Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از بانک مرکزی، در نشست هماهنگی این بانک با سازمان بورس کالا و شرکت کارگزاری بانک ملی که با حضور اکبر کمیجانی قائم مقام، سید محموداحمدی دبیرکل و پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی و نمایندگان سازمان بورس کالا و شرکت کارگزاری بانک ملی ایران برگزار شد، تمهیدات لازم برای این مهم اندیشیده و تفاهم نامه در این زمینه توسط حاضران امضاء شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، مقرر شد در اسرع وقت نسبت به راه اندازی سامانه‌ای برای تبادل و معامله اوراق پیش فروش حاوی جزییات اجرای طرح و نقش فروشنده، خریدار، بورس، بانک مرکزی و ...اقدام شود.

همچنین در زمینه اطلاع رسانی دقیق در مورد عرضه سکه و چگونگی تبدیل آن به گواهی سکه، مقرر شد اطلاعات لازم از سوی بانک مرکزی و بورس در اختیار مردم و ذی نفعان قرار گیرد.

کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در ابتدای این نشست ضمن اشاره به تضمین تحویل سکه های پیش فروش شده از سوی بانک مرکزی و اعتمادسازیها در این راستا تاکید کرد: امیدواریم اعتماد عمومی، بازار ثانویه پررونقی را ایجاد کرده و بر ثبات بازار و متعادل شدن قیمت ها موثر واقع شود. 

قائم مقام بانک مرکزی در ادامه افزود: در حال حاضر،  مولفه‌های مختلف بر انتظارات عمومی و قیمت سکه تاثیر گذاشته اند و برآیند نیروها به گونه ای بوده که سکه را چه در بازار آتی و چه در بازار جاری، با قیمت بالاتری روبه رو کرده است. 

وی همچنین افزایش قیمت سکه را متاثر از افزایش جهانی قیمت طلا، افزایش نرخ برابری دلار و سایر اتفاقات و انتظاراتی تاثیر گذار دانست وخاطرنشان ساخت: باید هر چه سریعتر اقدامات اجرایی در این زمینه آغاز شود. در کنار آن بانکها  و کارگزاران عرضه سکه مشخص شده و اطلاع رسانی لازم برای مردم و خریداران سکه صورت گیرد.

کمیجانی افزود: خریداران سکه‌های طلا از طیف‌های مختلفی تشکیل شده اند از فعالان این بازارگرفته  تا افرادی عادی که صرفا چند قطعه سکه پیش خرید کرده و چندان نسبت به فراز و فرود بازار و مکانیزم عرضه و فروش سکه آگاهی ندارند. بنابراین وظیفه ماست که اطلاعات لازم را در اختیار مردم و رسانه قرار دهیم و باید هر چه در توان داریم را عرضه کنیم تا اعتماد در بین مردم دوچندان شود.

وی ضمن تاکید بر این که عرضه اوراق سکه در اصلاح قیمت و شتاب آن موثر است و می تواند نظم و آرامش ایجاد کند، افزود:  بانک مرکزی از آمادگی لازم برای پیش فروش های مجدد سکه از طریق بانک کارگشایی یا شیوه کنونی برخوردار است و با شروع عملیات عرضه سکه، جلسات هماهنگی در این زمینه با جدیت بیشتری از سر گرفته خواهد شد.

شرایط عرضه ۸ میلیون سکه پیش فروش شده مهیاست

در ادامه نشست، سیدمحمود احمدی دبیرکل بانک نیز گزارش جامعی در مورد اقدامات و هماهنگی‌های انجام شده ارائه کرد. 

احمدی در عین‌حال که تاکید کرد هیچ مشکلی برای عرضه سکه وجود ندارد و ۸ میلیون سکه پیش فروش شده مهیاست و تاخیرهای موردی در موعد ثبت نام بخاطر کسب آمادگی‌های لازم بود، افزود: بانک مرکزی علاقه‌مند است تا گواهی سکه جایگزین سکه فیزیکی شود.

دبیر کل بانک مرکزی در ادامه خواستار هوشیاری تمامی دست اندرکاران اجرای طرح شد و گفت: همه عوامل، با تمامی توان و نیرو  برای نیل موفقیت در صحنه حضور داشته باشند. 

اوراق همانند سکه قابل معامله هستند

همچنین قربانی معاون اقتصادی بانک نیز همراهی مردم را مهمترین گام در نیل به موفقیت هر طرح برشمرد و تاکید کرد: مهمترین نکته‌ای‌که باید به اطلاع مردم برسد این است که این اوراق، عین سکه بوده و در هر زمان قابل معامله هستند. اگر مردم نسبت به این موضوع اطمینان خاطر داشته باشند، هیچ مشکلی رخ نخواهد داد.

در ادامه نشست هم نمایندگان بورس‌کالا و شرکت کارگزاری بانک ملی ضمن ارائه اطلاعات لازم برای بسترسازی های نرم افزاری و ظرفیت‌های سامانه‌ای برای تحویل سکه های پیش فروش شده، دیدگاه‌ها و نظرات خود را در ارتباط با موضوع مطرح و با امضای تفاهم نامه‌ای، همسویی خود را با سیاستهای بانک مرکزی اعلام کردند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران بانک مرکزی بورس کالا رشد قیمت سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول

جدیدترین قیمت رهن و اجاره واحدهای مسکونی در منطقه ۱۶ تهران و بر اساس اطلاعات میدانی نشان می‌دهد که برای خرید یک واحد ۷۰ متری در این منطقه حدود هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول لازم است.

به گزارش مشرق، داشتن مسکن هم‌اکنون جز محورهای اصلی زندگی هر فرد محسوب می‌شود؛ زیرا ارتباط مستقیم با افزایش سطح کیفیت و رفاه زندگی دارد؛ اما هم‌اکنون قیمت مسکن به حدی افزایش پیدا کرده است که جز دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش، اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت. افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

البته بانک‌ها به عنوان مهم‌ترین متولی در افزایش قیمت مسکن در بازار نقش پررنگی دارند و در حال حاضر مسکن متقاضی سرمایه‌ای دارد؛ یعنی کسانی که نیاز به مسکن ندارند اما برای حفظ سرمایه خریداری می‌کنند.

همچنین (بند «ب» ماده ۱۰، قانون بانک‌داری) به حدود عملیات بانک‌ها اشاره می‌کند: «خرید اموال غیرمنقول زائد بر احتیاجات بانک مگر آنکه برای وصول طلب از مشتریان به تملک بانک درآمده باشد که در این صورت باید در ظرف دو سال به فروش برساند مبلغی که بابت اموال غیرمنقول مورد احتیاج بانک پرداخت می‌شود در هر حال نباید از ثلث سرمایه و اندوخته‌های قانونی تجاوز کند.»

طبق این ماده قانونی بانک‌ها حق بنگاه داری ندارند. در شرایط خاصی بانک‌ها می‌توانند اموال غیرمنقول داشته باشند که باید طی دو سال به فروش آن اقدام کنند: «بانک‌ها با قیمت‌گذاری، قیمت خانه را گران کردند.»

حال قصد داریم در گزارش پیش رو قیمت خرید و فروش مسکن در منطقه ۱۶ تهران را بررسی کنیم.

بر اساس آمار، شاخص دسترسی به مسکن ۱۰۷ یا ۱۰۹ سال شده، حال چه کسی می‌تواند ۱۰۹ سال زنده و تمام عمر خود را کار کند؛ با وجود گرانی‌ها و مشکلات بعدی کشور قطعاً رسیدن به این موضوع، تقریباً یک امر محال است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۶ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۶) عمر ساختمان قیمت هر متر (تومان)
نازی‌آباد. شهرک تختی ۱۳۹۶ ۶۹٬۶۶۲٬۰۰۰
دردشت ۱۳۹۹ ۱۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰
گمرک ۱۴۰۲ ۵۵٬۰۰۰٬۰۰۰
علی‌آباد ۱۳۸۳ ۲۹٬۲۶۸٬۰۰۰
بلوار بعثت ۱۳۹۸ ۱۳۰٬۳۹۲٬۰۰۰
یاخچی آباد ۱۴۰۲ ۵۵٬۰۰۰٬۰۰۰
هاشم‌آباد ۱۳۹۴ ۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰
منبع: مهر

دیگر خبرها

  • عرضه ارز نیمایی به تجار و بازرگانان با دستور بانک مرکزی همچنان ادامه دارد
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • توزیع روزانه پیاز در میدان مرکزی به ۳۵۰ تن رسید
  • قیمت جهانی نفت افت کرد
  • شارژ نفت با موشک‌های ایرانی!
  • عرضه یک میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار ارز از ابتدای سال تاکنون در مرکز مبادله ارز و طلا
  • چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
  • نوسانات ارزی به دور از واقعیت‌های اقتصادی/ دلار به عقب باز می‌گردد
  • پذیرش تاثیر بازار غیر رسمی ارز بر افزایش نرخ تورم