Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان بسیج اساتید گیلان گفت: ‌ برنج و چای دو محصول استراتژیک گیلان محسوب می‌شوند اما آن‌طور که باید، برنامه‌های مؤثر در راستای افزایش بهره‌وری آنان دنبال نمی‌شود. ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ کیوان میرزایی صبح امروز در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت:‌ سازمان بسیج اساتید برای گسترش طرح‌های دانش‌بنیان در کشور با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش واردات، برنامه‌های خود را در قالب تشکیل اندیشکده‌های علمی دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان از وجود یک حلقه مفقوده در اقتصاد کشور سخن گفت و افزود:‌ عدم وجود یک برنامه مشخص و رابطه هدفدار بین فرآیند تولید،‌ توزیع و مصرف کالا در جامعه موجب شده اهداف اقتصاد مقاومتی آن‌طور که باید و شاید در کشور محقق نشو‌ند.

میرزایی به علت شکست بسیاری از طرح‌های تولیدی اشاره کرد و بیان داشت: عدم وجود رابطه منطقی بین فرآیند تولید تا مصرف کالا موجب ناکارآمدی تعداد زیادی از ایده‌های تولیدی شده است زیرا در کنار تولید محصول به دیگر مقولات مربوط به بازار هدف هیچ توجه خاصی نمی‌شود.

وی برخی از محصولاتی که گیلان مزیت بسیار خوبی در تولید آن‌ها دارد را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ برنج و چای دو محصول استراتژیک تولید شده در گیلان محسوب می‌شوند اما آن‌طور که باید، برنامه‌های مؤثر در راستای افزایش بهره‌وری آنان دنبال نمی‌شود.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان نقش این نهاد انقلابی جهت برقراری ارتباط معنادار بین فرآیند تولید تا مصرف را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ سازمان بسیج اساتید برای تحقق و برقراری این رابطه منطقی با کمک اساتید و اندیشمندان خود برنامه‌های علمی و هدفدار بسیار زیادی دارد.

میرزایی به شعار حمایت از کالای ایرانی که توسط مقام معظم رهبری برای امسال انتخاب شد اشاره کرد و ابراز داشت:‌ یکی از مؤلفه‌های اساسی جهت تحقق این شعار راهبردی در جامعه گسترش فرهنگ صحیح مصرف است و سازمان بسیج اساتید از تمام ظرفیت‌های خود در این راستا استفاده می‌کند.

وی مصرف کالا‌های ایرانی را در ایجاد اشتغال و افزایش فرصت‌های شغلی مؤثر دانست و تصریح کرد:‌ برای تغییر دادن باورهای مردم باید کاری جهادی و فرهنگی انجام شود و در این راستا در کنار سازمان بسیج اساتید نقش رسانه‌ها بسیار مهم و تأثیرگذار است.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سید علی موسوی با اشاره به اینکه کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده است افزود: پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال ۱۱ هزار تن پیله خشک به ارزش اقتصادی ۱۲ میلیارد تومان برداشت کنند. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار قطب تولید این محصول در گیلان است اضافه کرد: در شهرستان‌های تالش، رشت، رودبار و بندر انزلی نیز بادام زمینی کشت می‌شود. 
سید علی موسوی با بیان اینکه بادام زمینی هر ساله در اردیبهشت ماه کشت و برداشت آن از اوایل شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت:بادام زمینی گیلان با داشتن دوره رشد ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و به دلیل طعم مطلوب، مورد پسند و استقبال مصرف کنندگان است. 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار خانوار گیلانی در زمینه تولید و بهره برداری بادام زمینی فعالیت دارند افزود: همچنین ۸ کارخانه و ۲۰۰ کارگاه سنتی در زمینه فرآوری این محصول در استان فعال هستند. 
محصول بادام زمینی به دلیل داشتن چربی‌های غیر اشباع و پروتئین بالا، کاهش دهنده خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر است و علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی در تهیه روغن بادام زمینی، کره بادام زمینی، علوفه و مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان