Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@06:30:57 GMT

چند خبر کوتاه از استان سمنان

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۴۵۸۰

چند خبر کوتاه از استان سمنان

سمنان- ایرنا- رسیدگی به چهارهزار مورد پرونده در محاکم قضایی دامغان، امداد رسانی جمعیت هلال احمر به 93 حادثه،پرداخت 310 میلیارد ریال اعتبار در سمنان و ایجاد 100 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در سمنان از جمله خبرهای روز یکشنبه این استان است.

**رسیدگی به چهار هزار پرونده در محاکم قضایی دامغان
به گزارش ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب دامغان با اشاره به ورود 13 هزار مورد پرونده طی یک سال گذشته به محاکم قضایی این شهرستان گفت: چهار هزار پرونده از این میزان در دادسرای عمومی و انقلاب رسیدگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدتقی‌گلی با بیان این که دادگستری، دادسرا و شوراهای حل اختلاف مراجع رسیدگی به پرونده‌های ورودی دامغان هستند، افزود: در سطح شهرستان شش شوراهای حل اختلاف وجود دارد که از این تعداد چهار شعبه در شهر دامغان و مابقی در شهرهای دیباج و امیریه قرار دارد.
وی خاطرنشان‌کرد: شوراهای حل اختلاف به‌طور متوسط ماهانه به 350 مورد پرونده در سطح شهرستان رسیدگی می‌کنند که 50 درصد از پرونده‌ها سازش منجر شده است.
وی یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی حبس زدایی اعلام کرد و گفت: آمار بالای جمعیت کیفری زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و قضات در محاکم قضایی بر اساس سیاست‌های محوله می‌کوشند موارد جایگزین حبس در آراء استفاده کنند.

**امداد رسانی جمعیت هلال احمر به 93 حادثه دیده
به گزارش ایرنا، معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان بابیان این که در یک ماه گذشته این جمعیت به 93 مورد حادثه امدادرسانی کرده است، گفت: طی این مدت مجموع آسیب دیدگان 310 نفر را شامل می‌شوند.
علی یحیایی افزود: از این حوادث 22 مورد حادثه جاده‌ای، 55 مورد خدمات حضوری، سه مورد سیل و آب‌گرفتگی، یک مورد زلزله، یک مورد صنعتی و کارگاهی، چهار مورد حادثه شهری، سه مورد کوهستان و یک مورد رانش زمین را شامل می‌شود.
وی بیان‌کرد : جمعیت هلال‌احمر به 63 نفر در سوانح جاده‌ای، 146 نفر به صورت خدمات حضوری، 12 نفر در کوهستان و 80 نفر در سیل و آب‌گرفتگی که دچار حادثه شدند، امدادرسانی کرده است.
معاون امداد و نجات هلال‌احمر سمنان بابیان این‌که درمجموع 13 نفر از حوادث نجات یافتند، تصریح‌کرد: از این تعداد 10 نفر به مراکز درمانی منتقل‌شده و سه نفر به‌صورت سرپایی درمان شدند.

** پرداخت 310 میلیارد ریال اعتبارات سمنان
به گزارش ایرنا، فرماندار سمنان سهم اعتبارات ملی و استانی شهرستان سمنان را در سال 97 را 31 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: جذب اعتبارات و افزایش سهم شهرستان در سایه اهتمام ویژه مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی میسر می‌شود.
سیدعباس دانایی، تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب برای تخصیص اعتبارات را دو مطالبه از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان دانست و گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در کنار اولویت‌بندی ایجاد طرح‌های جدید مدنظر مسئولان باشد.
وی بیان‌کرد: سال96 سهم این شهرستان از اعتبارات متوازن 43 میلیارد تومان بود که از این میزان 19.5 میلیارد تومان تخصیص یافت.
وی تصریح‌کرد: در سال جاری به دنبال افزایش تخصیص این اعتبارات هستیم.
وی تخصیص اعتبارات را گامی به‌سوی توسعه دانست و افزود: جذب باقی‌مانده اعتبارت توسعه متوازن استانی که از سال گذشته باقی‌مانده یکی از اولویت‌های فرمانداری است.
فرماندار سمنان خواستار اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای جذب حداکثری اعتبارات شد و گفت: مدیران باید اولویت‌های کاری شان در سال جاری و همچنین پروژه های قابل اجرا را احصاء و به کمیته برنامه‌ریزی ارجاع دهند تا شاهد اجرای آن ها و در نهایت توسعه شهرستان باشیم.

**ایجاد 100 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در سمنان
به گزارش ایرنا، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: از ابتدای امسال 100 فرصت شغلی برای مددجویان جویای کار در استان سمنان ایجادشده است.
علیرضا خدابنده افزود: این فرصت‌های شغلی، بهار امسال با تسهیلات یک میلیارد و 898 میلیون تومان برای مددجویان جویای شغل ایجاد شده‌است.
وی بیان‌کرد: عمده مشاغل ایجاد شده در قالب 55 طرح خدمات، 28 طرح دامپروری، هفت طرح صنایع‌دستی، هفت طرح کشاورزی، یک طرح شیلات و یک طرح صنعتی و معدنی بوده است.
وی تصریح‌کرد: امیدواریم تا پایان امسال سه هزار و 211 فرصت شغلی بااعتبار 73 میلیارد و 832 میلیون تومان به مددجویان جویای شغل پرداخت شود.
استان سمنان هشت شهرستان و بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/س.خ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خبر كوتاه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوال و جواب‌ کوتاه از محسن هاشمی درباره خواهرش! | فیلم

ویدیویی از گفتگو محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در فضای مجازی بازنشر شده است که درآن نظر خود را درباره میرحسین موسوی، مهدی هاشمی و فائزه هاشمی بیان می کند./ viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  •  بارش باران در استان سمنان تداوم خواهد داشت
  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • پروژه «مرغ لاین» در میامی افتتاح می‌شود
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان کشف شد
  • سوال و جواب‌ کوتاه از محسن هاشمی درباره خواهرش! | فیلم