Web Analytics Made Easy - Statcounter

به منظور برقراری امنیت پایدار و توسعه اقتصادی، اولین همایش ریش سفیدان، معتمدان و سران طوایف دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان برگزار شد.

‌به گزارش ایسنا- ‌در این همایش‌ فرماندار دلگان، شکوفایی استعداد جوانان نخبه و توجه به آن را عامل رشد و ترقی منطقه بیان کرد‌.

شجاعی با اشاره به نقش سران طوایف و ریش سفیدان در منطقه گفت: استفاده از این ظرفیت گسترده و فراگیر برای بازسازی موضوعات اجتماعی موثر است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار دلگان گفت: سیاست دولت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و گروه‌های مرجع اجتماعی در پیشگیری و بازسازی موضوعات گوناگون از جمله امنیت اجتماعی و ارامش در جامعه است‌.

مجتبی شجاعی بیان کرد: تفرقه و گسست مذهبی و قومی در دلگان ولایتمدار، جای پای نداشته و‌ نخواهد داشت و اندک اختلافات که زاویه دار شده، با تعامل‌، بصیرت و دانایی و دوراندیشی اعضای شورای تامین شهرستان، معتمدین و علما و سران طوایف در کنار نخبگان و اندیشمندان منطقه و بالاخص نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان و با هدایت‌های مدبرانه و اشراف شورای تامین استان مرتفع و انرژی مضاعف جامعه معطوف ‌بادانی و رشد و عمران منطقه خواهد شد.

شجاعی افزود: به منظور سپردن ماموریت‌های پیشگیرانه و بهره مندی بهتر و منظم و هدفمند از قابلیت‌های معتمدین شهرستان، شورای مشورتی معتمدین و سران طوایف شهرستان با ترکیب عمومی از تمام اندیشه‌ها تشکیل و در ساختاری فراگیر و علمی، در چارچوب مشخص تشکیل می‌گردد و هر معتمد در کنار خود یک‌نخبه جوان و دانشگاهی و یا سرآمد را خواهد داشت‌.

امام جمعه دلگان نیز گفت: کینه و عداوت و خشونت متاثر از تعصبات کور، جایگاهی در عرصه دین و تقوا و دینداری ندارد‌.

حجت الاسلام عظیم بامری اظهارکرد: دین مبین اسلام، دین محبت و رحمت و امنیت است و حضرت رسول اکرم (ص) ‌رحمةللعالمین هستند و قرآن کریم بر این تأکید دارند که قتل یک انسان بی‌گناه در حقیقت قتل انسانیت است‌.

وی گفت: با رعایت کامل تقوا و دینداری و عمل به دستورات دینی نباید اجازه داد فضای اجتماعی و ارامش شهرستان زیر سوال رفته و توسعه و ابادانی دستخوش بازیهای قومی و نزاع‌های جزیی و کلی قومی و طایفه‌ای و خانوادگی گردد که جفا به عنوم جامعه است و لازم است احاد مردم در کنار شورای تامین شهرستان نسبت به برقراری صلح‌ها و وحدت و جلوگیری از اختلافات طایفه‌ای همت بگمارند‌.

وی افزود: نگهداری سلاح غیرمجاز، بدعت تیراندازی در مجالس عروسی و شادی و همچنین مواد مخدر از افت‌های جامعه است که باید هم شورای تامین شهرستان و هم سران طوایف و معتمدین با تمام توان و قوا در مورد آنها چاره‌اندیشی کرده و ضمن فرهنگ‌سازی، نسبت به برخورد با مجرمین همت جدی به خرج دهند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالواحد بامری از نخبگان دلگان در ادامه ضمن تقدیر از تشکیل این جلسه پربار و تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان، روحانیون و بزرگان شهرستان در جهت ترویج هر چه بهتر فرهنگ صلح و سازش و پیشگیری و فرهنگ‌سازی گفت‌: معرفت‌افزایی دینی و اجتماعی و علمی و فرهنگی برای مقابله و تضعیف ناهنجاری‌های اجتماعی و از سوی دیگر تعمیق و گسترش معارف اصیل دینی و باورهای پاک ایمانی در بین جوانان امری محتوم و ضروریست‌.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام گرد همایی منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه با موضوع ترویج الگوی کشت محصولات زراعی و باغی   در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی  برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با  اصول تغذیه، مبارزه با آفات، بیماری ها وعلفهای هرز در محصولات سیب درختی و کلزا آشنا شدند.

 مددکاران ترویجی بعنوان عاملین شبکه ترویج در روستاها نقش مهمی در  انتقال دانش فنی و سیاستهای بخش کشاورزی به بهره برداران دارند.

دیگر خبرها

  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • آغاز رقابت ۹۲۷ نفر داوطلب کنکور در دلگان
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی