Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@02:59:27 GMT

تکرار رکورد مارادونا پس از 32 سال در جام جهانی 2018

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۷۶۱۱

تکرار رکورد مارادونا پس از 32 سال در جام جهانی 2018

مهاجم تیم ملی بلژیک با دو گلی که در پیروزی قاطع شیاطین سرخ مقابل تونس به ثمر رساند، رکورد اسطوره آرژانتین را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، روملو لوکاکو با دو گلی که در پیروزی 5 بر 2 شب گذشته (شنبه) تیم ملی بلژیک مقابل تونس به ثمر رساند، پس از 32 سال به اولین بازیکنی تبدیل شد که در دو بازی متوالی در جام جهانی دو گل می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او که در بازی نخست بلژیکی‌ها (پیروزی 3 بر صفر مقابل پاناما) هم دو گل زد، رکوردی را تکرار کرد که دیه‌گو مارادونا در جام جهانی 1986 – همان سالی که آلبی‌سلسته قهرمان جام جهانی شد – به ثبت رساند.

لوکاکو همچنین با این دو گل در کنار کریستیانو رونالدوی چهار گله در صدر جدول برترین گلزنان جام بیست‌‌و‌یکم قرار گرفت.

پله و گارینشا دو اسطوره برزیل، گری لینکر برنده کفش طلای جام جهانی 1986، ماریو کمپس از آرژانتین، گرد مولر اسطوره آلمان و اوزه بیو اسطوره تیم ملی پرتغال دیگر بازیکنانی بوده‌اند که سابقه زدن دو گل در دو بازی متوالی جام جهانی را دارند.

لوکاکو در جریان بازی بلژیک مقابل تونس دچار مصدومیتی جزئی هم شد، اما او امیدوار است که به بازی روز پنجشنبه این هفته تیمش مقابل انگلیس برسد.

مهاجم منچستریونایتد که کمتر از یک ساعت در زمین بازی حضور داشت، گفت: خوشبختانه من مصدومیت‌هایم را سریع پشت سر می‌گذارم. ببینم تا فردا وضعیتم چگونه می‌شود و نظر کادر پزشکی تیم چیست. خودم اما خیلی نگران نیستم و بابت بازی مقابل انگلیس خیالم راحت است. بازی جالبی می‌شود، چون اکثر بازیکنان حاضر در میدان با یکدیگر هم‌تیمی هستند، اما وقتی بازی شروع شود دیگر این مسائل مهم نیست و ما باید برای کشورهای‌‌مان بجنگیم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی تیم ملی بلژیک جام جهانی 2018 روسیه رکورد فوتبال لوکاکو مارادونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار حیرت‌انگیز بارسلونا در سانتیاگو برنابئو!

به گزارش "ورزش سه"، بازی امشب بین رئال و بارسا، ال‌کلاسیکوی شماره 255 خواهد بود. 

رئال مادرید 104 بار بارسا را شکست داده و آبی و اناری ها با 99 برد امیدوارند امشب به عدد 100 برسند. در مجموع رئال توانسته 429 بار دروازه بارسا را باز کند و بارسا نیز 414 گل به رئال زده است. دو تیم 55 بار نیز برابر هم به تساوی رسیده اند.

برای بازی امشب در برنابئو شرایط رئال از هر نظر بهتر است و بسیاری بارسا را بازنده می دانند ولی آبی و اناری ها می توانند به آمار خوبشان در برنابئو دلخوش باشند.

بارسا در برنابئو از 10 مصاف اخیر در همه رقابت‌ها، هفت بار برنده شده است: 0-4 لالیگا 16-2015، 2-3 لالیگا 17-2016، 0-3 لالیگا 18-2017، 0-3 کوپا دل ری 19-2018، 0-1 لالیگا 19-2018، 0-4 لالیگا 22-2021 و 0-1 کوپا دل ری 23-2022.

در این مدت البته رئال یک بار در ورزشگاه دی استفانو موفق شد بارسا را 2-1 در لالیگا ببرند. فصل 21-2020 در پاندمی کرونا که برنابئو در حال بازسازی بود.

دیگر خبرها

  • تکرار یک رکورد تاریخی در سری A با قهرمانی اینتر
  • شمسایی: بازی پرهیجانی مقابل قرقیزستان خواهیم داشت
  • ششمین برد متوالی اینتر مقابل میلان و برابری با رکورد بیشترین پیروزی پیاپی در دربی دلامادونینا
  • پیرمرد رکورد بردهای خانگی را حفظ کرد (عکس)
  • در مسیر اسطوره‌شدن؛ فدریکو والورده به رکورد ۲۵۰ بازی برای رئال مادرید رسید + عکس
  • سردار آزمون گزینه جانشینی «لوکاکو» شد
  • سردار آزمون گزینه جانشینی «لوکاکو» شد/ «دروسی» ریسک می‌کند؟
  • آزمون، جانشین لوکاکو در خط حمله رُم؟
  • آمار حیرت‌انگیز بارسلونا در سانتیاگو برنابئو!
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها