Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم بزرگداشت «محمد امین قانعی راد» استاد بزرگ جامعه شناسی کشور، عصر دیروز با عنوان، «امین جامعه شناسی ایران» در کتابخانه ملی ایران برگزار شد. یاسمن صادق شیرازی

ایران آنلاین / در این مراسم دکتر «شهیندخت مولاوردی»، دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه دکتر قانعی راد، جامعه شناسی امین برای ایران بود و همکاری من با ایشان به دولت یازدهم بر می‌گردد، گفت: بی‌شک ایشان دارای ویژگی و خصوصیات اخلاقی‌ای بود که آنها را در کمتر کسی می‌توان پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولاوردی افزود: دکتر قانعی راد، به درد جامعه مبتلا بود. به‌همین علت، هیچگاه مردم و جامعه مدنی را رها نکرد و همیشه دوستی و شادی را برای مردم کشور می‌خواست. وی با اشاره به شناخت و اشراف دکتر قانعی راد از مسائل عمده کشور و زنان گفت: ایشان همواره دغدغه‌های مؤثری در مورد این موضوعات داشتند، اما هیچ گاه ریشه این مشکلات را مسائل بنیادی و ذاتی نمی‌دانستند و معتقد بودند که علت اصلی بروز این مسائل برخی از سنت‌ها و ارزش‌های موجود است. او اظهار داشت: دکتر قانعی راد، معتقد بود همه باید برای حل مشکلات کشور به‌حول یک محور، فارغ از هرگونه مذهب و عقیده جمع شوند، چراکه رعایت این مسائل جامعه را به سمت حقوق شهروندی پیوند می‌دهد.او با اشاره به اینکه دکتر قانعی راد بی‌شک فعال بی‌نظیری در حوزه زنان و حقوق شهروندی و صلح و دموکراسی بود، گفت: به‌طوری که، می‌توان رد پای ایشان را در تک تک این حوزه‌ها مشاهده کرد.

به‌هر جایگاهی اعتبار می‌بخشید/ دکتر «اشرف بروجردی»، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مراسم گرامیداشت اندیشه و منزلت و کرامت انسانی دکتر قانعی راد است، گفت: ایشان فردی بود که در هر جایگاه و موقعیتی قرار می‌گرفت به آن اعتبار می‌بخشید. وی با اشاره به اینکه شروع آشنایی من با دکتر قانعی راد در پژوهشگاه علوم ارتباطات اجتماعی در سال 85 بود، افزود: در آن زمان، جلسات متعددی با ایشان داشتم و با تمام وجود فرمایشات و رهنمودهای دکتر قانعی راد را دنبال می‌کردم تا زمانیکه ریاست کتابخانه ملی به من واگذار شد.او اظهار داشت: پس از اینکه در کتابخانه ملی کار خود را آغاز کردم تصمیم گرفتم تا مرکزی برای تبادل اندیشه با همکاری دکتر قانعی راد راه‌اندازی کنم.

وی افزود: همان‌طور که مطلع هستید، در حال حاضر مکانی در کتابخانه ملی به‌عنوان« اندیشگاه» برای تضارب اندیشه‌ها دایر است. در آن زمان تصمیم گرفتم مسئولیت این اندیشگاه را به دکتر قانعی راد بسپارم و خوشبختانه ایشان نیز پیشنهاد من را پذیرفت.بروجردی، ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که دکتر قانعی راد در اندیشگاه دنبال می‌کرد، این بود که با مطرح کردن اندیشه‌های برتر به رشد و شکوفایی کشور کمک کند. البته ما فرصت کمی داشتیم و نتوانستیم این ایده را به‌خاطر کمبود زمان با کمک دکتر قانعی راد عملیاتی کنیم اما به طور قطعی، این مرکز حتی پس از فوت دکتر قانعی راد نیز اهداف و اندیشه‌های ایشان را دنبال خواهد کرد.
قانعی راد؛ پدیده جامعه شناسی ایران/ دکتر حمیدرضا جلایی‌پور، عضو هیأت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران نیز با اشاره به اینکه دکتر قانعی راد یکی از مؤثر‌ترین جامعه شناس‌های کشور بود، گفت: ایشان پدیده جامعه شناسی ایران بود.

به این خاطر که، تفاوت‌های ویژه‌ای با سایر جامعه شناس‌ها و همکارانش داشت.وی با اشاره به اینکه علم جامعه شناسی، علمی چند مکتبی محسوب می‌شود، گفت: دکتر قانعی راد، روش‌های نوینی در علم جامعه شناسی استفاده می‌کرد و حتی این فنون را به طور مرتب در انجمن جامعه شناسی ایران عملی و پیگیری می‌کرد.
او  با اشاره به اینکه روش جامعه شناسی ایشان، روشن گرایانه، بهداشتی و مثبت بود، گفت: دکتر قانعی راد، حتی به ویژگی‌های جامعه شناسانه در فرانسه، آلمان و انگلستان نیز اشراف کامل داشت و با اطمینان می‌توان گفت، در طول فعالیت 20 ساله‌اش در این حوزه، هیچگاه اشتباه نکرد و همیشه به موضوعات اصلی و مهم اشاره می‌کرد.وی افزود: دکتر قانعی راد، نگاه انتقادی به جامعه شناسی داشت و هیچ گاه شاهد چاپلوسی از سوی ایشان نبودم./ روزنامه ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دبیر جشنواره موسیقی تاک گفت : این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در حال برگزاریست.

قدسی افزود: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

دیگر خبرها

  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود