Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@07:30:32 GMT

آئودی و ایرباس در حال توسعه تاکسی‌های پرنده

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۶۴۴۰

آئودی و ایرباس در حال توسعه تاکسی‌های پرنده

اگر در دنیای امروز عاملی در جهت رفع یا کاهش ترافیک وجود داشته باشد، از هر لحاظ قابل تفکر و جذاب است. ترافیک آنقدر استرس‌آور و کلافه کننده است که احتمالا گاهی خود شما نیز در میان حجم عظیم انباشتگی آرزو کرده‌اید، ای کاش خودروی شما نیز دو بال اضافی برای پرواز داشت تا سریع به پرواز مورد نظر یا نشست کاری مهم‌تان می‌رسیدید یا راهی از زیر زمین به مقصد می‌یافتید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه خودروی عصر ایران هر دوی این راه‌ها در حال بررسی و آزمایش در سطح جهانی هستند. ایلان ماسک در کارخانه "بورینگ"ش به دنبال راه‌هایی برای ورود به اعماق زمین است تا ترافیک را دور بزند و کمپانی‌های دیگر به دنبال صعود به آسمان هستند.

ایرباس که اینک نامش در آسمان‌ها چندان ناشناخته نیست، مدت‌هاست که در اندیشه تاکسی‌های هوایی سیر می‌کند. همت ایرباس در این مسیر چنان بلند است که مقامات دولتی و همتایان تجاری بزرگی مانند آئودی را نیز با خود همراه کرده است.

در حال حاضر مدیر عامل آئودی بر این باور است که دوره خودروها به تحولی بزرگ رسیده و مردم جهان برای حفظ محیط زیست، افزایش کیفیت زندگی، کاهش انواع آلایندگی‌ها و ترافیک به خودران‌ها، الکتریکی‌ها و ارتباطی‌ها روی آورده‌‌اند.  وی این حجم از دانش برای توسعه خودروها را رضایت‌بخش و ناکافی می‌داند و از علاقه آئودی به بعد سوم حمل و نقل شهری در جهت افزایش کیفیت زندگی شهری  سخن می‌گوید.

در نمایشگاه خودرو ژنو  گذشته، ایرباس از طرحی جدید رونمایی کرده که رویاپردازی این کمپانی فرانسوی برای آینده‌ای هوشمند و پیشرفته را به تصویر می‌کشد. خودروی پرنده پاپ آپ (Airbus Pop.Up) خودرویی کوچک (یا به تعبیر ایرباس، کپسول مسافر) است که از آن می‌توان در چند حالت مختلف برای نقل و انتقال استفاده کرد.

با وجود اینکه این پروژه پاپ‌آپ ایرباس در فاز آزمایشی بسیار جذاب به نظر می‌رسد، اما احتمال دیدن یک نسخه واقعی از این خودرو در حال حرکت روی زمین و پرواز تا ارتفاعات برج‌های شهری به این زودی‌ها محال به نظر می‌رسد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آئودی ایرباس توسعه تاکسی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان که صبح امروز به همراه رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به اسلام آباد سفر کرد، در حاشیه مراسم امضای ۸ سند همکاری میان دو کشور اظهار کرد: همکاری‌های حمل‌ونقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای از مسائل مطرح شده به‌منظور توسعه روابط دو کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

به گفته بذرپاش، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پرواز‌ها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

منبع : وزارت راه وشهرسازی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی
  • سرعت هواپیما‌های مسافربری در هر مرحله از پرواز چقدر است؟
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • تعیین تکلیف پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی به کجا رسید؟
  • ترافیک گرگان ثمره جانمایی غلط مدارس غیرانتفاعی/ شهرداری به مطالبات مردم پاسخ دهد
  • تعیین تکلیف پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی تا دو هفته آینده
  • ترافیک داخلی کشور سه برابر شده است