Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین اکبری در تشریح دستاورد‌های یکساله دادگستری استان هرمزگان با اشاره به حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از اراضی ملی گفت: صدور بیش از ۵۵ هزار سند مالکیت اراضی در اداره کل ثبت اسناد استان هرمزگان را شاهد بودیم. رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیرماه ضمن تشریح دستاورد‌های یکساله دادگستری استان از صدور بیش از ۵۵ هزار سند مالکیت اراضی در اداره کل ثبت اسناد استان خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی قوه قضاییه رسیدگی به دعاوی، شکایات و پرونده‌ها به جهت احقاق حقوق عامه است که در راستای پیگیری این راهبرد در سال ۹۶ تعداد ۲۵۸ هزار و ۲۸۰ پرونده رسیدگی شده است.
رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان با تاکید بر اولویت دادن و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن افزود: یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده اولویت دادن به پرونده‌های مسن است که در یکسال گذشته این سیاست اجرا و ۱۲ درصد از میزان موجودی این پرونده‌ها نسبت به سال ۱۳۹۵ کاسته شده است.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین یادآور شد: به نسبت سال ۱۳۹۵ با کاهش ۴.۷ درصدی متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها روبه‌رو شده ایم.
وی با بیان اینکه یکی از راهکار‌های کاهش و کنترل جمعیت کیفری زندان‌ها استفاده از مجازات‌های جایگزین‌های حبس یا تأسیسات نوین حقوقی است که در قانون مجازات اسلامی پیش بینی شده است، اضافه کرد: در همین راستا دریکسال گذشته، ۱۲ هزار و ۲۳۰ فقره رأی در مورد استفاده از تأسیسات نوین حقوقی صادرشده است که در مقایسه با سال ۱۳۹۵ رشد ۶۱ درصدی را شاهد هستیم.
این مقام قضایی در استان هرمزگان خاطر نشان ساخت: یکی دیگر از اولویت‌های دادگستری استان مقابله و پیشگیری از ۶ جرم اولویت دار استان شامل؛ سرقت، ضرب و جرح عمدی، حمل مواد مخدر، تهدید، توهین و تخریب است که این جرائم در دادسرا‌ها و دادگاه‌ها در شعب ویژه از وقوع تا اجرای حکم مدیریت و رصد می‌شوند که خوشبختانه آمار‌ها و گزارش‌ها حکایت از کاهش این نوع جرائم درمناطق مختلف استان هرمزگان دارد.
رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با اعلام این مطلب که اشاعه فرهنگ صلح و سازش همواره از اولویت‌های راهبردی دستگاه قضایی استان است، گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده و در نتیجه اتخاذ تدابیر مناسب پس از رسیدگی به ۶۴ هزار و ۷۰۰ فقره پرونده در شعب مختلف شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان تعداد ۱۳ هزار پرونده به صلح و سازش منتهی شده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را یکی از مهمترین دستاورد‌های دوران مسئولیت آیت الله لاریجانی ریاست قوه قضائیه عنوان کرد و یادآور شد: با وجود افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی تمام تلاش دادگستری‌ها به منظورکاهش اطاله دادرسی و تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها معطوف است که در جهت تحقق این امر راهکار‌های مختلفی در دستورکار دستگاه قضایی قرار گرفته است و از آن جمله می‌توان به حذف بروکراسی‌های و الکترونیکی شدن مکاتبات و ابلاغات اشاره کرد.
وی اظهارداشت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و سیاست‌های ابلاغی از سوی قوه قضائیه هشت دفتر خدمات الکترونیک قضایی در مناطق مختلف استان راه اندازی شده است که کاهش مراجعات حضوری، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، جلوگیری از اتلاف وقت مراجعان و تسریع در روند اجرایی پرونده‌ها از مهمترین مزایای تشکیل و گسترش آن است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان این که استفاده از فناوری‌های نوین و بهره گیری از سیستم الکترونیک به منظور ارائه خدمات قضایی می‌تواند بستری مطلوب در سرعت‌بخشی به پاسخگویی به مراجعین را فراهم سازد، تصریح کرد: اطاله دادرسی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که همواره مردم در مراجعات خود با آن مواجه هستند و افتتاح این دفاتر می‌تواند حرکت ارزشمندی در راستای رفع این مشکل تلقی شود.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به تکلیف قانونی دستگاه قضایی در ارائه آموزش‌های لازم قانونی به ضابطین دادگستری از ارائه بیش از ۲۴ هزار ساعت آموزش حقوقی و قضائی به نیرو‌های مسلح و ضابطین قضایی در استان هرمزگان خبر داد.

جت الاسلام والمسلمین اکبری اظهار داشت:یکی از مهمترین راهبرد‌های دادگستری کل استان هرمزگان برنامه ریزی در جهت اشاعه فرهنگ صلح و سازش است که در همین راستا طی سال گذشته ۳۴ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان منتهی به صلح و سازش شده است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: در نتیجه ارتقاء شاخص‌های موجود، آمار پرونده‌های منتهی به صلح و سازش در استان هرمزگان متناسب با طراز مردم صلح جو و مؤمن این استان افزایش یابد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با اشاره به شاخص مطلوب امنیتی در سطح استان هرمزگان، بیان داشت: این امنیت در سایه وحدت و همکاری دستگاه قضایی با سایر دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، نظامی و انتظامی استان به ثمر نشسته به شکلی که دستگاه‌های متولی، فعالانه در میدان مقابله با مظاهر فساد و ناامنی حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه با اخطار به مرتکبین جرایم خشن و برهم زنندگان نظم و امنیت مردم، از برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی استان هرمزگان با مرتکبین این نوع جرایم خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: استان هرمزگان با افزایش هماهنگی‌ها و اتخاذ تمهیدات مناسب یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین در خصوص لزوم توجه به حفظ حقوق بیت المال و اراضی ملی بیان داشت: طی سال گذشته ۲۳۵ فقره پرونده در حوزه صیانت از حقوق بیت المال منتهی به صدور حکم شد و تعداد ۱۷۴ پرونده منتهی به صدور قرار شد و ۴۳۶ نفر متهم مورد تعقیب قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود:در سال ۱۳۹۶ مساحتی بالغ بر ۷هزار و ۶۱۱ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد و ۷۳ مورد هم قلع و قمع صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در مورد مقابله و برخورد با کارچاق کن‌ها در اطراف دادگاه‌ها از دستگیری تعداد ۱۹ نفر از کارچاق کن‌ها طی سال گذشته در استان هرمزگان خبرداد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان هرمزگان کارچاق کن ها اراضی ملی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: سال گذشته ورودی پرونده‌های مراجع قضایی استان در موضوع تصادفات، بیش از ۶۰ درصد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: با اجرای طرح طرح پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده، ارباب رجوع‌ها در دو هزار و ۲۳۷ مورد بدون تشکیل پرونده، به سمت بیمه‌ها ارجاع شدند و بیش از هزار و ۶۰۰ نفر، دیه خود را بدون آنکه پرونده‌ای در مراجع قضایی تشکل دهند، دریافت کردند. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: میانگین زمان ارجاع شکوائیه در محاکم استان کاهش ۵۶ درصدی داشته ودر نتیجه اقدامات انجام شده میانگین زمان ارجاع دادخواست ۲۱ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • یک پیشنهاد برای افزایش بازدارندگی مجازات سارقان
  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • کشف ۷۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بیرجند
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی