Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:30:32 GMT

آب آشامیدنی شهر رشت در شرایط مطلوب

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۶۶۲۶

آب آشامیدنی شهر رشت در شرایط مطلوب

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی حاکی از مطلوب بودن نتایج میکروبی و شیمیایی آب آشامیدنی شهر رشت است.

دکتر «محمد عباسی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تغییر در وضعیت آب شرب شهر رشت، اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، نمونه‌برداری، انجام آزمایش‌ها و پیگیری‌های مستمر از وضعیت کنترل کیفی آب آشامیدنی شهر رشت، نتایج این بررسی‌های آزمایشگاهی حاکی از مطلوب بودن نتایج میکروبی و شیمیایی آب آشامیدنی بوده و بازرسان بهداشت محیط در برنامه‌های طرح تشدید نسبت به افزایش موارد بازرسی و نمونه‌برداری اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: فرآیند تصفیه و توزیع آب در شبکه آب آشامیدنی شهر رشت توسط بازرسان بهداشت بصورت روزانه مورد پایش، نمونه‌برداری و کارسنجی قرار می‌گیرد و تنها تغییر در وضعیت آب آشامیدنی در چند روز اخیر بالاتر بودن میزان شوری آب بعلت تغییر منبع آب بود که البته از حد استاندارد فراتر نرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: هم‌اکنون با برگشت مجدد آب خام شهربیجار میزان شوری آب همانند شرایط قبل است.

عباسی خاطرنشان کرد: شرکت‌های بهره‌برداری کنتور آب آشامیدنی و آب منطقه‌ای بعنوان تأمین‌کننده منبع آب آشامیدنی، موظف به اطلاع‌رسانی به دانشگاه علوم پزشکی بعنوان دستگاه ناظر در قبال هرگونه تغییر در منبع آب آشامیدنی و فرآیند تصفیه آب هستند که متأسفانه در مورد اخیر این مهم اتفاق نیفتاده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آب آشامیدنی منطقه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی

به گزارش قدس آنلاین، حشمت‌الله عباسی با بیان اینکه ۱۰ دستگاه تانکر آبرسانی سیار در استان موجود است، افزود: ۳۵ روستا در ادامه خشکسالی‌های اخیر در فصل گذشته در استان با تانکر آبرسانی شدند.

وی بیان کرد: شرکت آبفای استان مرکزی با تمام ظرفیت نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات برای تامین آب آشامیدنی پایدار در خدمت هم استانی‌ها است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و به منظور تامین آب آشامیدنی پایدار در سطح استان، برنامه‌های کوتاه مدت و طرح‌های بلندمدتی برای رفع مشکل کم آبی در استان تدوین و در حال اجرا است.

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود.

این استان در بخش شهری ۳۳۷ هزار و در روستاها ۱۶۹ هزار مشترک دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت
  • فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است
  • مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح
  • اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد
  • هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی
  • طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی