Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش ایلنا، قاسم احمدی لاشکی (نماینده حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت، نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات و عضو فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی) درباره پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشسته‌‎های آموزش و پرورش توضیح داد: با توجه به بودجه‌ای که امسال مجلس برای آموزش و پرورش مصوب کرد، آموزش و پرورش با مطالبه از سازمان برنامه و تخصیص اعتبارات مصوب به راحتی می‌تواند پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها را پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با استناد به گزارشی که سازمان برنامه و بودجه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه کرده به خانه ملت گفت: پاداش پایان خدمت تمامی بازنشستگان سال 95 به طور کامل پرداخت شده است و در این زمینه آموزش و پرورش از سال 95 به بعد بدهی دارد.

رقم پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته سال گذشته 3800 میلیارد تومان است

وی ادامه داد: در حال حاضر 9 ماه از تاریخ بازنشستگی بازنشستگان سال 96 گذشته، ولی هنوز پاداش پایان خدمت این عزیزان پرداخت نشده است. در حالی که این رقم، عدد بزرگی است و حدود 3 هزار و 800 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

پاداش معلمان باید یکجا پرداخت شود

عضو فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی با بیان اینکه دولت هنوز نتوانسته‌ این عدد را تأمین کند، اضافه کرد: از سوی دیگر در جلساتی که با مسئولان دولتی در این باره برگزار شد عنوان شد که به هیچ وجه نباید این پول معلمان به صورت اقساط و ماهانه پرداخت شود و پاداش معلمان باید یکجا پرداخت شود.

احمدی لاشکی با تأکید بر اینکه پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان از اولویت‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات است، احتمال داد که در هفته جاری نشستی با حضور مسئولان رده بالای سازمان برنامه و بودجه، خزانه‌داری کل کشور و وزارت آموزش و پرورش برگزار شود تا حق مسلم معلمان بازنشسته سال 96 در این اوضاع اقتصادی هرچه سریع‌‎تر پرداخت شود.

بودجه آموزش و پرورش افزایش 6700 میلیارد تومانی داشته است

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مجلس در بودجه امسال رقمی معادل 6 هزار و 700 میلیارد تومان به منابع درآمدی وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده، افزود: هرچند این رقم به صورت گلوبال برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده، ولی عمده این رقم با هدف پرداخت پاداش پایان خدمت برای معلمان در نظر گرفته شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بازنشستگان آموزش و پرورش پاداش پایان خدمت فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود