Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:55:19 GMT

تولید انگور در دره شهر 35 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۴۳۵۷

تولید انگور در دره شهر 35 درصد کاهش یافت

ایلام - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: تولید انگور در این شهرستان به دلیل بارش تگرگ امسال 35 درصد کاهش یافته است.

طیار فیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باغات انگور یکی از مهم ترین ظرفیت های کشاورزی شهرستان محسوب می شوند که بیشتر از نوع یاقوتی است.
وی افزود: امسال به دلیل گرد و غبار و تگرک میزان تولید انگور در سطح شهرستان دره شهر 35 درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی دره شهر تاکید کرد: 70 هکتار باغ مثمر انگور در این شهرستان وجود دارد که از این میزان 245 تن انگور به ارزش 10 میلیارد ریال برداشت می شود، این میزان برداشت در حالیست که سال گذشته حدود 300 تن انواع انگور از باغ های این شهرستان روانه بازار مصرف شد.
فیلی با اشاره به اینکه هم اکنون برداشت انگور در شهرستان آغاز شده است، یادآور شد: محصول تولیدی به استان های دیگر نیز برای فروش ارسال می شود.
وی افزود: ارقام کشت شده از نوع انگور یاقوتی، قرمز بی دانه و زرد بی دانه است که بر حسب زمان کار برداشت این محصول انجام خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر اضافه کرد: سطح باغات مثمر و غیر مثمر شهرستان دره شهر 53٠ هکتار بوده که از این میزان انگور یاقوتی ١٠٠ هکتار ، مرکبات ١٠٠ هکتار، زیتون ١٨٠ هکتار و گل نرگس ١5٠ هکتار را به خود اختصاص داده است.
شهرستان دره شهر با تولید سالانه 180 هزار تن انواع محصولات کشاورزی یکی از قطب های تولیدی استان به شمار می رود.
7177/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انگور كشاورزي دره شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است

مجید طائف اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان با حمایت و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مجریت سازمان جهاد کشاورزی با هدف توسعه کمی و کیفی کشت دیم در استان در حال اجراست.

وی بیان کرد: مدت زمان اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها پنج سال بوده که در کشور سال چهارم و در استان سال سوم در حال اجراست.

طائف با بیان اینکه سطح برنامه کشوری طرح جهش تولید پنج میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار است، سهم استان را ۷ درصد و اضافه کرد: تعهد کشت استان در این طرح ۳۷۰ هزار هکتار است.

وی یادآور شد: از میزان ۵۶.۷ درصد گندم و ۲۰ درصد جو بوده و تاکنون ۳۱۲ هزار هکتار از اراضی استان به میزان ۸۴ درصد کشت شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان بیان کرد: سطح گسترش طرح جهش تولید در ۱۲ شهرستان و ۲۱۷۲ روستای لرستان است.

طائف ادامه داد: بیشترین تعهد کشت مربوط به شهرستان‌های کوهدشت و نورآباد به ترتیب با ۱۸.۹ درصد و ۱۸.۴ درصد بوده و همچنین کمترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان‌های چگنی با ۴.۱ درصد و دورود با ۴ درصد است.

وی تصریح کرد: تعهد این طرح جهت تامین ادوات کشاورزی میزان ۶۶۷ میلیارد ریال به تعداد ۵۵۰ دستگاه ادوات بوده که مرحله اول آن به میزان ۱۳۹ میلیارد ریال تخصیص و ۹۳ دستگاه جذب شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است