Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: از ۵ هزار میلیارد بدهی که دولت به سازمان اوقاف دارد، تا امروز ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد بدهی مستندسازی شده است که از این عدد حدود ۳۰۰ میلیارد تومان آن به تایید حسابرسی کل کشور رسیده اما هنوز پرداختی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی حاتمی؛ معاون اوقافی، حقوقی امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اجرای صحیح وامینانه نیات واقفان خیراندیش منوط به پرداخت حقوق موقوفات است درباره پیگیری دریافت معوقات بدهی دولت به سازمان اوقاف اظهار کرد: پیش از این هم گفته‌ایم اداره‌های ما چیزی حدود 5 هزار میلیارد تومان بابت حقوق موقوفات از دستگاه های دولتی  طلبکارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته  میزان بدهی دستگاههای دولتی به سازمان اوقاف بررسی شده اما باید این اعداد و ارقام به شکل دقیق‌تر احصاء شود و با ارائه مستندات با دستگاه‌ها و کارشناسان موجود به تعامل برسیم تا بعد از آن نمایندگان دولت مانند وزارت اقتصاد و دارایی و بازرسانان حسابرسی کل کشور این اعداد و ارقام را بررسی کنند.

معاون اوقافی، حقوقی امور مجلس سازمان اوقاف با اشاره به تعیین بودجه پنج ساله کشور، تصریح کرد: بعد از تمام بررسی‌ها و برنامه‌ریزیهای انجام شده، دولت پرداخت معوقات موقوفات را باید در دستور کار بودجه پنج ساله خود قرار دهد و ردیفی را برای آن در نظر بگیرد.

وی تاکید کرد : البته تا امروز تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است؛ مثلا با وزارت بهداشت تعامل خوبی داشته‌ایم و این وزارتخانه موضوعات خوبی را مشخص کرده و تا حدودی معوقات و مشکلات موقوفات خود را حل و فصل کرده است؛ همچنین نیروهای مسلح نیز در موارد بسیاری همراه ما بودند و بدهکاری آنها روشن شده است.

حاتمی تاکید کرد: از 5 هزار میلیارد بدهی که دولت به سازمان اوقاف دارد، تا امروز 1 هزار و 500 میلیارد بدهی مستندسازی شده است که از این عدد حدود 300 میلیارد تومان آن به تایید حسابرسی کل کشور رسیده اما هنوز پرداختی صورت نگرفته است.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آمریکا مقام معظم رهبری مجلس مساجد احزاب ایرانشهر سرباز ربوده شده طلبکار سازمان اوقاف دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه وقف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ۳۹ شرکت دانش بنیان در مدت پنج روز دستاورد‌های خود را در چهارمین نمایشگاه وقف ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امسال ظرفیت سازمان اوقاف در رساندن منافع امور وقفی از مرز هفت همت عبور کرده است، گفت: رساندن منافع امور وقفی به ۲۰ همت دور از دسترس نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی افزود: امسال و با توجه به داده‌های سامانه اوقاف، بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان هزینه شده تا این نیات به خوبی اجرایی شوند.

این نمایشگاه ۵ روز از ۹ تا ۱۷ اردیبهشت دایر است و برنامه‌ریزی شده مدیران کل اوقاف و از استان‌ها به نوبت در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • حدادی: بدهی پرسپولیس به بانک شهر را به صورت تهاتری می‌پردازیم
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است