Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن اسدی شهردار منطقه اعلام کرد مراسم پاکسازی اطراف رودخانه کن با حضور رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان، محمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران، زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه و روسای ادارات مربوطه و چهره های ورزشی (مهدی مهدوی کیا و ادموند بزیک )بازیکنان اسبق تیم ملی در سه ایستگاه رودخانه کن( پل فلزی ، آبشار و پل سنگی ) انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسدی گفت : در مراسم پاکسازی رودخانه کن که با همکاری مرکز مدیریت محیط زیست و شهرداری منطقه برگزار شد، سه تیم متشکل از 3هزار ورزشکاردوستدار محیط زیست اقدام به پاکسازی محیط کردند. با توجه به وجود صخره ها، شیب های تند و محیط خشن این منطقه ، شهروندان نیز با انگیزه تحقق "شهر زیست پذیر ، شهروند مشارکت پذیر "به جمع آوری زباله و پاکسازی محیط از آلودگی پرداختند.
شهردار منطقه در ضرورت احیا و پاکسازی زیست محیطی رودخانه کن که یکی از پرآب ترین رودخانه های شهر تهران است گفت : توجه به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی در این خصوص ، وظیفه تمام نهاد ها وسازمان ها به ویژه شهرداری است.
علیرضا علی بخشی معاون محیط زیست و خدمات شهری منطقه نیز افزود : تعداد 10دستگاه خودرو جمع آوری پسماند خشک ، توزیع 1000 عدد کیسه زباله به این امر پرداختند و 500 پکیج پذیرایی با بسته بندی سازگار با محیط زیست به فعالان اهدا شد . وی ادامه داد با توجه به این که شعار امسال روز محیط زیست " شکست آلودگی های پلاستیک "عنوان شد، در این مراسم با مشارکت مردمی ( گردشگران ، شهروندان و دوست داران محیط زیست ) حاشیه رودخانه کن ، از 10 تن زباله و آلودگی پاکسازی شد.
رودخانه کن به طول 33کیلومتر از رشته کوه توچال و ارتفاعات امام زاده داوود سرچشمه می گیرد و با توجه به اینکه پرآب ترین رودخانه تهران است یکی از اصلی ترین مولفه های زیست محیطی منطقه 5 محسوب می شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در سال گذشته با مشارکت بیش از ۵ هزار نفر در قالب بیش از ۵۰ گروه متشکل از سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان مقدار ۹۱۲ هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود ۶۱۳ تن زباله جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

مهدی اله پور افزود: برای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و کاستن از آسیب‌هایی که به آن وارد می‌شود، پرداختن به مشارکت در حوزه محیط زیست بسیار مهم و حیاتی است و مشارکت آگاهانه مردم می‌تواند، از هزینه‌های هنگفتی که بر محیط پیرامونی ما که همان محیط زیست است وارد می‌شود، جلوگیری نماید.

وی گفت: در همین راستا این پویش با اجرای ۱۴ محور کاری در استان پیگیری و اجرا شد  که استقرار مخازن جمع‌آوری پسماند در مناطق تفرجگاهی، توزیع پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر پسماند میان گردشگران، پاکسازی مناطق تحت مدیریت با حضور مسوولان ادارات و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های زیست محیطی، پاکسازی زیست محیطی محوطه‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان‌ها و پاکسازی ورودی و حریم‌های راه‌های مواصلاتی با همکاری مردم و سایر دستگاه‌های متولی از محور‌های این پویش به شمار می‌رود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: نصب پارچه نوشته آموزشی و بروشور اطلاع رسانی در جهت فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی گردشگران با محور حفاظت از محیط زیست و طرح جمع‌آوری سبزه هفت سین و رهاسازی ماهی‌های قرمز در استخر پارک‌های شهری از دیگر اقدامات در قالب پویش مزبور است.

دیگر خبرها

  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری