Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@19:48:55 GMT

خام فروشی مواد به سود اقتصاد سمنان نیست

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۶۴۱۱

خام فروشی مواد به سود اقتصاد سمنان نیست

غلامرضا کاتب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در سمنان نیازمند کاهش خام فروشی مواد تولیدی و راه اندازی واحدهای بسته بندی و فرآوری است.
وی اظهارداشت: ارایه تسهیلات رونق تولید به تنهایی به کاهش آمار بیکاری در سمنان منجر نمی شود بلکه باید به سایر اولویت های صنعتی برای افزایش اشتغال هم توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: با وجود برخورداری سمنان از مواداولیه و خام معدنی سرشار اما نبود واحدهای فرآوری و بسته بندی در افزایش آمار بیکاری تاثیر شایانی دارد.
کاتب خاطرنشان کرد: برای بازگرداندن واحدهای صنعتی نیمه فعال به چرخه تولید باید به مشکل نقدیندگی و بازار فروش واحدهای صنعتی هم توجه کرد و با این راهبرد می توان در کاهش آمار بیکاری نقش آفرینی کرد.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمبود آب یکی از چالش های اساسی در اجرا نشدن طرح های اقتصادی در نواحی و شهرک های صنعتی استان است که دولت دوازدهم باید برای رفع این معضل در کمترین زمان ممکن گام های عملیاتی بردارد.
کاتب اضافه کرد: تعداد زیادی از واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان به دلیل کمبود آب غیر فعال شد و انتقال آب از حوزه های مختلف به این استان اجتناب ناپذیراست.
کاتب تصریح کرد: ارایه تسهیلات رونق تولید به عنوان یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در کاهش آمار بیکاری و رونق کسب و کار در شهرستان گرمسار بسیار تاثیرگذار بوده است.
به گزارش ایرنا، در سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم ‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یک هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اشتغال سرمایه گذاری بخش خصوصی کسب و کار مجلس شورای اسلامی نماینده مردم جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران، سرداران جنگ اقتصادی هستند و با به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید با تأمین احتیاج کشور به انواع کالاها، در میدان مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن مجاهدت می‌کنند.

درودگر در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که در اطاق بازرگانی شهر صنعتی کاوه برگزار شد افزود: بعضی مشکلات صنایع این شهرستان در حوزه مالیاتی، تأمین اجتماعی و تأمین انرژی، در حوزه اختیارات مسئولان شهرستانی بود که دستورات لازم برای برطرف شدن آنها صادر شد و بعضی مشکلات نیز باید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد که مقرر شد تمهیدات لازم در سطح استان برای برطرف شدن آنها اتخاذ شود.
او با اشاره به اینکه قسمتی از مشکلات حوزه تولید این شهرستان باید در سطح کلان مطرح و با اصلاح قوانین و مقررات برطرف شود، گفت: در این خصوص نیز مکاتباتی به منظور اصلاح و بازنگری در بعضی قوانین و مقررات و تسهیل در آنها صورت خواهد گرفت که بعد از طی تشریفات اداری و گردش کار پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
فرماندار ساوه نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های متعدد و متنوع صنعتی در بزرگترین شهر صنعتی کشور، موجب کاهش نرخ بیکاری در استان‌های همجوار شده است.
الیاسی افزود: تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضائی از صنایع دادگستری شهرستان ساوه با حمایت دستگاه قضایی استان فرصت طرح پرونده‌های واحد‌های تولیدی که در روند تولید آنها موانعی ایجاد شده را مهیا کرده و این نشست‌ها کمک شایانی به مانع زدایی در تولید خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید