Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-16@14:42:02 GMT

جزئیات درگیری اخیر در مرز‌های شرقی کشور

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۴۹۲۹

جزئیات درگیری اخیر در مرز‌های شرقی کشور

به گزارش جهان نيوز، حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به حوادث اخیر در مرزهای شرقی بیان داشت: در بررسی این درگیری‌ها، جنازه دو تن از کسانی که حمله کرده بودند و مقادیر زیادی مواد مخدر بدست آمد. البته بی سابقه بوده که قاچاقچیان مواد مخدر با آرپی‌جی به برجک‌های نیروی انتظامی تعرض کنند که شاید بر اثر درگیری که بین دو طرف بوده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور بیان داشت: این بخش از درگیری‌ها در حوزه مرزی ایران و افغانستان صورت گرفت. چنین درگیری‌هایی عمدتا توسط قاچاقچیان مسلح رخ می‌دهد.   وی با بیان اینکه درگیری‌های مرزی در دو قالب متفاوت صورت می‌گیرد، افزود: یک بخش از این درگیری‌ها توسط گروهک‌های تروریستی انجام می‌شود که عمدتا در جنوب سیستان و بلوچستان شکل می‌گیرد. بخش دیگر هم توسط قاچاقچیان مسلح مواد مخدر انجام می‌شود.   ذوالفقاری تاکید کرد: در مرز‌های جنوبی هم در مواردی که به صورت متناوب داریم خوشبختانه عمده این تعرضات با امکاناتی نیرو‌های مستقر در مرز شامل مرزبانی، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران مورد مقابله قرار گرفته و ناکام می‌ماند. البته در مواردی هم منجر به شهادت برخی نیرو‌های ما شده است.
وی در ادامه بیان داشت: منتها با توجه به برنامه‌هایی که دارند و میزان تهدیدی که ما در آن سوی مرز‌ها در این منطقه داریم باید گفت، در خیلی از عملیات‌هایشان ناکام مانده‌اند.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور درباره همکاری مقامات پاکستانی در تامین امنیت مرز‌ها بیان داشت: چند سال گذشته مواردی داشتیم که نیرو‌های پاکستان افرادی را در مرز‌ها دستگیر کردند و در مواردی این افراد کشته شده و در تعاملات با پاکستان تعدادی از این افراد به ایران تحویل داده شده اند.
ذوالفقاری تاکید کرد: در جریان همکاری‌هایی که دولت پاکستان در مرز‌ها دارند،باخبر هستیم. اما تاکید داریم دولت پاکستان تلاش کنند تا این افراد نتوانند در پاکستان پایگاه داشته باشند. عزم دولت پاکستان به صورت عام بر این است که از چنین تحرکاتی جلوگیری کنند. اما با توجه به مجموعه شرایط جغرافیایی در مرزهایشان، ممکن است مواردی از حوزه نظارت‌شان دور باشد.
وی افزود: ما مکررا این انتظار و توقع بحق ملت و دولت ایران را در همه سطوح مقامات دولت پاکستان گوشزد کرده‌ایم که پذیرفتنی نیست تعدادی از این افراد در گروه‌های مسلحانه بتوانند در داخل خاک یک کشور تا کیلومترها  تردد و عملیات کنند و برگردند، قاعدتا و ما این موضوع را نادیده نمی‌گیریم.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تصرح کرد: نیرو‌های پاکستانی تلاش‌هایی انجام دادند و توفیقاتی حاصل شده است.

منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی پلیس از بانوان مومن و متدین آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان در خصوص طرح نور (عفاف و حجاب) آمده است: با اجرای طرح نور از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳، خوشبختانه شاهد همکاری وصف ناپذیر مردم عزیز به ویژه بانوان فهیم و قانون مدار استان مان با پلیس هستیم.

قاطبه زنان و دختران استان، ارزش وجودی خود را می دانند و به رعایت قوانین عرصه عفاف و حجاب تمکین دارند که این حاکی از فهم و شعور نهفته در زنان این مرز و بوم است.

همه تلاش پلیس بر این است که بانوان استان در امنیت و آرامش لازم در جامعه فعالیت‌های خود را انجام دهند و در سایه همین همکاری و همراهی هاست که فضایی سالم با حفظ حریم افراد در جامعه شکل می‌گیرد و هر روز بر پویایی و پیشرفت آن افزوده می‌شود.

فرماندهی انتظامی استان به تمام مادران، خواهران و دختران محترمی که با برادران خود در نیروی انتظامی استان همگام و همسو بوده و با روشنفکری آگاهانه به قوانین جامعه ایران اسلامی تمکین دارند، قدردانی و تشکر خالصانه خود را ابراز می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • ویدیو اختصاصی از درگیری شدید مجتبی سرآسیایی و بازیکن تیم سایپا با نیروی انتظامی و یگان ویژه / فیلم
  • رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • قدردانی پلیس از بانوان مومن و متدین آذربایجان شرقی
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • افزایش احتمال اخراج همکاران افغان نظامیان انگلیسی از پاکستان
  • مرگ ۳۶ نفر در پی بارندگی شدید و وقوع رعد و برق در پاکستان
  • حمله ایران تنبیهی کوچک در مقابل گستاخی‌های اخیر اسرائیل بود
  • دستگیری عامل درگیری در پمپ بنزین تولم‌شهر
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد