Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری صبح یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۸ هزار مترمربع از این اراضی شامل ۵ مورد تخلف در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع بازپس گیری و بیش از ۳۹ هزار مترمربع دیگر این اراضی در اجرای ۱۱ حکم قطعیت یافته از سوی مراجع قضائی رفع تصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با هدف حفظ انفال، از ابتدای امسال برای آزادسازی ۱۰۱ هزار مترمربع اراضی ملی ۲۱ فقره پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مساحت زیادی از اراضی ملی این شهرستان در محدوده مناطق چهارگانه محیط زیست واقع شده است اظهار داشت: بر اساس تکالیف قانونی اقدامات لازم برای رفع تصرفات اراضی ملی که در محدوده مناطق چهارگانه محیط زیست واقع شده بر عهده محیط زیست می باشد که در این خصوص از ابتدای امسال ۶۰ فقره تخلف برای ۱۵۸ هزار مترمربع اراضی ملی که در این محدوده ها واقع شده و مورد تصرف قرار گرفته را برای اقدامات قضائی و پیگیری های لازم جهت رفع تصرفات انجام شده به اداره محیط زیست شمیرانات ارسال شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات حفاظت از عرصه های ملی را از وظایف اصلی مجموعه منابع طبیعی دانست و یادآور شد: بخاطر موقعیت و شرایط خاص شمیرانات اراضی ملی این شهرستان از ارزش بالائی برخوردار است که به همین منظور اکیپ های یگان حفاظت منابع طبیعی با انجام عملیات گشت و مراقبت تغییر و تحول بر روی عرصه های ملی منطقه را تحت نظارت داشته و به محض وقوع و مشاهده هرگونه تخریب و تصرف برخورد قانونی با متخلفین و متصرفین به این عرصه ها صورت می گیرد.

شکری همکاری و همیاری دستگاه ها و نهادهای ذیربط در حفاظت از انفال و عرصه های ملی را مهم برشمرد و نقش مشارکت مردم را در این زمینه بسیار مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه عرصه های منابع طبیعی متعلق به همه نسل ها می باشد، ضرورت ایجاب می کند تا عموم مردم در حفظ و نگهداری از عرصه های منابع طبیعی کوشا باشند.

وی با تشکر از مساعدت و همکاری مراجع قضائی و نیروی انتظامی در حفاظت و حراست از عرصه های ملی از عمومی مردم درخواست کرد: ضمن رعایت نکات ایمنی در هنگام مراجعه به عرصه های جنگلی و مرتعی، از روشن کردن آتش در این عرصه ها خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

کد خبر 4328878

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور شمیرانات گرگان بوشهر شهرکرد مشهد شیراز عید سعید فطر خبرگزاری مهر یاسوج کرمانشاه بیرجند خرم آباد تبریز مواد مخدر سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد

کشاورزیان گفت: در پی شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲ مورد تصرف زمین توسط سودجویان، چهار هزار و ۴۶۸ هکتار منابع طبیعی شاهرود با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

وی به قانون تبصره یک ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، منابع طبیعی مکلف است توسط ماموران حفاظتی خود به هنگام اطلاع از تصرف زمین‌های ملی، برای رفع تجاوز ورود کند.

کشاورزیان به اجرای مستقیم ۱۰ مورد رفع تصرف در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: سند هفت هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های ملی تصرف‌شده طی سال گذشته بدون تشکیل پرونده و پس از آزادسازی به نام دولت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است