Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@16:17:32 GMT

جریان صدر با حیدرالعبادی هم ائتلاف کرد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۱۸۴۴

این ائتلاف که عصر شنبه در جریان سفر العبادی به نجف و دیدار با صدر انجام شده است، در چارچوب تلاش هفته های اخیر رهبران سیاسی عراق برای تشکیل ائتلاف (فراکسیون) اکثریت در پارلمان جدید این کشور تعریف می شود.

ائتلاف یاد شده از سوی این دو رهبر سیاسی عراق در یک کنفرانس خبری پس از دیدار امروز اعلام شد.

العبادی و صدر درعین حال تاکید کردند که تشکیل این ائتلاف مغایر ائتلاف هایی که هر یک از آنها پیش تر بطور جدگانه با سایر ائتلاف انتخاباتی انجام داده اند نیست و همه این ائتلاف ها در یک راستا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش تر ائتلاف های سائرون و الفتح (به رهبری هادی العامری) و قبل از آن ائتلاف های سائرون، حکمت (سید عمار حکیم) و الوطنیه (ایاد علاوی) برای تشکیل ائتلاف بزرگتر (فراکسیون اکثریت) اعلام ائتلاف کرده بودند.

به گفته العبادی و صدر ائتلاف امروز میان سائرون و النصر خصلت فرافرقه ای و فرانژادی خواهد داشت و بر مبنای توافق بر سر چندین محور صورت گرفته است.

دعوت از همه گروههای سیاسی عراقی فارغ از مذهب، دین و نژاد برای تشکیل یک ائتلاف فراگیر، مبارزه با فساد و پیگرد مفسدان، تشکیل دولت تکنوکرات با اعضای توانمند و بدور از سهمیه بندی های (فرقه ای) تنگ نظرانه، حمایت و تقویت ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی و انحصار سلاح در دست دولت از جمله محورهای این ائتلاف اعلام شده است.

تدوین یک برنامه اصلاحات اقتصادی، حفظ روابط متعادل با همه در چارچوب منافع ملی، حاکمیت و استقلال عراق و عدم مداخله در امور دیگر کشورها و اجازه مداخله ندادن به دیگران، حمایت از اصلاح نظام قضایی و تقویت نقش مدعی العموم، حفظ یکپارچگی عراق و وحدت ملی و گردش مسالمت آمیز قدرت سایر محورهای این توافق را تشکیل می دهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق دین دولت نیروهای امنیتی استقلال مسالمت آمیز عراق مقتدی صدر نیروهای امنیتی حیدرالعبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد

تابناک _ فهرست نهایی کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.

کاندیداهای مورد حمایت «جبهه انقلاب» مطابق اعلام دفاتر استانی شورای ائتلاف برای دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است:

 

 

پیش از این نیز فهرست کاندیداهای این تشکل سیاسی اصولگرا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • کاندیداها در آستانه انتخابات دنبال ارائه دیدگاه‌هایشان باشند
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران