Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: ما دو هفته تعطیلات تابستانی در پیش داریم، این در حالی است که شرایط خاص اقتصادی بر کشور حاکم است و ما زمانی که دو سه روز به حوزه انتخابیه می‌رویم جوابی برای مردم نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فردی ۳۸ هزار سکه می‌خرد و معلوم نیست بانک مرکزی و دستگاه‌های نظارتی به کجا می‌روند و یا اینکه قیمت یک تن پارچه یکباره ۷ میلیون تومان افزایش می‌یابد، به نظر می‌رسد لازم است دو هفته تعطیلات تابستانی مجلس را لغو و یا به یک هفته کاهش دهیم تا مسئولین مربوطه را برای بررسی شرایط اقتصادی کشور به مجلس فرا بخوانیم، البته ما طرح استیضاح وزیر اقتصاد و تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را در دستور کار داریم و آن را پیگیری خواهیم کرد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر حاجی‌دلیگانی توضیح داد: قرار است جلسه‌ای برای بحث گرانی برگزار شود و برگزاری این جلسه امروز ممکن نبود زیرا وزیر نبود ولی در دو سه روز آینده این جلسه را برگزار خواهیم کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نماینده مردم مجلس شورای اسلامی تعطیلات بانک مرکزی شرایط اقتصادی استیضاح اقتصاد علی لاریجانی گرانی استیضاح تعطیلات مجلس شورای اسلامی نماینده مردم مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس

به گزارش تابناک اقتصادی؛ ایرنا خبرگزاری دولت در مطلبی با عنوان «خروج مرکز پژوهش‌های مجلس از ریل پژوهش» نوشت: مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان بازوی تحقیقی خانه ملت، وظیفه تهیه گزارش‌های کارشناسی و ارائه مشورت‌ جهت اطلاع نمایندگان مجلس را بر عهده دارد تا آنها بر مبنای اطلاعات دقیق‌ و کارشناسی، اقدام به تصمیم‌گیری در مورد جزئیات لوایح و طرح‌ها بکنند.

به همین دلیل در دو دهه اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس به محل فعالیت نخبگان و کارشناسان ارشد کشور تبدیل شده بود و گزارش‌های آن نیز از اتقان علمی مناسبی برخوردار بود. انتقال مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به جایگاه‌های حساس مدیریتی خصوصا در دولت سیزدهم، به علت سطح مناسب کارشناسی این افراد بود که پیش از این در مرکز پژوهش‌ها مشغول به کار شده بودند.

با این حال، در دو سال گذشته شاهد تغییر رویکرد مرکز پژوهش‌های مجلس از یک نهاد مطالعاتی به مرکزی برای فعالیت‌های رسانه‌ای هستیم. گزارش‌های جهت‌دار این مرکز که در ادامه به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود، بازوی پژوهشی مجلس را به یک رسانه سیاسی البته با کارکردی مطابق میل رسانه‌های ضدانقلاب تبدیل کرده است. نکته مهم آن است که گردانندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شاید به دنبال انتقاد از دولت باشند، اما خروجی کار آنها تهیه خوراک برای رسانه‌های ضدانقلاب بوده است.

ترامپ‌هراسی

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اواخر سال گذشته در یک سخنرانی به نوعی سخن گفت که گویا با آمدن ترامپ در دولت آمریکا، اوضاع ایران آشفته خواهد شد. البته این اظهارنظر ناپخته آنقدر واکنش منفی داشت که وی مجبور به ارائه توضیحاتی در این زمینه شد.

 

دیگر خبرها

  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • این جاده‌ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی هوای تهران طی تعطیلات پایان هفته
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس