Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) می‌گوید جنگنده‌های روسیه، دست به حملاتی در درعا زده‌اند. از تابستان ۲۰۱۷ به‌ این سو، که روسیه خود بر سر آتش‌بس در مناطق موسوم به «کاهش تنش» در جنوب سوریه موافقت کرد، نخستین بار است که حملاتی از این دست گزارش می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز که مقر آن در لندن است، تصریح کرد، از زمانی‌که بر سر آتش‌بس در مناطق جنوب سوریه توافق شد، نخستین بار است که روسیه دست به حملات هوایی شدیدی در شهرهای حاشیه شرقی درعا می‌زند.

از سوی دیگر، منابعی در میان گروه‌های شورشی گفته‌اند جنگنده‌های روسیه، اوایل یک‌شنبه یک شهر تحت تصرف شورشیان، در جنوب‌غرب سوریه را بمباران کردند. به گفته این منابع، این حملات هوایی برای پشتیبانی از ارتش سوریه، در جریان پیشروی و تصرف مناطق راهبردی در مرز اردن، و بلندی‌های جولان که در اشغال اسرائیل است، انجام شده‌ است.

مسکو هنوز واکنشی به این گزارش‌ها نشان نداده‌است.

پیش از این گزارشی در مورد دخالت نیروی هوایی روسیه در جریان درگیری‌های اخیر در مناطق جنوبی منتشر نشده بود. ارتش روسیه متکی به حملات خمپاره‌ای و موشکی خود در این مناطق بود.

روز شنبه سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه گفته بود که ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن موفق به پیشروی در استان درعا شده و دو روستا را نیز تحت کنترل خود درآورده‌اند.

هم‌زمان با گزارش‌ها درباره حملات هوایی روسیه در جنوب سوریه، واشنگتن به مهم‌ترین گروه‌های معارض سوری اعلام کرده است که توقع نداشته باشند آمریکا برای حمایت از آنها در مقابله با حمله گسترده نیروهای دولتی سوریه جهت بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل معارضان در جنوب این کشور، که هم‌مرز با اردن و بلندی‌های جولان اشغالی است، مداخله کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روسیه سوریه آمریکا حمله هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال فاش کرد واشنگتن در حال تغییر محل استقرار ناوگان نظامی خود در غرب آسیا در پی اعتراض بعضی کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام اماراتی نوشت: امارات در ماه فوریه گذشته به آمریکا اعلام کرد اجازه استفاده هواپیما‌های آمریکایی از پایگاه هوایی الظفره را برای حملات هوایی به یمن و عراق نخواهد داد.

این روزنامه خاطر نشان کرد: پنتاگون بمب‌افکن‌ها، جنگنده‌ها و پهپاد‌های تهاجمی را به قطر منتقل کرد تا محدودیت‌های امارات را دور بزند.

محدودیت‌هایی که امارات برای آمریکا تعیین کرد، به علت نگرانی ابوظبی از خشمگین شدن ایران در صورت کمک علنی به عملیات نظامی آمریکا، بود.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه