Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در طول تابستان سال گذشته بر اساس اعلام پزشکی قانونی 4 هزار و 939 نفر در تصادفات درون شهری و برون شهری جان خود را از دست دادند، گفت: 37 درصد تصادفات  از نوع واژگونی بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار تقی مهری در اولین نشست تخصصی روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه امید است در این جلسه بتوانیم به اهداف تعریف و تبیین شده برسیم و نتیجه این جلسه مثمر ثمر باشد، اظهار کرد: سال 96 یکی از سال‌های پر فراز و نشیب برای کشور در زمینه‌های مختلف بوده و پلیس راهور نیز ماموریت‌های خاصی را دنبال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال 96 شاهد افزایش سفرها بوده‌ایم، افزود: افزایش سفر به معنای افزایش ماموریت‌های پلیس راهور است در نوروز 97 نیز شاهد افزایش سفرها بوده اما با این وجود گره ترافیکی نداشتیم و با وجود آغاز طرح از 24 اسفند وضعیت مناسب بود.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار شرکت ملی فرآورده نفتی عنوان کرد: بیشترین میزان مصرف سوخت بنا به اعلام این شرکت در روز 28 اسفند ماه و حدود 116 میلیون لیتر عنوان شده است. این در حالی است که در طول طرح و در تعطیلات روزانه 100 میلیون لیتر مصرف بنزین داشته‌ایم. همچنین در طول سال گذشته 44 میلیون لیتر گازوئیل مصرف شده است و این به این معنی است که روزانه بیش از یک میلیارد کیلومتر پیمایش داشته‌ایم.

مهری با اشاره به شرایطی که در دی و بهمن ماه در کشور به وجود آمد، عنوان کرد: در این دو ماه برخی از اعتراضات را شاهد بودیم و بیشترین وقت صرف کنترل اجتماعات شد و از ماموریت‌های اصلی که پیشگیری از وقوع حوادث بود کمی کاسته شد. همچنین در سال 97 هم برخی اعتراضات از جمله اعتراضات کامیون‌دارها را شاهد بودیم که روسای پلیس راه و راهور توانستند این موضوع را به خوبی مدیریت کنند.

کاهش جان باختگان اولویت پلیس در سال 97

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه یکی از راهبردهای پلیس در سال 97 موضوع کاهش جان باختگان است، تصریح کرد: یکی از کارهایی که در نوروز 97 مورد بررسی قرار گرفت تشکیل قرارگاه تصادفات بود که این موضوع را برای طول سال 97 نیز دنبال خواهیم کرد و امیدواریم با تلاش شبانه روزی و بهره‌گیری از سایر ظرفیت‌های برون سازمانی و درون سازمانی این موضوع در دستور کار قرار گیرد. در این زمینه باید اقدامات ویژه‌ای انجام شود و سال 97 یکی از سال‌های خوب در پیشگیری از وقوع تصادفات باشد.

به گفته وی طرح ویژه تابستان امسال از 24 خرداد ماه با هماهنگی همه دستگاه‌های امدادی اجرا شده و تا پایان شهریور ماه 97 ادامه خواهد داشت.

مرگ 4 هزار و 939 نفر در تابستان 96

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به وقوع تصادفات درون شهری و برون شهری در تابستان سال گذشته عنوان کرد: برابر آمار پزشکی قانونی در طول تابستان سال گذشته 4 هزار و 939 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند. در واقع در تابستان تصادفات بیشتر از سایر فصول است. به طوری که در سال 96 روزانه بیش از 44 نفر کشته می‌شدند که این آمار در تابستان به 53 نفر نیز افزایش یافت.

37 درصد تصادفات بر اثر واژگونی

مهری با بیان اینکه در طول سال گذشته 37 درصد تصادفات از نوع واژگونی بوده است، اظهار کرد: باید به سمتی برویم که از وقوع این گونه تصادفات جلوگیری کنیم مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامیده‌اند و این توجه ایشان را به مسائل اقتصادی نشان می‌دهد بزرگترین سرمایه هر کشور منابع انسانی است اگر ما باعث شویم یک نفر کمتر در تصادفات جان خود را از دست دهد، کمک بزرگی کرده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌های پلیس برای ایام خاص همانند لیالی قدر و ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ‌طرح‌های ویژه ترافیکی در این ایام اجرایی شد راهپیمایی روز قدس نیز نسبت به سال‌های گذشته بسیار باشکوه‌تر برگزار شد و اقدامات صورت گرفته در زمینه نظم ترافیکی بسیار خوب بود برگزاری نماز عید سعید فطر در تهران اقدام دیگری بود که به خوبی انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه تعطیلات تابستانی امسال از بهار آغاز شد، تصریح کرد: به همین منظور تیم‌های پلیس راهور در معابر شمالی مستقر شدند. اگر چه در تعطیلات عید فطر ترافیک در این معابر سنگین بود اما ما شاهد گره‌های طولانی نبودیم، برآورد ما این است که سفرها در شهریور ماه بیشترین افزایش را داشته باشد به همین منظور پلیس با هماهنگی با سایر دستگاه‌ها مجموعه‌ای از بهترین اقدامات انضباط ترافیکی را انجام خواهد داد.

سه عامل مهم در تصادفات سال گذشته

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در سال گذشته سرعت غیر مجاز سبقت غیر مجاز و عدم توجه به جلو بیشترین علل تصادفات را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در برخی از استان‌ها این علل به 70 الی 80 درصد رسیده است برخورد با تخلفات حادثه‌ساز جزو نکات مهم و اساسی است که باید به آن توجه شود.

به گفته مهری بیشترین تصادفات بین ساعت 4 بعد از ظهر تا 12 شب اتفاق می‌افتد و 66 درصد این تصادفات در 30 کیلومتری شهرها به وقوع می‌پیوندد.

رئیس پلیس راهور ناجا در همین راستا از تک تک فرماندهان و ستادها خواست تا در این باره برنامه‌ریزی‌های خاصی از جمله افزایش گشت‌ها و بهره‌گیری از گشت‌های نامحسوس را داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش خودروها (حدود یک میلیون و 600 هزار خودرو) در سال گذشته تصریح کرد: این موضوع تردد در سطح معابر را افزایش می‌دهد به همین دلیل بهره‌گیری از فناوری‌های نوین می‌تواند کمک بزرگی در کنترل رفت و آمدها داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد که اجرای این نشست‌های تخصصی باید به گونه‌ای باشد که شاهد کاهش تصادفات رانندگی در استان‌های مسافر پذیر، مسافر فرست و طول استان‌های محل تردد باشیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز

به گزارش «تابناک» به نقل از راهور، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات