Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی، خواستار آزادی هم‌قطاران خود توسط دولت عراق شد.
 
در این کلیپ ویدئویی که در خبرگزاری «اعماق» رسانه داعش، منتشر شده، 6 نیروی امنیتی عراق که توسط داعش اسیر و گروگان گرفته شده‌اند نشان داده می‌شود.
 
به نوشته خبرگزاری «رویترز» داعشی‌ها در این ویدئو تهدید می‌کنند که اگر تروریست‌های همدست آنها طی 3 روز از زندان‌های عراق آزاد نشوند، آنها نیز گروگان‌های خود را به قتل می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
سخنگوی ارتش عراق به رویترز گفت که فعلا نمی‌توانند صحت این کلیپ ویدئویی را تایید کنند.
 
«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در دسامبر 2017 ضمن اعلام پیروزی بر گروه تروریستی داعش، پایان تسلط تروریست‌ها بر شهر یا مناطق عراق را اعلام کرد. از آن زمان اما باقی‌مانده‌های این گروه برای جبران شکست سنگین خود، عملیات‌های انتحاری علیه نیروهای امنیتی و مردم عراق اجرا می‌کنند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید حماس به تعلیق مشارکت در مذاکرات بی‌نتیجه آتش‌بس با رژیم صهیونیستی

برخی منابع آگاه به رای‌الیوم اعلام کردند که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تهدید به تعلیق مشارکت در مذاکرات بی‌نتیجه آتش بس با رژیم صهیونیستی کرده است.

به گزارش مشرق، مذاکرات مربوط به آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده و همه پیشنهادهای مطرح شده از سوی همه طرف‌ها برای توافق راه به جایی نبرده است.

منابع آگاه به رای الیوم اعلام کردند که حماس چرخش جدیدی در مذاکراتش با رژیم صهیونیستی پس از گذشت بیش از ۱۹۳ روز از جنگ خونین علیه غزه داشته؛جنگی که قریب به ۱۰۰ هزار شهید، زخمی و مفقود بر جای گذاشته است.

این منابع بیان کردند: تل آویو از مذاکراتی که با میانجی‌گری قطر، مصر و حتی آمریکا انجام می‌شود، به عنوان دستاویزی برای وقت کشی به منظور انجام کشتارهای دیگر در غزه بهره می‌برد و حماس به فراخواندن هیات خود و تعلیق مشارکت در این مذاکرات تا زمان گام موثر از جانب طرف مقابل در زمینه تعامل با شروطی که روی میز مذاکره گذاشته، تهدید کرده است.

منابع یادشده اعلام کردند: تداوم مذاکرات پیچیده و بی حاصل به نفع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که به دنبال طولانی کردن جنگ از بیم محاکمه و بازخواست در داخل اراضی اشغالی است و این موضوع از جانب حماس پذیرفتنی نیست.

این منابع افزودند: حماس در سایه جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده، باب مذاکرات را نخواهد گشود و میانجی‌گران را در برابر گزینه های فشار بر روی اسرائیل از طریق تعیین زمان مشخص برای شروع مذاکرات جدی و ملموس یا بستن کامل پرونده قرار داده است.

منابع مذکور بیان کردند: حماس به همه شروط خود شامل توقف جنگ، عقب نشینی نظامیان صهیونیست به طور کامل از غزه، بازگشت بدون قید و شرط آوارگان از جنوب غزه به منازلشان در شمال و ورود کمکها برای ساکنان غزه پایبند است.

این خبر در حالی منتشر می شود که «بسّام خلف» عضو دفتر سیاسی حماس در لبنان سه شنبه شب در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک درباره اوضاع غزه گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال طولانی‌کردن جنگ در غزه با هدف جلوگیری از سقوط کابینه افراطی خود است و در موضوع تبادل اسرا نیز مذاکرات را جدی نگرفته است.

این عضو حماس تصریح کرد که آمریکا به دلیل آنکه در جنگ علیه غزه مشارکت دارد، نمی‌تواند میانجی‌ بی‌طرفی باشد.

وی افزود: حماس پیشنهادات رژیم صهیونیستی در خصوص تبادل اسرا را رد کرد چرا که شامل برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، بازگشت آوارگان به شمال غزه و آزادسازی اسرا در مرحله نخست نبود.

خلف درباره درخواست حماس نیز گفت که این جنبش خواستار آزادی ۳۰ فلسطینی دارای حبس ابد در ازای آزادی هر یک نظامی زن و آزادی ۵۰ اسیر در ازای آزادی هر یک نظامی دیگر است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی اولویت اصلی است
  • تهدید حماس به تعلیق مشارکت در مذاکرات بی‌نتیجه آتش‌بس با رژیم صهیونیستی
  • آزادی قاتل سریالی معتادان پـس از ۲۸ سال زنــدان
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • دیدنی های امروز؛ از جشنواره های آسیایی تا سال نو نپالی