Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس،مسعود گرگیج مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به آغاز برداشت خرما در استان گفت:یش‌بینی می شود امسال ۱۴۰ هزار تن خرما از نخلستان های استان برداشت شود.

وی افزود:برداشت خرما از نخلستان‌های استان تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:در کشور بیش از صد رقم خرما وجود دارد که ۵۵ رقم آن در هرمزگان یافت می‌شود که از این شمار ۱۰ رقم آن تجاری است.

مسعود گرگیج افزود:مُرداسنگ، خاصویی، بَرَهی، کَریته، مجول، پیارم، زاهدی، شاهانی و دیری مهم ترین ارقام خرمای تجاری هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین رقم صادراتی یعنی پیارم، مرغوب‌ترین خرمای جهان است، گفت: سالانه ۲۸ هزار تن خرما که بیشتر رقم پیارم است، به ارزش ۴۰ میلیون دلار به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، استرالیا، آمریکا، اروپا، کانادا، روسیه و آسیای میانه صادر می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: نبود صنایع تبدیلی و سرمایه‌گذاری در این بخش یکی از مشکلات صادرات خرمای هرمزگان است.

گرگیج افزود: شهرستان‌های حاجی‌آباد، بندرعباس و میناب از مناطق مهم تولید خرما در هرمزگان است.

وی بابیان اینکه شیره خرما، عسل، چیپس، شکلات خرما و خرمای خشک از فرآورده‌های خرماست، گفت: ایران بعد از کشور تونس دومین صادرکننده خرما در جهان است.

انتهای پیام/ف

ایران دومین صادر کننده خرما در جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری وضع جوی در هرمزگان، ۲ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: تا ظهر وضعیت جوی نسبتا آرام و در بعدازظهر و شب در ارتفاعات استان در نقاطی، چون حاجی آباد، خمیر، بندر لنگه و مناطق مرکزی رگبار پراکنده و موقتی باران و رعد وربرق و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی افزود: دریا نیز تا ظهر نسبتا آرام و در بعدازظهر و اوایل شب تنگه هرمز با افزایش سرعت باد متلاطم پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود بعدازظهر و اوایل شب شناور‌های سبک در محدوده تنگه هرمز احتیاط‌های لازم را مد نظر داشته باشند.

سی سی پور گفت: ناپایداری‌های موقتی عصرگاهی و شبانگاهی در ارتفاعات استان و مناطق مستعد در روز‌های آینده نیز تداوم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سه شنبه تا پنجشنبه این هفته تاثیرات سامانه همرفتی در استان گسترده‌تر می‌شود و علاوه بر ارتفاعات، در مناطق شرقی و غربی و پاره‌ای از نقاط دریایی نیز رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از لحاظ دمایی، به تدریج از اواسط هفته افزایش دمای بیشینه در استان پیش بینی می شود.

دیگر خبرها

  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کشاورزی خرمشهر
  • پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در خوزستان
  • پیش بینی تولید ۴۰۰ هزار تن گندم در استان ایلام
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان دوم اردیبهشت
  • ناپایداری وضع جوی در هرمزگان، ۲ اردیبهشت
  • وقوع گرد و خاک و رعد برق در بندرعباس
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۵ هزار تن گندم از مزارع بهبهان