Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روز‌ها اخبار جام جهانی در صدر اخبار اکثر رسانه‌هاست و کمتر کسی وجود دارد که از فوتبال صحبت نکند؛ اما در هنگام همین تحلیل‌های فوتبالی، ده‌ها کودک و زن یمنی به شکل بسیار فجیعی جان خود را از دست می‌دهند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از بجنورد، حسین اکبری؛* این روز‌ها اخبار جام جهانی در صدر اخبار اکثر رسانه‌های جهان است و کمتر کسی وجود دارد  که در جمعی بنشیند و از فوتبال صحبت نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر جا می‌رویم، می‌نشینیم و هم کلام می‌شویم، ابتدا این سئوال مطرح می‌شود که فوتبال را دیدی؟ اما در هنگام همین تحلیل‌های فوتبالی، ده‌ها کودک و زن یمنی به طرز بسیار فجیعی جان خود را از دست می‌دهند.

 

همواره جام جهانی فرصتی بوده است تا صاحبان قدرت در جهان به فکر تامین منافع خود بیفتند و از غفلت رسانه و مردم جهان استفاده کنند تا به مقصود خود برسند. این بار قرعه به نام عربستان سعودی افتاده است. آن‌ها با همان ائتلاف عربی و کمک کشور‌های غربی در صدد فشار آوردن بر مردم یمن هستند تا بتوانند آن‌ها را از پای درآورند؛ هرچند که مردم یمن نشان داده‌اند که به این سادگی امکان ندارد از آرمان‌های خود عقب نشینی کنند و خواسته‌های نامشروع سران آل سعود را بپذیرند؛ با این حال رسانه‌ها وظیفه دارند تا این جنایت را مخابره کرده و تا حد توان خود از ادامه این وحشی گری‌ها جلوگیری کنند.

 

تاریخ نابودی آل سعود بسیار نزدیک‌تر از ۲۵ سال است/ چرا بعضی از رسانه‌های داخلی در موضوع یمن سکوت کرده‌اند؟!

 

سالار فرزانه، مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در این خصوص به خبرگزاری دانشجو می‌گوید: همان طور که همه می‌دانند عربستان سعودی با همکاری امارت متحد عربی از اردیبهشت ماه تا همین اخیرا تحت عنوان ائتلاف عربی شروع به حملات وحشیانه‌ای علیه مردم یمن کرده است. در این درگیری‌ها مردم و کودکان بمباران شده و زیر موشک‌های عربستان جان خود را از دست می‌دهند که این همان رویه رژیم صهیونیستی کودک کش است؛ بنابراین عاقبت آن‌ها چیزی جز نابودی نیست.


فرزانه اضافه می‌کند:  آل سعود و به طور کلی این ائتلاف عربی، از فرصت بسیار مناسبی برای این حملات استفاده کرده است. دقیقا حین مسابقات جام جهانی فوتبال. زمانی که نگاه همه مردم به این مسابقات و در کنار آن لیگ ملت‌های والیبال است، این رژیم کودکان یمنی را به قتل می‌رساند؛ لذا فرصت مناسبی است و این جنایت‌ها رسانه‌ای نیز نمی‌شود؛ چرا که توجه رسانه‌ها عموما به این مسابقات بزرگ است.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد ادامه می‌دهد: البته باید گفت: این درگیری به شکلی نبوده است که یمن را تحت تاثیر قرار دهد؛ اما رسانه‌های ملی عربی مانند الاخباریه و العربیه اخبار کذبی مانند تسلط کامل به بعضی فرودگاه‌های یمن را بازتاب دادند که کذب است. عموم درگیری‌ها در اطراف فرودگاه‌ها بوده و یمن شرایط بحرانی ندارد. درواقع این رسانه‌ها از شرایط استفاده می‌کنند تا اخبار دروغ را منتشر کنند.

وی می‌گوید: سکوت بعضی رسانه‌ها در داخل کشور نیز در خصوص این موضوع جای بسی تفکر دارد. چرا بعضی رسانه‌های ما سکوت اختیار کرده‌اند؟ رسالت خبرگزاری‌ها معاند برون کشوری مشخص است؛ اما معنی سکوت رسانه‌های داخلی چیست؟

فرزانه معتقد است با تمام این شرایط باید گفت: یقینا سرنوشت آل سعود و دیگر ظالمان چیزی جز نابودی نیست. در طول تاریخ نیز همه شاهد نابودی ظلم بوده ایم و دینمان وعده صادق پیروزی حق را داده است؛ بنابراین عربستان خیلی سریعتر از اسرائیل نابود خواهد شد. زمان ۲۵ سال برای این کشور بسیار زیاد است. ما شاهد براندازی این ظلم توسط نائب بر حق امام زمان و ان شاالله خود امام زمان (ع) خواهیم بود.

دانشجویان در فضای مجازی نیز به این وحشی گری‌های عربستان سعودی واکنش نشان دادند و ضمن درخواست بابت عدم سکوت در این مسئله، وعده صادق خداوند در پیروزی حق علیه باطل را یادآوری کردند. در ادامه به بخشی از واکنش‌های دانشجویان خراسان شمالی اشاره می‌کنیم.

 

مهدی علیپور با اشاره به مظلومیت مردم یمن نوشت: ‏نه کسی هست براشون شمع روشن کنه. نه تو فوتبال یک دقیقه سکوت می کنند. نه کسی عکس پروفایلشو تغییر داده. این است حکایت یمن... یمن در خون ‎#YemenWarCup

 

 

 

کاربر ملا عبدالله به یک روایت از پیامبر اسلام اشاره کرد و نوشت: ‏رسول گرامی اسلام(ص) درباره اهل یمن تعبیری دارند که بسیار والاست که می‌فرمایند: «هر کس مردم یمن را دوست بدارد، من را دوست داشته است و هر کس مردم یمن را دشمن بدارد، مرا دشمن داشته است». مقاومت همیشه پیروز است! بوی ‎#ظهور از یمن می آیید! ‎#یمن

 

 

 

 

امیر گریوانی نوشت: جام جهانی برای آنان معنی فراموش شدن را می دهد. ‎#YemanWarCup

 

 

 

امید ملایی در توئیتی نوشت: ‏آه مظلوم دامنگير است مخصوصا اگر ظلم را ببينيم و به خاطر جام جهانى دم نزنيم! #YemenWarCup

 

 

کاربر رمیصا یک بیت شعر تقدیم مردم بی دفاع یمن کرد و نوشت: ‏بمبی زدی و بر تن طفلی شرر افتاد...
با آل علی هر که در اُفتاد ، ور اُفتاد... ‎#worldcup ‎#YemenNotAlone

 

 

کاربر دریا دوست نیز به ظلم بالای وارد شده بر مردم یمن اشاره کرد و نوشت: ‏وقتی امام زمان با سَردرد شیعیان سردرد می گیرد، اکنون با ظلم های وارد برشیعیان یمن چه می کند؟ ‎#YemenWarCup

 

 

باید گفت در پیروزی مردم یمن بر ظالمان شکی نیست؛ چرا که این امر وعده خداست. اما باید ما به عنوان وسیله‌ای برای این پیروزی خدمت کنیم. اگر پس از پیروزی یمن دیدیم ما کمترین حمایتی از این مظلومان انجام نداده‌ایم، قطعا این ما هستیم که بازنده واقعی هستیم. لذا نباید سکوت کرد و در هیاهوی رسانه‌ها گم شد. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یمن جام جهانی عربستان جنگ جنایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح گرافیکی معنی‌دار در لاین‌آپ پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، دانیال اسماعیلی‌فر هفته پر اتفاقی را سپری کرد. دانیال که فرم مطلوبی در این هفته‌ها دارد مقابل صنعت نفت گل زد اما حرکت پس از گل او جنجالی شد.

این مدافع راست پس از فراخوانده شدن به کمیته انضباطی از بازی لیگ برابر سپاهان محروم شد اما می‌تواند سرخ‌ها را در جام حذفی همراهی کند.

اگرچه اسماعیلی‌فر دردسر عجیبی برای خود تراشید اما باشگاه پرسپولیس با گذاشتن تصویر او در لاین آپ بازی با آلومینیوم به نوعی از بازیکن خود حمایت کرد و به او روحیه داد.

دیگر خبرها

  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • طرح گرافیکی معنی‌دار در لاین‌آپ پرسپولیس
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند