Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات گفت: 47 هزار متر مربع از اراضی ملی این شهرستان به ارزش تقریبی 95 میلیارد تومان از ابتدای امسال از ید متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن شکری با اعلام این مطلب افزود: حدود هشت هزار متر مربع از این اراضی شامل پنج مورد تخلف در راستای اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع بازپس‌گیری و بیش از 39 هزار متر مربع دیگر این اراضی در اجرای 11 حکم قطعیت یافته از سوی مراجع قضایی رفع تصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با هدف حفظ انفال از ابتدای امسال برای آزادسازی 101 هزار متر مربع اراضی ملی 21 فقره پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مساحت زیادی از اراضی ملی این شهرستان در محدوده مناطق چهارگانه محیط زیست واقع شده است اظهار داشت: براساس تکالیف قانونی اقدامات لازم برای رفع تصرفات اراضی ملی که در محدوده مناطق چهارگانه محیط زیست واقع شده برعهده محیط زیست است که در این خصوص از ابتدای امسال 60 فقره تخلف برای 158 هزار متر مربع اراضی ملی که در این محدوده‌ها واقع شده و مورد تصرف قرار گرفته را برای اقدامات قضایی و پی‌گیری‌های لازم جهت رفع تصرفات انجام شده و به اداره محیط زیست شمیرانات ارسال شده است. 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات حفاظت از عرصه‌های ملی را از وظایف اصلی مجموعه منابع طبیعی دانست و یادآور شد: به خاطر موقعیت و شرایط خاص شمیرانات اراضی ملی این شهرستان از ارزش بالایی برخوردار است که به همین منظور اکیپ‌های یگان حفاظت منابع طبیعی با انجام عملیات گشت و مراقبت تغییر و تحول بر روی عرصه‌های ملی منطقه را تحت نظارت داشته و به محض وقوع و مشاهده هرگونه تخریب و تصرف برخورد قانونی با متخلفین و متصرفین به این عرصه‌ها صورت می‌گیرد. 

شکری همکاری و همیاری دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط در حفاظت از انفال در عرصه‌های ملی را مهم برشمرد و نقش مشارکت مردم را در این زمینه بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عرصه‌های منابع طبیعی متعلق به همه نسل‌هاست ضرورت ایجاب می‌کند تا عموم مردم در حفظ و نگهداری از عرصه‌های منابع طبیعی کوشا باشند.

وی با تشکر از مساعدت و همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی در حفظ و حراست از عرصه‌های ملی از عموم مردم درخواست کرد ضمن رعایت نکات ایمنی در هنگام مراجعه به عرصه‌های جنگلی و مرتعی از روشن کردن آتش در این عرصه‌ها خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتب را از طریق شماره‌تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 جنگل شمیرانات محیط زیست منابع طبیعی و آبخیزداری نیروی انتظامی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟

به گزارش خبرآنلاین، بدر حالی که وسعت و تعداد آتش سوزی عرصه های جنگلی و مرتعی کشور در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ کاهش چشمگیری را تجربه کرد و به نسبت، سال آرام طبیعت ایران نام گرفت، اما سال ۱۴۰۲ آتش سوزی طبیعت ایران هم به لحاظ تعداد و هم از نظر وسعت با افزایش چشمگیری مواجه شد. این درحالی است که براساس آخرین داده‌های آماری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به صورت میانگین سالانه بیش از ۲۱هزار هکتار جنگل‌ و مرتع ایران در آتش می‌سوزد.

همشهری در خبری نوشت:حالا علی ملکی آهنگران، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از وقوع هزار و ۷۰۴ فقره آتش سوزی به مساحت ۱۲ هزار و ۴۳۰ هکتار در عرصه‌های منابع طبیعی طی سال گذشته خبر داد و گفت:« بررسی این آمار در مقایسه با سال قبل از آن افزایش ۸۲ درصدی تعداد آتش سوزی ها و ۳۲۳درصدی مساحت آتش سوزی‌ها را نشان می دهد. آتشی که به گفته عباسعلی نوبخت، ‌رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عامل ۹۵درصد آن عامل انسانی دارد.

سیدناصرالدین عمادی،مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اما آتش سوزی مراتع و جنگل‌های کشور بیان کرد: «حریق در عرصه‌های منابع طبیعی را می‌توان به شکل‌های سطحی، تنه‌ای، تاجی و زیرزمینی مشاهده کرد که در کشور ما اکثر آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی به شکل سطحی اتفاق می‌افتد.»

او افزود: «عوامل مختلفی در بروز و توسعه حریق در منابع طبیعی وجود دارد. حضور دامداران، جنگل‌نشینان و روستاهای داخل جنگل، بی‌احتیاطی رهگذران، شکارچیان و چوپانان، افزایش جمعیت گردشگران طبیعت و حوادث ناشی از آن و همچنین افراد سودجو و فرصت‌طلب که عرصه‌های طبیعی را به‌خاطر افزایش اراضی زراعی خود به آتش می‌کشند، ازجمله مهم‌ترین عوامل آتش‌سوزی در طبیعت کشور به‌حساب می‌آید.»

او تصریح کرد: «گسترش اراضی احیاشده با گونه‌های سوزنی‌برگ و وجود درختان پوسیده، شکسته و افتاده در جنگل که احتمال وقوع حریق را افزایش می‌دهد، ضعف در اجرای موارد فنی نظیر عملیات بهداشتی و پرورشی توسط بخش‌های مربوطه و مجریان طرح‌ها به‌ویژه در سطح جنگل‌کاری‌ها، بروز پدیده خشکسالی‌های پی در پی طی سالیان اخیر و کمبود نیرو و امکانات و غیره... از دیگر عوامل آتش سوزی در طبیعت و عرصه‌های منابع طبیعی کشور است.»

مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به ساعات آتش سوزی در طبیعت ایران اشاره کرد و گفت: «با بررسی آمارهای موجود، بیشترین ساعات حریق در شبانه‌روز بین ساعت ۱۲ظهر تا ۱۸ است. ضمن اینکه در عرصه های شمالی کشور ماه‌های آذر، دی و بهمن و در عرصه های خارج از شمال، خرداد، تیر و مرداد، حادترین ماه‌های حریق هستند و روزهای تعطیل و آخر هفته نیز بحرانی‌ترین روزهای وقوع حریق در هفته به حساب می آیند.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900320

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد