Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جمهوری چچن خطاب به کشورهای خارجی هشدار داد اشتباه هیتلر را تکرار نکنند و از خصومت‌ورزی علیه روسیه بدون درس گرفتن از تاریخ مملو از تلاش‌های شکست‌خورده برای مغلوب ساختن آن خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آر تی، رمضان قدیروف، رهبر جمهوری چچن در سالروز گرامیداشت یاد قربانیان حمله ۱۹۴۱ آلمان نازی به اتحاد جماهیر شوروی به دشمنان روسیه هشدار داد و گفت: هیتلر می‌خواست روسیه را ظرف چند ماه به زانو درآورد و در میدان سرخ رژه نظامی بر پا کند اما او اشتباه فکر می‌کرد که تمام وظیفه‌اش رسیدن به مسکو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر چچن افزود: درست است که در زمان جنگ، گروه‌های آلمانی به طور مستقیم به مسکو، لنینگراد و استالینگراد رسیدند اما هیتلر روسی صحبت نمی‌کرد و تاریخ روسیه را نمی‌دانست، در غیر این صورت بار دیگر درباره راهی که قبل از آن توسط فرانسوی‌ها، سوئدی‌ها، لهستانی‌ها و دیگران انتخاب شده بود، تفکر می‌کرد و نهایتا زندگی خودش را به همان حالت خفت‌آور تمام این متجاوزان به پایان ‌رساند.

به گفته او، نازی‌ها در عملیات استالینگراد بیش از ۳۰۰ هزار سرباز از دست دادند که یا کشته شدند یا نیروهای شوروی آنها را به اسارت گرفتند و نهایتا ارتش‌های هیتلر شکست خوردند و در برلین محاصره شدند.

قدیروف با اشاره به جمله‌ای که به شاهزاده روسی الکساندر نوسکی در قرن هجدهم نسبت داده می‌شود، گفت: هیتلر هیچ چیزی در مورد تاریخ ما نمی‌دانست، اما سیاستمداران مدرن که دوست دارند تهدیداتی را علیه کشورمان مطرح کنند، باید تاریخ سده‌های گذشته را مطالعه کنند تا اشتباهات اجداد خود را تکرار نکنند. در غیر این صورت نام آنها تا ابد در لیستی از کسانی خواهد بود که شمشیرشان را علیه روسیه کشیدند و با ضربه شمشیر خودشان جان دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام رمضان قدیروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • هشدار به منچستریونایتد: تن هاخ را اخراج نکنید، مقابل منچسترسیتی و آرسنال تحقیر می‌شوید!
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • هشدار به دارندگان گواهینامه رانندگی؛ خرید و فروش نکنید!
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت