Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@11:39:56 GMT

ترامپ خروج از برجام را دستاورد دولتش دانست

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۱۶۹۳

ترامپ خروج از برجام را دستاورد دولتش دانست

رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی خروج از توافق هسته‌ای ایران را یکی از دستاوردهای زمان ریاست‌جمهوری خود عنوان کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه در همایش حزب جمهوری‌خواه و در جمع هوادارنش در ایالت نوادا سخنرانی کرد.

ترامپ با اشاره به توافق آمریکا و کره‌شمالی درباره خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ، گفت که روابط خوبی با «کیم‌جونگ اون» رهبر کره‌شمالی دارد و مسیر خوبی را پیش می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کره شمالی به تازگی بقایای اجساد 200 نظامی آمریکایی کشته شده در جنگ شبه جزیره کره را پس داده است، افزود: «ژاپن نیز به خاطر اینکه دیگر موشک‌های (کره شمالی)‌ از بالای سرش عبور نمی‌کند، از ما متشکر است».

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به جنگ تجاری واشنگتن با کشورهای مختلف، توضیح داد: «سال گذشته تقریبا 500 میلیارد دلار را در تجارت با چین از دست دادیم...(جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا) مرد خوبی است ولی آمریکا نمی‌تواند تعرفه 275 درصدی روی واردات لبنیات را بپذیرد».

ترامپ با نام بردن از اقداماتی که در این مدت ریاست جمهوری‌اش انجام داده، خروج از توافق هسته‌ای ایران را در کنار خروج از توافق اقلیمی پاریس و انتقال سفارتخانه به قدس، در لیست دستاوردهایش قرار داد!

وی با تشبیه کردن آمریکا به بانکی که هر کشوری می‌خواهد از آن سرقت کند، گفت در یک سال گذشته، اتحادیه اروپا 151 میلیارد دلار را از دست این کشور خارج کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه هر کسی که به این کشور مهاجرت می‌کند، مجبور است آمریکا را دوست داشته باشد، افزود آنها نمی‌توانند به آمریکا بیایند و هر جرمی که خواستند انجام دهند

منبع: تابناک

کلیدواژه: ترامپ رئیس جمهور آمریکا خروج از برجام دستاورد دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۱۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 

کره شمالی و بلاروس در تلاش برای تعمیق روابط دوجانبه جهت "فعال کردن همکاری در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی" توافق کردند.

ایم، چون ایل، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی و اوگنی شستاکوف، معاون وزیر امور خارجه بلاروس، در مورد نیاز به «تقویت تماس‌های سطح بالا» و توافق برای دیدار‌های بیشتر گفتگو کردند.

در این گزارش آمده است: «آن‌ها همچنین تصمیم گرفتند از یکدیگر در عرصه بین المللی حمایت و همکاری کنند تا روابط دوستانه بین دو ملت گسترش و توسعه یابد. «نماینده روسیه به جزئیات بیشتر درباره نوع توافق‌ها اشاره نکرده است.

بلاروس از متحدان روسیه در راستای حمایت از پیونگ یانگ توافقاتی را با کره شمالی اتخاذ کرده است. در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس اولین توافقنامه بین دولتی در زمینه همکاری اقتصادی و فرهنگی بین کره شمالی و روسیه، سفیر کره شمالی گفت که هر دو ملت همبسته و همسایه در کنار هم به پیمودن مسیری به سوی «شکوفایی ابدی و یک راه جدید ادامه می‌دهند».

پس از آن، کره شمالی همکاری و توافق با متحدان روسیه را آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای فعال کردن کارخانه‌های تعطیل در سمنان برداشته شد
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • مردم استان استقبال شایسته و خوبی از رئیس جمهور خواهند کرد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • رئیس‌جمهور: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه، معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت