Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@07:43:09 GMT

سنجش سلامت نوآموزان در گنبدکاووس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۵۳۴۲

سنجش سلامت نوآموزان در گنبدکاووس آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم افتتاح متمرکز سه پایگاه سنجش سلامت نوآموزان پایه اول ابتدایی گنبدکاووس که روز یکشنبه در محل مرکز آموزشی شهید باهنر این شهر برگزار شد، معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان درسخنانی گفت: فعالیت این پایگاه ها از امروز تا 20 مرداد است.
حمیدرضا دزیانی از وجود هشت هزارو 172 نوآموز پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی جدید در گنبدکاووس خبر داد و افزود: از این تعداد سال گذشته و در مقطع پیش دبستانی، دو هزار و 445 نوآموز سنجش سلامت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه نوآموزانی که پارسال در مقطع پیش دبستانی سنجش سلامت شدند، نیازی به انجام مجدد سنجش ندارند، اضافه کرد: هزینه سنجش سلامت مبلغ 250 هزار ریال است که اولیای نوآموزان هنگام مراجعه به پایگاه ها پرداخت می نمایند.
دزیانی گفت: اولیای نوآموزان قبل از مراجعه به پایگاه سنجش سلامت، ابتدا باید به مدرسه محل سکونت خود مراجعه کنند تا برای آنان نوبت گیری شود و سپس در تاریخ اعلام شده به یکی از پایگاه ها مراجعه نمایند.
وی از رایگان بودن هزینه سنجش سلامت دانش آموزان مناطق عشایری گنبدکاووس خبر داد و تصریح کرد: درسال تحصیلی گذشته 997 نوآموز عشایری رایگان سنجش شدند.
معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس با مهم دانستن سنجش سلامت ادامه داد: امسال قبل از ثبت نام نوآموز در سامانه سنا (سامانه نام نویسی آموزش و پرورش) باید سنجش سلامت انجام شود و بدون گواهی سنجش امکان ثبت نام وجود ندارد.
دزیانی گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان از 22 سال پیش آغاز شده و در آن علاوه بر سلامت جسمی و عمومی نوآموز، بینایی و شنوایی سنجی و نیز استعداد تحصیلی نوآموزان نیز توسط پزشک و کارشناسان مورد سنجش قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: مرکز آموزشی شهید باهنر واقع در خیابان خرمشهر، مرکز آموزشی توانا واقع در بلوار دانشجو در نزدیکی دانشگاه پیام نور و مرکز اختلالات رشد واقع در خیابان آرش، سه پایگاه سنجش سلامت نوآموزان اول ابتدایی در گنبدکاووس هستند.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان، حدود 70 هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی دارد.
/3039/1860
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آموزش و پرورش آموزش و پرورش شهرستان پزشک دانشگاه پیام نور مدرسه جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید طریق حسینی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از مدارس گرمسار، بیان کرد: ۲۸ هزار نفر که در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش قبول شدند، در مدارس ابتدایی سراسر کشور به کار گیری می‌شوند.

وی کیفیت بخشی به فرآیند آموزشی و پرورشی را هدف این اقدام دانست و تاکید کرد: تأمین نیروی انسانی یکی از راهبردهای وزارتخانه در این زمینه است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: در تحولی دیگر برای ساخت یک هزار اتاق ورزش تخصصی در مدارس دوره اول ابتدایی برنامه ریزی شده است.

حسینی با بیان اینکه تقویت سلامت و افزایش سواد حرکتی دانش آموزان هدف و محور اصلی این طرح است، تاکید کرد: طرح‌های استعدادیابی و مهارت آموزی ورزشی نیز در این قالب در مدارس کشور اجرایی می‌شود.

کد خبر 6084755

دیگر خبرها

  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان
  • آغاز گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار از ۵ اردیبهشت
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند