Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویا پارسا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر شهرداری ‌ها نتوانند درآمد کافی و پایدار به‌ دست آورند، نخواهند توانست تاسیسات ضروری در شهر را ایجاد و اداره کنند، هرچند منابع مالی شهرداری ‌ها به صورت مختلف قابل ‌حصول است، اما همه آن درآمدها از خصوصیات درآمدهای پایدار برخوردار نیستند.
وی بیان کرد: درآمدهای پایدار نقش بسیار موثری در رضایت جامعه شهری، سرعت‌ بخشیدن به توسعه و عمران محدوده‌های شهری و درنهایت مدیریت مطلوب شهرها خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پارسا با بیان اینکه بیش از 95درصد از منابع مالی شهرداری‌ ها از محل درآمدهای محلی درون‌ شهرها تامین می ‌شود و وابستگی به کمک‌های بلاعوض دولتی کمتر از 5‌درصد است، تصریح کرد: اگرچه قوانینی در زمینه تامین هزینه‌های شهری وضع شده‌ ، ولی درآمد حاصل چندان زیاد نبوده و نظام شهری به کمک‌های دولتی بسیار متکی بوده‌است.
پژوهشگر و کارشناسی ارشد مدیریت شهری افزود: منابع درآمدی فعلی شهرداری ها جوابگوی هزینه‌های افزون شده شهرداری ‌ها در سال‌های آتی نخواهد بود، به‌ گونه‌ای که مهمترین چالش کنونی مدیریت شهری حول هزینه‌ها متمرکز خواهد بود.
وی تاکید کرد: درآمدهای شهرداری ها به 2 بخش تقسیم می شوند که شامل درآمدهای عمومی ناشی از عوارض محلی همانند ساخت و سازها شهری و درآمدهای پایدار همانند عوارض نوسازی و عوارض پسماند و ارزش افزوده هستند که تابع شرایط اقتصادی در طول یک سال نبوده و همواره مردم مکلف به پرداخت آن هستند (چیزی شبیه به قبض ها).
پژوهشگرو کارشناسی ارشد مدیریت شهری با بیان اینکه عموم درآمدهای پایدار از محل خدمات شهری تأمین می شود، گفت: اولین شرط تأمین این منابع برای شهرداری ها، بالا بردن فرهنگ عمومی است به طوریکه در نظر بگیرید چند هزار ملک در کرج وجود دارد، اگر هرکدام از عوارض نوسازی یا پسماند خود را به صورت سالانه پرداخت کنند، شهرداری می توانند درآمد قابل توجه ای در سال از این دو محل کسب کنند.
وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که می تواند به شهرداری ها در ایجاد درآمدهای پایدار شهری یاری برساند، مدیریت واحد شهری است که این نیز متأسفانه محقق نشده است.
پارسا اضافه کرد: بسیاری از خدمات شهری مثل آب و برق از شهرداری جدا بوده و به صورت جداگانه هدایت می شود؛ وقتی این اتفاق می افتد درآمدهای حاصل نیز به شهرداری اختصاص داده نمی شود و به شرکت های خصوصی و نیمه دولتی اختصاص داده می شود و این موضوع بر عدم شکل گیری درامدهای پایدار شهری بسیار تأثیر گذار است.
این پژوهشگر مدیریت شهری گفت: یکی دیگر از مواردی که تأثیر قابل توجهی در درآمدهای شهرداری ها دارد، سرمایه گذاری های مستقیم شهرداری در پروژه های عظیم و بزرگ و پول سازی مثل راه سازی، شهرسازی، ساختمان سازی و ... است، اما باید دید بودجه سال شهرداری همانند شهر کرج  چقدر است و آیا شهری که در زیرساختهایش مشکلات عمده و عدیده ای وجود دارد و باید این پول را خرج زیرساخت ها کند چه پروژه ای را می توان در آن ایجاد کرد که درامد پایدار برای شهرداری داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه ، ورود شهرداری به بحث سرمایه گذاری های عمده دردی دیگر به دردهای اداره شهر اضافه نمی نماید به اصل 44 و واگذاری بخشهای دولتی به بخش خصوصی پرداخت و اظهار داشت: دولت می تواند بسیاری از فعالیت های خود را به شهرداری ها واگذار کند.
وی گفت: شهرداری ها بنگاه دولتی نیستند و اداره آنها بر اساس قانون موارد خاص انجام می شود، فلسفه تشکیل سازمان ها در شهرداری ها نیز همین بوده که بر اساس روش های خصوصی بتوانند خود را اداره کنند.
پارسا به سرمایه گذاری های شهرداری برای کسب درآمدهای پایدار شهری اشاره کرد و افزود: انرژی های پاک یکی از مباحث زنده و روز دنیا برای پولسازی در آینده و حتی امروز ارزیابی می شود و اگر شهرداری به سمت سرمایه گذاری در این صنعت پولساز برود می تواند برای خود درامد پایدار ایجاد کند.
وی با بیان اینکه راه کارهای زیادی به منظور افزایش درآمدهای پایدار و کاهش وابستگی به منابع درآمدی ناپایدار وجود دارد، افزود: ایجاد زمینه تفاهم و همکاری بین مردم و شهرداری ها به منظور جلب مشارکت عمومی ، بکارگیری و استخدام نیروها با توجه به نیازهای تخصصی و افزایش بهره وری نیروی انسانی در شهرداری ها، مشارکت با بخش خصوصی در راستای اجرای طرحهای عمرانی و خدماتی، افزایش درآمد از طریق احداث کارخانجات تولیدی متناسب با وظایف شهرداری از راهکارهای دستیابی به درآمدهای پایدار هستند.
6156/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 برق جامعه شرایط اقتصادی فلسفه کارشناسی ارشد جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت

به گزارش همشهری آنلاین، توسعه گردشگری شهری در کنار بهبود و ارتقای دیگر شاخص‌های زیستی همچون طرح‌های زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و بهداشتی از مهم‌ترین وظایف مدیریت اجرایی شهرها در عصر حاضر محسوب می‌شود. در این میان موقعیت بسیار مناسب منطقه ۲۲، این امکان را برای مدیران فراهم کرده که با بهره‌گیری حداکثری از امکانات و با تکیه بر نگاه توسعه‌ای مدیریت شهری پایتخت در دوره ششم، زمینه رشد و توسعه حداکثری منطقه را فراهم کنند.

ظرفیت بالای گردشگری منطقه ۲۲

مسعود نصرتی، شهردار منطقه ۲۲ در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه و همجواری آن با نقاط دارای ظرفیت گردشگری گفت: شکل‌پذیری منطقه ۲۲ در شمال‌غرب پایتخت، نو پا بودن این منطقه و همچنین موقعیت جغرافیایی آن‌که از شمال به رشته کوه‌های البرز از شرق و غرب به روددره‌های کن و حریم روستاهای وردیج، واریش، سنگان و کشار محدود شده است پتانسیل گردشگری منطقه را افزایش داده است.

او اضافه کرد: وجود مراکز تفریحی و گردشگری متنوع نظیر دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس، بوستان فرامنطقه‌ای چیتگر، خرگوش دره، آبشار تهران و لتمال کن در این منطقه، آن را به‌عنوان قطب گردشگری جدیدی در پایتخت کشورمان مطرح کرده است که ضروری است این موقعیت و فرصت استراتژیک با تامین و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز و طرح‌های عمران شهری، حداکثر بهره‌برداری را نه فقط برای ساکنان منطقه که برای پایتخت به‌دنبال داشته باشد.

نصرتی، بر بهره‌گیری از الگوهای نوین مدیریت شهری تأکید کرد و افزود: بابه‌کارگیری تمامی امکانات و ابزار مورد نیاز در مسیر تحول و شکوفایی شهری، تلاش داریم از طریق فراهم‌سازی‌ شرایط زیست شهری مطلوب به نقطه قابل‌قبولی در توسعه صنعت گردشگری دست یابیم و با الگوی توسعه پایدار شهری، مشارکت و نقش‌پذیری شهروندان، فراتر از منطقه گام‌های بلند و پیوسته برداریم.

شهردار منطقه ۲۲ به امضای تفاهمنامه‌ با سازمان عمران مناطق شهرداری تهران اشاره کرد و ادامه داد: این تفاهم‌نامه در راستای ارتقای سرانه‌های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی منطقه ۲۲ منعقد شد و پس از آن نیز نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه و انعقاد قراردادهای سال ۱۴۰۳ طی جلساتی با حضور مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

نصرتی افزود: با توجه به نگاه ویژه مدیریت شهری تهران به ساخت و راه‌اندازی زیرساخت‌های منطقه ۲۲ انعقاد این تفاهمنامه می‌تواند قدم بسیار مثبت و ارزنده‌ای برای مردم شهر تهران و ساکنان منطقه ۲۲ و گام بلندی در تکمیل زیرساختی این محدوده غربی تهران پس از سال‌ها باشد.

اختصاص بیش از ۹۰ درصد بودجه به طرح‌های عمرانی

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به ارزش و اهمیت آغاز و تکمیل پروژه‌های عمرانی در جدیدترین منطقه شهری تهران، درباره طرح‌ها و برنامه‌های ۱۴۰۳ شهرداری منطقه ۲۲ گفت: نزدیک به ۹۳درصد کل بودجه ۳۴۰۰میلیارد تومانی مصوب شورای اسلامی شهر تهران برای منطقه ۲۲در سال ۱۴۰۳، به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.
نصرتی افزود: این مبلغ که چیزی بالغ بر ۳۱۶۰میلیارد تومان را شامل می‌شود به طرح‌های عمرانی شاخص منطقه از جمله احداث مقبره الشهدای دریاچه شهدای خلیج‌فارس (دریاچه چیتگر)، ساختمان مرکزی منطقه۲۲، ساخت ۲سرای محله، ساخت مجموعه ورزشی، ایستگاه آتش‌نشانی، پیاده‌روسازی‌، معبرسازی‌، آسفالت‌ریزی و نوسازی آسفالت، احداث انهار، احداث ۲ساختمان شهرداری ناحیه و تعدادی دیگر از اقدامات عمرانی در منطقه اختصاص می‌یابد.

او درباره دیگر طرح‌های اجرایی در منطقه نیز گفت: از مهم‌ترین اقدامات در منطقه می‌توان به ساخت ۴۷ کیلومتر معبر و شبکه‌های ارتباطی منطقه پس از سال‌ها اشاره کرد که اتفاق بسیار خوبی در منطقه خواهد بود. تلاش شهرداری منطقه این است که اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و زیرساختی مذکور تا پایان امسال ارتقای سطح خدمات‌رسانی به شهروندان این منطقه را به همراه داشته باشد.

کد خبر 844935 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها منطقه ۲۲ شهرداری دریاچه چیتگر

دیگر خبرها

  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست
  • پیشروی مشهد در حوزه هوشمندسازی
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • واکنش عضو شهرداری تهران به جمع‌آوری سگ‌ها از خیابان
  • ابلاغ بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری گرگان