Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بازدهي بورس براي بهار 97در حالي به بيش از 13درصد رسيد، که برترين صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري «در سهام»، «مختلط»، «قابل معامله در بورس» و «کالايي در طلا»، بازدهي بالاتري از ميانگين بورس نشان مي‌دهند.
به گزارش خبرگزاري آريا، صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در سهام همگام با بورس، اين روزها از پُرطرفدارترين گروه‌هاي صندوق براي سرمايه‌گذاران است و در مجموع، طي فصل بهار توانسته اند، بازدهي مناسبي را نصيب سرمايه‌گذاران خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين گزارش، در اين گروه، صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري «دماسنج»، «گنجينه ارمغان الماس» و «بانک خاورميانه» بيشترين بازدهي را براي سرمايه‌گذاران خود به ارمغان آورده است. همچنين اين گروه صندوقي طي 3ماهه ابتدايي سال 97، 80درصد سهام، 8درصد وجه نقد و سپرده بانکي، 8درصد اوراق مشارکت و 4درصد ساير دارايي‌ها را در ترکيب دارايي‌هاي خود داشته است.
پرچمداري صندوق هاي طلا
افزون بر اين، صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري قابل معامله در بورس از ديگر گروه هاي صندوقي است که طي مدت مذکور، توانستند اعداد قابل توجهي را روي تابلوي بورس ثبت کنند. در عين حال، اين گروه صندوقي را اگر به 2بخش کالايي و غيرکالايي تقسيم کنيم، صندوق‌هاي «طلاي لوتوس»، «طلاي کيان» و «زرافشان اميد» به عنوان طلايه داران صندوق‌هاي کالايي، به ترتيب توانستند بازدهي‌ها جذابي براي سرمايه‌گذاران اين گروه داشته باشد.
علاوه بر صندوق‌هاي کالايي قابل معامله در بورس، صندوق‌هاي غيرکالايي اين گروه، رتبه‌هاي اول تا سوم را به صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري «آتيه درخشان مس»، «هستي بخش آگاه» و «سپهر کاريزما» اختصاص دادند. همچنين، 45درصد وجه نقد و سپرده بانکي، 47درصد اوراق مشارکت و 8درصد سهام، ترکيب دارايي اين گروه صندوقي را در بهار 97تشکيل داده‌اند.
بازده مناسب مختلط‌ ها
اين گزارش مي افزايد: در گروه صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري مشترک مختلط به ترتيب صندوق‌هاي «ارمغان يکم ملل»، «آرمان شهر» و «آسمان خاورميانه»، بالاترين بازدهي را به خود اختصاص دادند. اين گروه صندوقي طي 3ماهه ابتدايي سال جاري، 28درصد سهام، 38درصد وجه نقد و سپرده بانکي، 33درصد اوراق مشارکت و يک درصد ساير دارايي‌ها را در ترکيب دارايي‌هاي خود داشته است.
وضعيت درآمد ثابت‌ها
افزون بر اين، صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري با درآمد ثابت با توجه به اينکه بخش اعظم ترکيب دارايي خود را در بانک به صورت سپرده نگه داري مي کنند، نتوانستند از بازدهي اين روزهاي بورس بهره لازم را ببرند.
از سويي ديگر، صندوق‌هاي «فراز انديش نوين»، «ارمغان ايرانيان» و «پاداش سرمايه بهگزين» برترين‌هاي اين گروه صندوقي طي 3ماهه بهار 97بودند. طي مدت مذکور، ترکيب دارايي‌هاي اين گروه صندوقي شامل 62درصد وجه نقد و سپرده بانکي، 33درصد اوراق مشارکت و 5درصد سهام بوده است.
اين گزارش حاکي است که گروه صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري نيکوکاري نيز شاهد بالاترين بازدهي براي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري «نيکوکاري ايتام برکت»، «نداي اميد» و «نيکوکاري ميراث ماندگار پاسارگاد» بود. لازم به ذکر است که در انتهاي بهار 97، خالص ارزش دارايي صنعت صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري کشور 149هزار و 663ميليارد تومان بوده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروسازی که افزایش قیمت در ۱۴۰۳ را کلید زد

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

سهامداران این نمادها منتظر رشد باشند

 

افت یورو و ثبات دلار در آخرین روز هفته

خودروسازی که افزایش قیمت در ۱۴۰۳ را کلید زد     اخبار مهم بورس فردا شنبه ۱۱ فروردین

 

شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

 

فروریختن یک پل عظیم در آمریکا | بزرگترین چالش صنعت بیمه رقم می خورد؟!

 

روند بورس در بهار ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

 

واکنش نماینده مجلس به موضوع واردات خودرو | منظور عقب نشست!

 

مشکل خرید طلای دست دوم

 

سهامداران فروشنده این نمادها بودند

 

 

     

دیگر خبرها

  • بازدهی بورس در هفته اول سال ۱۴۰۳
  • خودروسازی که افزایش قیمت در ۱۴۰۳ را کلید زد
  • بازدهی بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟
  • نگاهی بنیادی به شرکت‌های صنعت دارویی در بازار سرمایه
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟