Web Analytics Made Easy - Statcounter

رم - ایرنا - 'متئو سالوینی' وزیر کشور و معاون نخست وزیر ایتالیا بار دیگر به کشتی های متعلق به سازمان های غیر دولتی (Ong) که حامل پناهجویان نجات داده شده در اب های مدیترانه هستند، هشدار داد تا وارد آب های ایتالیا نشوند و این کشور را فراموش کنند.

به گزارش ایرنا، وزیرکشور ایتالیا روز شنبه اعلام کرد: هم اکنون کشتی های متعلق به دو سازمان غیر دولتی در مدیترانه در انتظار حمل پناهجویان هستند و کشتی های 3 سازمان دیگر نیز در بنادر مالت در انتظار مجوز مانده و کشتی 'لایفلاین' با 239 مهاجر غیر قانونی در آب های مالت متوقف مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشتی ها باید ایتالیا را فراموش کنند. ما می خواهیم مانع کسب و کار قاچاقچیان (انسان) و مافیا بشویم.
گفتنی است که یک کشتی باری بنام 'الکساندر مارسک' با پرچم دانمارک حامل 110 پناهجوی نجات داده شده در مدیترانه از روز گذشته در مقابل بندر 'پوتزالو' در جنوب ایتالیا متوقف مانده و در انتظار دریافت مجوز برای ورود به بندر است.
وزیرکشور ایتالیا درشبکه فیسبوک خود اعلام کرد که دو کشتی متعلق به دو سازمان غیر دولتی در مدیترانه 'اوپن ارمز'باپرچم اسپانیا و 'اکواریوس' با پرچم جبل‌ الطارق و کشتی های 3 سازمان دیگر نیز 'استرال' با پرچم انگلیس، 'سی واچ' و 'سیفاچس' با پرچم هلندی هستند. سالوینی برای این کشتی آرزوی شنبه خوبی در مدیترانه کرد.
وزیر کشور ایتالیا روزگذشته نیز در واکنش به اظهارات تند امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه علیه گسترش عوام گرایی در اروپا عنوان کرد :مکرون معتقد است کسی که پناهجویان رانمی پذیرد،پوپولیست جذامی است.ولی من ازکسی که درمرزباایتالیا ارتش مستقرکرده درس اخلاق نمیگیرم. ابتدا فرانسه 10 کشتی حامل پناهجویان را بپذیرد، بعد راجع به قضیه صحبت خواهیم کرد.
'جوزپه کونته'نخست وزیر ایتالیا نیز اعلام کرد:'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان دریک گفت و گوی تلفنی به من خاطرنشان کرد که پیش نویس تغییرات در معاهده دوبلین که در بروکسل توزیع گردیده و ایتالیا با مفاد آن مخالف بود، سوء تفاهمی بیش نبوده و کنار گذارده خواهد شد.
رئیس جمهور فرانسه روز گذشته علیه گسترش عوام گرایی در اروپا و حتی در ایتالیا، موضع گیری کرده و با اینکه مستقیما از کسی نام نبرد، اظهار داشت:آنها (عوام گرایان) همانند جذام در سرتاسر اروپا، حتی در کشورهایی که دیگر فکر نمی کردیم به آن بازگردند،رشد می کنند. دوستان همسایه ما بدترین مطالب را می گویند و ما عادت کرده ایم. آنها بدترین تحریکات را می کنند ولی هیچ کسی عصبانی نمی شود. اروپایی ها به جای انتقاد از اقدامات دولت های طرفدار اتحادیه اروپا، باید بطور جدی با این پدیده مبارزه کنند.
دراین میان 'لوئیجی دی مایو' معاون نخست وزیر ایتالیا بلافاصله واکنش نشان داده و در پیامی از طریق فیسبوک حملات مکرون را توهین آمیز و بیجا خواند و گفت که جذام واقعی ریاکاری فردی است که پناهجویان را در مرز میان ایتالیا و فرانسه در 'ونتی میلیا' عقب می راند و می خواهد به ما در خصوص حق توزیع برابر پناهجویان درس اخلاق بدهد.
تنش میان ایتالیا و فرانسه از زمانی آغاز شد که وزیر کشور ایتالیا بنادر این کشور را به روی کشتی های سازمان های غیردولتی که حامل پناهجویان نجات داده شده در مدیترانه بودند، بست و از سایر کشورهای اروپایی خواست تا آنها را بپذیرند.
وزیر کشور ایتالیا با تاکید بر اینکه کشتی های سازمان های غیر دولتی دیگر اجازه پهلو گیری در بنادر ایتالیایی را ندارند، انگشت اتهام را علیه کشتی هلندی 'لایفلاین' بلند و اعلام کرد که صدها پناهجوی سوار بر این کشتی که بامداد روز گذشته نجات داده شده بودند مورد پذیرش در ایتالیا قرار نمی گیرند.وی تهدید کرد که در صورت ورود کشتی به ایتالیا، توقیف شده و سرنشینان آن نیز به جرم مساعدت برای مهاجرت های غیر قانونی دستگیر می شوند.
اروپام**461**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پناهجويان وزير كشور ايتاليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد

به گزارش قدس آنلاین، مبارزه جنجالی چندی پیش فرانک چامیزو کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا و توران بایرانوف از آذربایجان در مرحله نیمه نهایی مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا که به سود بایراموف و کسب سهمیه المپیک این کشتی گیر به پایان رسید جنجال زیادی به پا کرد که با شکایت فدراسیون کشتی ایتالیا به اتحادیه جهانی کشتی به دلیل ناداوری همراه شد.

پس از بررسی های انجام شده توسط اتحادیه جهانی کشتی،‌ تیم داوری این مبارزه توسط کمیته انضباطی اتحادیه جهانی با محرومیت های سنگین روبرو شدند.

بر این اساس ابراهیم چی چی اوغلو داور سرشناس کشتی جهان از ترکیه و مدرس اتحادیه جهانی کشتی و همچنین داور اوکراینی این مبارزه تا پایان سال ۲۰۲۴ تعلیق شدند. به این ترتیب چی چی اوغلو حضور در المپیک پاریس را از دست داد و ار سوی اتحادیه جهانی نقره داغ شد.

همچنین الکسی بازولین روس به عنوان رییس تشک و تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۴ و قاضی عراقی این مبارزه نیز تا پایان ماه سپتانبر با محرومیت روبرو شدند.

کمال بوعزیز دیگر چهره شاخص دواری جهان از تونس به همراه گوسل آمریکایی نیز که وظیفه بازبینی صحنه های داوری را بر عهده داشتند نیز تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۴ محروم شدند.

اتحادیه جهانی اعلام کرد بر اساس بند ۵۳ قوانین کشتی، در صورت پایان یک مبارزه و تعیین فرد برنده، امکان تغییر نتیجه وجود ندارد.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین فرانک چامیزو کشتی گیر ایتالیا را در سید یک مسابقات جهانی گزینشی المپیک به عنوان مرحله آخر کسب سهمیه قرار داد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • نقره داغ تیم داوری کشتی جنجالی در باکو؛ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • ۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس