Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@23:10:55 GMT

ربات رستورانی یک همبرگر را آماده می‌کند و می‌پزد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۳۳۲۴

ربات رستورانی یک همبرگر را آماده می‌کند و می‌پزد

یک استارتاپ آمریکایی رباتی با ۲۰ رایانه و ۳۵۰ حسگر ساخته که یک ساندویچ همبرگر را به طور کامل آماده می‌کند و می‌پزد. این ربات در رستورانی در سانفرانسیسکو آماده رونمایی است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، استارتاپ کالیفرنیاییCreator ماشینی ساخته است که می‌تواند گوشت همبرگر ونان تست بپزد، سس روی غذا بریزد و یک همبرگر را در پنج دقیقه آماده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت این ربات هشت سال طول کشیده و اکنون آماده رونمایی در یک رستوران در سانفرانسیسکو است.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند رستوران در ماه سپتامبر برای عموم افتتاح شود. ماشین ۱۴ فوتی مجهز به ۲۰ رایانه، ۳۵۰ حسگر و ۵۰ محرک است. مجموعه‌ای لوله‌های عمودی حاوی خیارشور، پنیر، گوجه فرنگی و پیاز در این ماشین وجود دارد.

گوشت این رستوران از مواد اولیه تهیه می‌شود و ربات آن را طبق سفارش هر مشتری آماده می‌کند. ابتدا ماشین نان را می‌برد و تست می‌کند، سپس مخلفات، سس و ادویه را می‌افزاید و در نهایت برگر را می‌پزد. چند پارو در ماشین برگر را به سمت پیشخوان هل می‌دهند.

همچنین تا زمانی که کارمند برگر را به مشتری ندهد، دست انسان با غذا تماس ندارد. هزینه هر برگری که ربات می‌پزد حدود شش دلار خواهد بود.

به گفته الکس وارداکوستاس موسس Creator این ماشین بهتر از یک انسان می‌تواند برگر را بپزد و سبزیجات را خرد کند. همچنین از احتمال آلوده شدن غذا می‌کاهد.

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد

امروز ٨ اردیبهشت ماه ١٤٠٣شرکت خودروسازی چینی چری با همکاری شرکت AiMOGA ربات مورنین را در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، این ربات چری، «مورنین» (Mornine) نام دارد و وظیفه آن بهبود خدمات در نمایندگی‌های فروش برند چری است که می تواند تمامی اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان قرار دهد و در مراحل بعدی تبدیل به دستیار انسان‌ها در انجام کارهای روزانه و راهنمای کتابخانه ها باشد. 

این ربات در مرحله نخست در چین مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما قرار است به کشورهای دیگر نیز فروخته شود.

در حال حاضر زبان این ربات انگلیسی است که در آینده زبان های دیگر هم به آن اضافه خواهد شد.


انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) ربات چری در راه ایران
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • رزرو هتل در آمستردام
  • پنج چیزی که به دست آوردنشان برای ثروتمندان هم سخت است!
  • ببینید | ربات شاطر
  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • ویدیویی از طرز کار ربات‌های چینی که گیج کننده است
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم