Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@14:06:05 GMT

حضور کمک پرستار در بیمارستان به نفع بیماران است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۱۷۱۶

حضور کمک پرستار در بیمارستان به نفع بیماران است

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم حضرتی در نخستین جلسه هم اندیشی روسای جدید دانشگاه های علوم پزشکی کشور، افزود: با توجه به اینکه مدیران پرستاری زیر نظر مستقیم ریاست دانشگاه قراردارند، بنابراین از روسای دانشگاه های علوم پزشکی انتظار داریم که در انتخاب مدیران پرستاری شرایط احراز ابلاغی از سوی معاونت پرستاری رعایت شود و مدیران پرستاری با هماهنگی این معاونت انتخاب و معرفی کنند و حکم آنان از طرف رئیس دانشگاه ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به موضوع نیروی انسانی و سطح بندی خدمات و رعایت استاندارد نیروی پرستاری به تخت بیمارستانی اشاره کرد و اظهارداشت:  قبل از توسعه بخش های جدید ضرورت دارد نیروی پرستاری آن بخش دیده شود. 

حضرتی همچنین به گلایه های برخی پرستارن قراردادی در خصوص دریافتی ها اشاره و گفت: بهتر است جذب نیرو از طریق شرکت های مورد تایید وزرات بهداشت انجام گیرد تا حق و حقوق و حرمت پرستارن حفظ شود. 

معاون وزیر بهداشت برتلاش برای اجرای قانون بهره وری و پیشگیری از اضافه کاری اجباری در دانشگاه های تحت پوشش تاکید کرد و گفت: ایجاد تعامل منظم با مدیران پرستاری در خصوص رفع  مسائل و مشکلات پرستاری مورد تاکید ماست. 

وی به ساخت و ایجاد ۳۰ پانسیون پرستاری در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: این پانسیون ها به منظور نگهداشت پرستاران و ماماها در مناطق محروم ساخته می شود که مقرر شده ۵۰ درصد هزینه آنها را دانشگاه ها و ۵۰ درصد دیگر از طریق خیرین سلامت با هماهنگی معاونت اجتماعی دانشگاه ها تامین شود.

حضرتی به جذب کمک پرستاران برای انجام کارها و نیازهای اولیه بیماران اشاره کرد و گفت: با این اقدام بار کاری اضافی پرستاران کاهش می یابد و می توانند برای جلب رضایت بیماران مفیدتر باشند. 

وی همچنین خواستار فعال سازی واحد «هوم کر» در بیمارستان ها و پرستار مسئول برای این واحد جهت توسعه برنامه مراقبت در منزل شد. 

فعال کردن و توسعه واحد آموزش به بیماران و تعیین پرستار سوپروایزر آموزشی جهت ارائه خدمات آموزشی به بیماران و کمک در توسعه برنامه طب تسکینی و مراقبتی، در دانشگاه های تحت پوشش از دیگر انتظارات و خواسته های معاون وزیر بهداشت، از روسای جدید دانشگاه های علوم پزشکی کشور بود.

کد خبر 4328735 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: جامعه پرستاری وزارت بهداشت وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو سرطان دیابت کمیسیون بهداشت و درمان داروخانه کودکان داروسازی سازمان نظام پزشکی دارو پرستار بارداری زایمان سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه گفت: زنده یاد لیلی سماواتی، ۶۱ ساله، اهل و ساکن شهرستان اردبیل که بدنبال سکته مغزی در بخش ICU بیمارستان علوی اردبیل بستری شده بود علیرغم مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتور‌های واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان، ساعت ۲/۳۰ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ جهت اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

دیگر خبرها

  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری