Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره شیلات بندر مرزی آستارا از رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های شهرستان خبر داد.

«صادق خاصی‌پور» پس از پایان نخستین مرحله رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بچه ماهیان سفید رها شده از نوع بهاری بوده که در اسفند 1396 و فروردین 1397 در رودخانه چلوند از توابع بخش لوندویل شهرستان آستارا زنده‌گیری شده بود و پس از تکثیر در همان رودخانه رهاسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این طرح در راستای بازسازی ذخایر ماهیان سفید دریای خزر صورت پذیرفته است و تا زمان تحقق کامل ادامه خواهد داشت.

خاصی‌پور با بیان این‌که به طور متوسط در سالیان گذشته حدود 4 تا 5 میلیون قطعه بچه ماهی در این رودخانه رهاسازی می‌شد، خاطرنشان کرد: ماهیان صید شده به مرکز شهید انصاری وابسته به اداره‌کل شیلات استان گیلان منتقل و پس از تکثیر در سطح رودخانه‌های استان رهاسازی می‌شوند.

وی یادآور شد: کار رهاسازی با استفاده از تانکرهای مخصوص حمل ماهیان زنده صورت پذیرفته است و دومین مرحله از این رهاسازی در هفته آینده انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و کشاورزی، صیادی ، دامپروری و بازرگانی مهم‌ترین راه امرار معاش و کسب و کار مردم منطقه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آستارا رهاسازي منطقه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان

مصطفی یوسفی قندعلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت: با توجه به شروع فصل ممنوعه درمورخه ۷ اردیبهشت ماه گشت وکنترل آبی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان درپشت سد گتوند انجام شد که در این گشت وکنترل موفق به دستگیری ۱صیاد غیر مجاز ماهی همراه با ادوات صید شدند.

او می‌گوید: از اول امسال تاکنون ۵ گروه صیادی غیر مجاز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان مسجدسلیمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 یوسفی ادامه داد: از تمام هموطنان عزیز تقاضا داریم با توجه به شروع فصل ممنوعه ماهیگیری و فصل تخم ریزی و زاد آوری ماهیان از صید خودداری نموده و در این خصوص به محیط بانان در این امر خطیر کمک و یاری رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا