Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@23:46:36 GMT

سفیر ایران در توکیو مشخص شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۱۳۴۰

سفیر ایران در توکیو مشخص شد

به گزارش پارس نیوز، 

بنا به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رئیس جمهور، مرتضی رحمانی موحد سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ژاپن تعیین شد. 

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، رحمانی موحد پیش از این کارشناس ارشد سیاسی و مشاور وزیر امور خارجه بود، وی در دولت یازدهم ( چهار سال اول دولت حسن روحانی) معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود، در مدت تصدی این مسئولیت مهم تلاش‌های زیادی برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی کشور بویژه در عرصه بین المللی به عمل آورد، در این دوره جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در لیست ۵۰ کشور اول دنیا در جذب گردشگران خارجی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رحمانی موحد که دارای کارشناس ارشد حقوق بین الملل است به جای رضا نظرآهاری راهی توکیو می شود که از سال ۱۳۹۱ سفیر کشورمان در آن کشور بود.

از دیگر سوابق کاری وی می‌توان به معاونت مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند، سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، رئیس اداره دوم کشورهای مشترک المنافع، ریاست دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای در وزارت امور خارجه و همچنین ریاست دبیرخانه همکاری‌های اقتصادی سه جانبه اشاره کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: امور خارجه جمهوری اسلامی رسانه دولت معاون صنایع دستی و گردشگری گردشگری اسلامی ایران حقوق سازمان همکاری شانگهای وزارت امور خارجه ایران جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور ژاپن وزیر امور خارجه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه جمهوری صربستان در تماس تلفنی با دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مورد علاقه در عرصه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

دکتر امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح نمود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقاء همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ماست.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استاندارد‌های دوگانه و استفاده ابزاری از نهاد‌های بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت‌های غربی علیه کشور‌های مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت‌های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • امیرعبداللهیان: اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دوکشور است
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دوکشور است