Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نیویورک پست در گزارشی به افزایش آمار خودکشی در میان نوجوانان و کودکان آمریکایی پرداخت و از آن با عنوان اخبار وحشتناک برای پدر و مادرهای آمریکایی نام برد.

در این گزارش آمده است: فکر خودکشی در میان نوجوانان آمریکایی رو به افزایش است و شمار نوجوانان و کودکان آمریکایی که به خودکشی فکر می کنند و با این افکار درگیر هستند از سال 2008 تا 2015 دو برابر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مطالعه ای که نتایج آن به تازگی در نشریه پزشکی کودکان به نام «پدیاتریکس» منتشر شده است، 80 درصد از موارد انتقال افراد به بیمارستان در ارتباط با خودکشی در دوران دانش آموزی آنها رخ می دهد. از این تعداد 50 درصد بین 15 تا 17 سال سن داشته اند و 37 درصد موارد نیز مربوط به افراد 12 تا 14 ساله بوده است.

بیشتر بخوانید: چرا مردم آمریکا خودکشی می‌کنند؟ 

این مطالعه همچنین نشان می دهد دو سوم افرادی که در ارتباط با خودکشی به بیمارستان منتقل شده اند دختر بوده اند. طبق داده های به دست آمده از بیمارستان ها 116 هزار آمریکایی پنج تا هفده ساله یا به خودکشی فکر کرده و یا به آن اقدام کرده اند.

به گفته دکتر گرگ پلمنز، فشار تحصیل و استفاده از شبکه های اجتماعی از عوامل اقدام نوجوانان و افراد کم سن و سال به خودکشی هستند.

پلمنز گفت: "من متوجه شده ام که بچه ها نسبت به گذشته دارای مقاومت کمتری هستند و تحت فشار بیشتری قرار دارند. فکر می کنم شبکه های اجتماعی نیز در تبلیغ این نگرش به زندگی که همه چیز باید کامل و درست باشد نقش دارند و به همین دلیل نوجوانان قادر به تحمل سایر ابعاد زندگی نیستند".

در بخش دیگری از این گزارش از تفریحاتی که برای نوجوانان فراهم است به عنوان یکی دیگر از عوامل افزایش میل به خودکشی در میان جوانان آمریکایی یاد شده است. در این خصوص یکی از برنامه های پایگاه ارائه تصاویر «نتفلیکس - netflix» موسوم به «13 دلیل» به عنوان یکی از عوامل جذاب نشان دادن خودکشی معرفی شده است. تحقیقات نشان می دهد پس از پخش این برنامه آمار جستجوی کلمات و عبارات مربوط به خودکشی در میان کاربران نوجوان آمریکایی افزایش یافته است.

پلمنز اشاره کرد که صرف‌نظر از دلایل این وضع، پدر و مادرها می توانند با گفتکو با فرزندان خود در خانه به کاهش این خطر کمک کنند.

وی گفت: "گفتگو در مورد این خطر هرگز باعث افزایش خطر نشده است. گفتگو اساسا وضع را بهتر می کند".

انتهای پیام/

افزایش آمار خودکشی در میان نوجوانان و جوانان آمریکایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا قتل حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین

سید علی موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: جشنواره راویان غدیر با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر منتشر شد.

وی افزود: قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ماه امسال تعیین شده است و زمان برگزاری آیین اختتامیه نیز چهارم تیر خواهد بود.

موسوی گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضایل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم آثار خود را در پیام‌رسان شاد به شماره ۰۹۹۱۹۷۲۷۵۱۳ ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: مدت زمان فیلم حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه باشد و مشخصات فردی در آن قید شود، فیلم‌برداری به صورت افقی، در نمای باز و بدون حرکت دوربین انجام شود و آثار هم باید با فرمت mp ۴ و حداکثر حجم ۱۶ مگابایت باشد.

به گفته موسوی، در بخش شعرخوانی نیز شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند. در این بخش شرکت کنندگان باید اثر را از حفظ داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین افزود: اجرای سرود باید به صورت زنده، در گروه‌های جداگانه دختر و پسر حداکثر با ۱۵ نفر انجام شود و حضور از هر دو پایه سنی در گروه سرود امکان‌پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • احساس بی‌پناهی میان پزشکان جوان
  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت