن را با هزینه‌ی رومینگ مقایسه کنید، این تفاوت واقعاً مضحک به نظر می‌رسد.

با احتیاط از Wi-Fi عمومی استفاده کنید

استفاده از Wi-Fi عمومی، چه در خانه و چه در سفر، همواره با خطرات امنیتی همراه است. در سفر، به دلیل ناآشنایی با زبان و محیط، تشخیص شبکه‌های مشکوک دشوارتر می‌شود.

عدم دسترسی به اینترنت همراه در سفر، منجر به اتکای بیشتر به شبکه‌های Wi-Fi عمومی در مکان‌هایی مانند کافی‌شاپ‌ها، فرودگاه‌ها و سواحل می‌شود. این امر برای افراد دورکار (دیجیتال‌نوماد) که به دنبال کار از مکان‌های دور هستند، اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

علاوه بر این، استفاده از شبکه مجازی خصوصی، یک لایه‌ی اضافی از رمزگذاری را ارائه می‌دهد که می‌تواند تا حدودی امنیت شما را در هنگام استفاده از اینترنت عمومی بالا ببرد. با این حال، بهتر است تا حد امکان از شبکه‌های عمومی اجتناب کنید.

مراقب دستگاه خود باشید

سارقان اغلب گردشگران را هدف قرار می‌دهند، زیرا تصور می‌کنند که آنها بی‌دقت‌تر هستند و با محیط ناآشنا هستند و نمی‌دانند کدام بخش‌های شهر را باید از آنها دوری کنند و چنان روی جهت‌یابی تمرکز دارند که به اطراف خود توجه نمی‌کنند.

بنابراین، میشه به محیط اطراف خود توجه داشته باشید و از مکان‌هایی که خلوت یا ناامن به نظر می‌رسند، دوری کنید. ویدیو‌های بی‌شماری از سارقانی وجود دارد که گوشی را فقط با یک قاپیدن در خیابان از دست شما می‌ربایند.

اول اینکه از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی مانند رمز عبور یا مکان فعلی خود با افراد غریبه خودداری کنید. دوم اینکه اجازه ندهید کسی به گوشی شما دست بزند. یک فرد مخرب می‌تواند یک ثبت‌کننده کلید (کی‌لاگر) نصب کند یا حتی از چیزی ساده به عنوان «شارژر» برای هک کردن دستگاه شما استفاده کند.

همچنین، فقط گم شدن دستگاه نیست که مشکل‌ساز می‌شود. شما همچنین باید به داده‌های خود توجه داشته باشید. گم شدن دستگاه به معنای از دست رفتن تمام داده‌های گوشی شماست. مطمئن شوید که با ذخیره آنها در فضای ابری، از آنها پشتیبان تهیه می‌کنید. به طور مرتب از اطلاعات خود در فضای ابری یا کامپیوتر شخصی خود پشتیبان تهیه کنید.

دانلود برنامه‌های ضروری قبل از سفر

شما نمی‌خواهید در خارج از کشور فایل دانلود کنید. دانلود برنامه‌ها در خانه به شما کمک می‌کند تا از هزینه‌های رومینگ دیتای موبایل در خارج از کشور جلوگیری کنید. در صورت عدم وجود اتصال به اینترنت، می‌توانید از برنامه‌هایی که به صورت آفلاین کار می‌کنند استفاده کنید. قبل از سفر، زمانی را برای آشنایی با برنامه‌ها و نحوه عملکرد آنها اختصاص دهید. این امر به شما کمک می‌کند تا از آنها به طور موثر در طول سفر خود استفاده کنید.

دانلود برنامه‌ها از منابع معتبر در شبکه‌های امن به شما کمک می‌کند تا از خطر دانلود فایل‌های مخرب جلوگیری کنید. قبل از سفر، فهرستی از برنامه‌هایی که برای سفر خود به آنها نیاز دارید تهیه کنید. این برنامه‌ها می‌توانند شامل نقشه، ترجمه، راهنمای سفر، رزرواسیون هتل و برنامه‌های مربوط به حمل و نقل باشند. با دانلود برنامه‌های ضروری قبل از سفر، می‌توانید از تجربه سفری راحت‌تر، لذت‌بخش‌تر و امن‌تر بهره‌مند شوید. به این ترتیب، خطر فریب و دانلود فایل‌های مخرب به اندازه‌ی قبل نخواهد بود.

از گوشی خود مراقبت کنید، تا آن هم از شما مراقبت کند

همانطور که در خانه به گوشی خود وابسته هستید، در سفر این وابستگی دوچندان می‌شود. گوشی هوشمند به ابزاری ضروری برای مسیریابی، برقراری ارتباط، سرگرمی و ذخیره خاطرات سفر شما تبدیل می‌شود.

بنابراین، قبل از شروع سفر، با رعایت نکات و ترفند‌های بالا، از گوشی خود به بهترین نحو مراقبت کنید تا در طول سفر یار و یاورتان باشد. این نکات برای مدیریت بهتر گوشی همراه شما در طول سفر طراحی شده‌اند. با رعایت این موارد می‌توانید سفری ایمن و راحت‌تر را تجربه کنید.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • حرکت غیرورزشی داویده کالابریا بر روی بازیکن اینتر و کارت قرمز دوم برای میلان (میلان 1-2 اینتر)
  • جنگ در دربی میلان؛ 3 کارت قرمز در 3 دقیقه! / عکس
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • بهروز افخمی: باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • چند نکته برای مدیریت گوشی همراه هنگام سفرهای خارجی
  • رأی مثبت سنای آمریکا به برنامه نظارت خارجی
  • قانون «عوامل خارجی»دست غرب را در گرجستان می‌بندد؟-بخش پایانی
  • دسترسی به اطلاعات شهروندان آمریکایی قانونی می‌شود
  • بستر نفوذ قدرت‌های سلطه کاهش ارزش‌های دینی و تقید به قانون است