Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری شامگاه شنبه در جلسه با هنرمندان بخش های مختلف گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری این استان برگزار شد، اظهارکرد: باید از اقتصاد هنر حمایت کنیم تا استقلال هنرمندان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد اقتصاد هنر در پویایی و استقلال یافتن هنر و هنرمندان تأثیرگذار است، افزود: استقلال هنرمندان زمینه پویایی و گسترش هنر را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در آینده نزدیک برگزاری چنین نشستی با هنرمندان باید برای هر رشته هنری به صورت مجزا و تخصصی برگزار شود، گغت: باید از دولتی شدن هنر جلوگیری شود زیرا این امر سبب نابودی هنر شده و به ماهیت آن آسیب وارد می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان و تلاش برای رفع مشکلات آنها، خاطرنشان کرد: قشر هنرمندان می‌توانند بهترین پیشنهادات را برای رفع مشکلات این حوزه به مسئولان ارائه دهند.

سالاری با اشاره به تشکیل کارگروه فرهنگ و هنر در میان کارگروه‌های ۴۸ گانه استان گیلان، گفت: یکی از شروط تشکیل این کارگروه ها حضور افراد ذینفع و غیردولتی بود که به همین دلیل نیمی از اعضای این کارگروه‌ها افراد غیردولتی هستند تا بتوانیم از نظرات صاحبنظران این حوزه استفاده کنیم.

وی به ظرفیت موجود در حوزه تئاتر استان گیلان نیز اشاره کرد و یادآورشد: تالار مرکزی رشت امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بخشی از نیازهای هنرمندان با راه‌اندازی این تالار مرتفع می شود.

استاندار گیلان در ادامه افزود: زمینی ۸ هکتاری برای احداث نمایشگاه دائمی سازه‌های چوبی گیلان در ورودی استان و در شهر رودبار در نظر گرفته شده که با راه اندازی و تکمیل این طرح بخشی از آن در اختیار هنرمندان مجسمه‌ساز برای ساخت و عرضه مجسمه‌های چوبی قرار خواهد گرفت.

سالاری با تأکید براینکه مشکلات موجود نباید هنرمندان را ناامید کند، ادامه داد: ناامیدی سبب گسست اجتماعی و افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر تقویت انجمن ها و تشکل های هنری، گفت: هنرمندان باید کار تشکیلاتی منسجم تری انجام دهند و انجمن‌های هنری باید با انسجام و قدرت بیشتری کار کنند.

کد خبر 4328938

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری گیلان بسیج هنرمندان رشت مصطفی سالاری گرگان بوشهر شهرکرد مشهد شیراز عید سعید فطر خبرگزاری مهر یاسوج کرمانشاه بیرجند خرم آباد تبریز مواد مخدر سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این نمایشگاه هنرمندان تجسمی در حرکتی بشردوستانه درآمدحاصل از فروش آثار این نمایشگاه را جهت حمایت از کودکان غزه اختصاص خواهند داد.
سومین نمایشگاه «ماه دوم» در اردیبهشت ۱۴۰۳ با مشارکت هنرمندان مطرح و نمایش منتخبی از آثار ۳۰ هنرمند معاصر شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۶ در نگارخانه لاله افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۲۶ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج شنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به غیر از ایام تعطیل دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه آثاری از: ناصر اویسی/ رضا بانگیز/ اردشیر بروجنی/ بهمن بروجنی/صادق بریرانی/ طا‌ها بهبهانی/صادق تبریزی/ بهنام جلالی جعفری/ هادی جمالی/مهدی حسینی/ ابراهیم حقیقی/ مصطفی خزایی/کامبیز درمبخش/محمدعلی سعیدی/ هوشنگ سیحون/ پرویز شاپور/ منیژه صحی/ امیر شاهرخ فر یوسفی/ منصور قندریز/ عباس کیارستمی/ مارکو گریگوریان/ مرتضی گودرزی دیباج / حسین محجوبی / اردشیر محصص/ ایراندخت محصص/ بهمن محصص/ مرتضی ممیز/ بهداد نجفی اسدالهی/ احمد نصرالهی/ رضا هدایت در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • الحاق ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن
  • داشتن برنامه عالمانه برای اقتصاد دریامحور ضروری است
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • «دکتر مریم بحرینی »دبیر ملی کارگروه اقتصاد بانوان تاثیرگذار + فیلم