Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه خبری کره جنوبی به راهبرد ایالات متحده در قبال کره شمالی اشاره کرد و آن را سیاست چماق و هویج برای برخورد با پیونگ یانگ ارزیابی نموده است. ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از کوریا هرالد، ایالات متحده تحریم های اقتصادی علیه کره شمالی را به مدت یک سال دیگر تمدید کرده و در عین حال اعلام کرده است که مانورهای مشترک نظامی با کره جنوبی را به حالت تعلیق درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد این راهبرد، تشدید فشار و سیاست چماق و هویج آمریکا در برابر کره شمالی است.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تازگی با صدور یک فرمان اجرایی، تحریم های اقتصادی و حالت فوق العاده ملی علیه کره شمالی را به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است. ترامپ اعلام کرده است که کره شمالی همچنان یک تهدید فوق العاده علیه آمریکا به شمار می رود، این اظهارات تنها 10 روز پس از آن است که وی با انتشار توئیتی مدعی شده بود که دیگر هیچ گونه تهدید هسته ای از سوی کره شمالی وجود ندارد.

روسای جمهور آمریکا به طور معمول از سال 2008 میلادی تاکنون تحریم ها و وضعیت فوق العاده ملی علیه کره شمالی را تمدید کرده اند ولی به نظر می رسد اقدام ترامپ تاکید دیگری بر این موضع ایالات متحده است که تحریم ها علیه کره شمالی تا خلع سلاح کامل هسته ای ادامه خواهد داشت.

تمدید تحریم ها علیه کره شمالی در شرایطی است که رهبران دو کشور در نشست تاریخی 22 خرداد در سنگاپور بر سر خلع سلاح هسته ای توافق کرده اند. کره شمالی متعهد شده است تا برای خلع سلاح هسته ای همکاری کند و در مقابل آمریکا نیز وعده داده است تا ضمانت های امنیتی لازم را به پیونگ یانگ بدهد.

آمریکا و کره جنوبی اخیرا توافق کرده اند تا مانورهای مشترک نظامی را که قرار بود طی ماه های آینده برگزار شود، متوقف کنند. پنتاگون با اعلام این تصمیم افزود: تعلیق مانورهای مشترک نظامی با کره جنوبی با هدف حمایت از تلاش های دیپلماتیک با کره شمالی خواهد بود.

ترامپ نیز پس از دیدار با رهبر کره شمالی در اظهاراتی عجیب گفته بود که آمریکا مانورهای پرهزینه و تحریک آمیز با کره جنوبی را متوقف خواهد کرد. این یک امتیاز بزرگ از سوی آمریکا به کره شمالی به شمار می رود.

این گزارش افزود: سیاست چماق و هویج شاید بخشی از تلاش ترامپ برای متقاعد کردن کره شمالی است تا این کشور اقدامات قاطع و مشخصی را برای خلع سلاح هسته ای انجام دهد.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در سخنانی تاکید کرد: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در سریع ترین زمان ممکن با مقام های کره شمالی دیدار خواهد کرد تا برای اجرای نتایج نشست رهبران دو کشور در سنگاپور تلاش کند.

به اعتقاد تحلیلگران سیاسی، تعلیق مانورهای مشترک نظامی یک پاداش به کره شمالی بوده و ترامپ این امتیاز بزرگ را تنها با این هدف داده است تا کره شمالی را برای اتخاذ گام های موثر به سوی خلع سلاح هسته ای تحت فشار قرار دهد.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "کره شمالی" دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کره شمالی دونالد ترامپ اخبار کره شمالی دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید