Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@04:44:06 GMT

سرقت از منازل بیشتر در چه ساعاتی رخ می‌دهد ؟

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۷۸۴۱

سرقت از منازل بیشتر در چه ساعاتی رخ می‌دهد ؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  سردار محمدرضا مقیمی گفت: ۹۰ درصد از جرایمی که به پلیس اگاهی ارجاع داده می‌شود مربوط به سرقت است و ده درصد به باقی جرایم از جمله قتل و جرایم خشن اختصاص دارد.وی با اعلام اینکه سرقت از خانه و سرقت خودرو همچنان در صدر وقوعات گزارش شده به پلیس آگاهی است گفت:۹۸ درصد پرونده‌های سرقت خودرو با کشف خودروی مسروقه مختومه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس پلیس آگاهی ناجا گفت: افزایش کشفیات و کاهش وقوعات می‌تواند در ارتقاء احساس امنیت در جامعه موثر و نقش آفرین باشد.ریس پلیس آگاهی ناجا گفت: سن وقوع جرم در کشور پایین آمده و متوسط سن متهمان دستگیر شده ۱۵ تا ۲۵ سال است که این متهمان به دلیل فقر مالی، بیکاری و اعتیاد به عضویت باند‌های تبهکاری در آمده اند.

 

سردار مقیمی با بیان اینکه متأسفانه علی رغم هشدار‌ها شاهدیم که مردم وجوهات نقد و اشیاء گرانبهای خود را در منزل نگهداری می‌کنند، ادامه داد: در سه ماهه اول امسال موفق شدیم میزان کشفیات سرقت از منزل را ۱۱ درصد افزایش دهیم.

 

وی توضیح داد: بسیاری از مردم طلا و وجوهات نقد خود را در منزل و در مکان‌های قابل پیش بینی، پنهان می‌کنند و در هر سرقت از منزل مقادیر قابل توجهی ارز، پول نقد، طلا و سکه به سرقت می‌رود و سرقت‌ها، چون در زمان سر شب انجام می‌شود در محل‌هایی اتفاق می‌افتد که کمترین میزان ایمنی را دارد؛ به شهروندان توصیه می‌کنم حتی برای خروج ده دقیقه‌ای از خانه نسبت به قفل کردن در و پنجره‌ها و استفاده از قفل شب خواب و قفل‌های ضد سرقت اقدام کنند و در صورت بروز سرقت به هیچ وجه صحنه سرقت را به هم نریزند.

 

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول امسال ۱۰ درصد افزایش وقوعات در سرقت از منزل داشته ایم و باید بگویم بیشترین بازه زمانی سرقت از منزل مربوط به ۴۵ دقیقه قبل از غروب آفتاب تا ۳ ساعت پس از غروب آفتاب است. البته سرقت‌هایی هم قبل از زمان طلوع خورشید داشته ایم؛ که این سرقت‌ها عمدتا توسط افراد سابقه دار و با نقشه قبلی انجام می‌شود.

 

مقیمی با اعلام اینکه متهمان سابقه دار و اعضای باند‌های تبهکاری زیر نظر مستقیم ماموران پلیس آگاهی هستند و کوچکترین فعالیت آن‌ها از سوی کاراگان پلیس رصد می‌شود، افزود: بیشتر سرقت‌های منزل در شهر‌های کلان اتفاق می‌افتد و غالبا سارقان بومی ومحلی نیستند.

 

رئیس پلیس آگاهی کشور در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه سارقان به سمت سرقت وجوه نقد و یا اشیاء گرانبها تغییر جهت داده اند؛ این موضوع، استرداد اموال را کمی با مشکل مواجه می‌کند چرا که می‌بینیم سارق بلافاصله مبلغ، وجه نقد و یا شی گرانبها را هزینه و مصرف کرده است.

 

میزان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پلیس اگاهی گوناگون جام نیوز سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟

سرهنگ لک، فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضائی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآورد‌های صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

او توضیح داد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

منبع: همشهری آنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟