Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@10:56:52 GMT

افتتاح نخستین تیرآرت با حضور 10 گالری

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۶۲۶۸

افتتاح نخستین تیرآرت با حضور 10 گالری

تیرآرت، نخستین اقدام منسجم در راستای توسعه منابع و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری یک آرت‌فر بین‌المللی در تهران است که سه‌شنبه پنجم تیرماه در آوا سنتر آماده دیدار علاقمندان است.

به گزارش قدس آنلاین، در اولین نسخه تیرآرت، نمایشگاهی با مشارکت ده گالری واقع در تهران، با تمرکز بر هنر معاصر و پیشروی ایرانی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیرآرت می‌کوشد گالری‌ها، مجموعه‌داران، بازیگران و علاقه‌مندان عرصه هنر و مخاطبین عام را با هدف ایجاد فرصتی نو برای مواجهه با هنر معاصر ایران، گرد هم آورد. نخستین نسخه تیرآرت که اولین رویداد در سطح خود است، دستچینی از گالری‌های تهرانی را زیر یک سقف جمع می‌کند. با وجود این‌که این رویداد در شکل فعلی خود محدود به تهران است، طراحی و اجرای آن به نحوی بوده که مطابق با استانداردهای بین‌المللی باشد.

تیرآرت توسط هرمز همتیان (مؤسس و مدیر زیرزمین دستان) راه‌اندازی شده و توسط مریم مجد (یکی از مدیران گالری اثر) مدیریت می‌شود. اولین نسخه تیرآرت از طرف زیرزمین دستان و گالری اثر ارائه شده و توسط آواسنتر در فضای ۱۷۰۰مترمربعی طبقه هشتم این مجتمع در محله اقدسیه‌تهران برگزار می‌شود. ده گالری تهرانی که در اوّلین نسخه تیرآرت شرکت می‌کنند عبارتند از: آب‌/انبار (۱۳۹۳، مؤسس و مدیر: سلمان متین‌فر)، اُ (۱۳۹۳، مؤسس و مدیر: ارکیده درودی)، اثر (۱۳۷۸، مؤسس: امید تهرانی، مدیران: امید تهرانی و مریم مجد)، اعتماد (۱۳۸۲، مؤسسان و مدیران: مینا و امیرحسین اعتماد)، اِی‌جی (۱۳۹۳، مؤسس و مدیر: سیمین‌دخت دهقانی)، خاک (۱۳۸۱، مؤسس و مدیر: ماندانا فرهمند پویا)، دستان (۱۳۹۱، مؤسس و مدیر: هرمز همتیان)، شیرین (۱۳۸۴، مؤسس و مدیر: شیرین پرتوی)، طراحان آزاد (۱۳۸۱، مؤسسان و مدیران: رزیتا شرف‌جهان و محسن نبی‌زاده)، و محسن (۱۳۸۸، مؤسس و مدیر: احسان رسول‌اف).

تیرآرت میزبان هفت نشست تخصصی درباره زوایای مختلف هنرهای تجسمی نیز خواهد بود که از پنجم تا نهم تیر ماه با موضوعات مختلف و با حضور کارشناسان داخلی و خارجی برگزار می شود.

نخستین نسخه تیرآرت با حمایت آواسنتر، اسنپ‌تریپ، ایده‌هاب، بنیاد پژمان، پیاده، تک‌-آن، حرفه:هنرمند، شرکت دایرکت، گروه رواق، و سفارت فرانسه در تهران برگزار خواهد شد. این رویداد از سه شنبه تا شنبه، پنجم تا نهم تیرماه از ساعت دو تا هشت بعد از ظهر آماده دیدار مردم است. نشانی آوا سنتر خیابان اقدسیه، نبش خیابان فیروز بخش، پلاک 75، طبقه هفتم است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گالری هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود

ایسنا/خوزستان نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» در بخش‌های عکس، روایت، بازیگری و شعر و ترانه برگزار می‌شود.

در بخش «جونم برات بگه» یا روایت این جشنواره علاقه‌مندان می‌توانند داستان کوتاه، خاطره، یادداشت، دلنوشته و یا هر نثر دارای خیالی را که آبادان و آبادانی را در خود داشته باشد به این رویداد ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، نوشته باید متعلق به خود فرد باشد و تا سقف هزار کلمه امکان ارسال وجود دارد.

هر فرد می‌تواند سه نوشته ارسال کند.

در بخش فرتور چهار راه‌هامون (عکس) این رویداد نیز افراد با انتخاب سوژه‌ها که الزاما باید از یکی از چهارراه‌های خیابان‌های امیری، یک احمدآباد و ته‌لنجی آبادان باشد می‌توانند در رقابت حاضر شوند.

هر شرکت‌کننده امکان ارسال حداکثر پنج فریم عکس به صورت سیاه و سفید یا رنگی را دارد و عکس‌های موبایلی نیز پذیرفته خواهند شد.

عکس‌ها باید با فرمت JPG و حداکثر حجم هر فایل حداکثر ۲ مگابایت باشد و امکان اصلاح کادر و رنگ نیز وجود دارد.

در بخش چکامه‌ لین‌ها (شعر و ترانه) شعرها و ترانه‌ها باید به آبادان و محلات و شخصیت‌های آن اشاره کرده باشند.

هر فرد می‌تواند حداکثر سه قطعه شعر یا سه ترانه را برای جشنواره ارسال کند و سبک انتخابی آزاد است.

و بالاخره در بخش سوگنامه‌ چارلی‌ها (بازیگری) علاقمندان می‌توانند از فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاترهایی که با مضمون آبادان هستند الهام گرفته یا خودشان مولد یک موضوع از این شهر باشند.

سقف فیلم ارسالی بازی متقاضیان شش دقیقه است و علاقمندان می‌توانند بازی تک‌نفره یا گروهی داشته باشند.

هر متقاضی امکان ارسال سه فیلم از بازیگری را دارا است و فیلم‌ها باید افقی و با فرمت mp۴ و حداکثر حجم ۶۰ مگابایت باشند.

علاقمندان آثار خود را به نشانی ایمیل Abadanartisticfestival@gmail.com یا در پیام‌رسان‌های فراگیر به شماره ۰۹۳۰۰۴۷۱۸۷۲ ارسال کنند و به پیوست مشخصات خود شامل نام و نام‌خانوادگی و نشانی را نیز به آدرس و یا شماره همراه یاد شده (در پیام‌رسان‌های فراگیر) بفرستند.

مهلت ارسال آثار تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تعیین شده و ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز داوری نهایی به صورت حضوری محقق خواهد شد.

آیین پایانی و معرفی برگزیدگان نیز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

داوران این رویداد را عبدالرضا سواعدی، عبدالرضا نصاری، بهزاد وزیری، امین جوکار، میلاد اتنا، سعید باجووند، کورش سنایی، احمد دریس، مجید عیدان، محمودرضا ثانی، عبدالرضا ثامری و ایمان مصطفایی تشکیل می‌دهند.

همچنین شبنم زیرک‌قشقایی، محمدرضا قاسمی، محسن نکویی، بهنام کاوه، مانا مداح، شیوا میرزاخانی، جمشید عبودزاده، احمد شابونی، ایمان برغشی، منتصر درویشی، ناصر ندیمی و مسعود رمضانی در هیات انتخاب جشنواره حضور دارند.

فرشید قنبری به عنوان دبیر و سهراب منصوری‌زاده به عنوان دبیر اجرایی نخستین جشنواره فرهنگی و هنری آبادان حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان افتتاح شد
  • افتتاح مؤسسه «نان و ارزاق بهشتی» برای کمک به نیازمندان با مشارکت سازمان ثبت اسناد
  • راه‌اندازی نمایشگاه عفاف‌ و حجاب در موزه زاهدان
  • نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود
  • کناره گیری مدیران ارشد بوئینگ به علت مشکلات ایمنی
  • افتتاح موسسه قرآنی در سیرجان
  • نخستین جشنواره تعالی زیست مجازی در قم برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره تعالی زیست مجازی برگزار می‌شود
  • نخستین نشست شورای اداری گیلان در سال جدید