Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش‌ایلنا، سید بد الوهاب سهل آبادی در یادداشتی به مناسبت فرارسیدن روز ملی صنعت و معدن نوشته است:

دهم تیرماه روز صنعت و معدن است و خجسته روزی است که به مناسبت تجلیل از فعالان عرصه مقدس کار و تولید، صنعتگران و معدنکاران و پاسداشت فعالیت این سربازان خط مقدم نبرد اقتصادی، بدین نام نامیده شده است. به نظر می رسد آنچه می تواند به کاربردی تر شدن چنین مراسمی کمک کند، نگاه مفهومی- و نه شکلی- به رویدادهایی این چنین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایگزینی‌حل مسأله به جای طرح مسأله؛ گفتگو به جای سخنرانی و همافزایی به جای تک محوری، از راهکارهای تحقق این مهم است. شاید یک رویکرد اساسی در این راستا، پرداختن موضوعی به مسایل با امکان طرح آن در پنل‌های تخصصی و سپس رصد کردن دقیق دستاوردهای یک نشست تا حصول نتیجه است.

در سالی که مزین به نام «حمایت از کالای ایرانی» نامیده شده، بهتر است همّ و غم دولت از صدر تا ذیل معطوف و متوجه این فرمایش مقام معظم رهبری - مدّظله العالی- شد و به طور روزانه بررسی شود که اقدامات انجام یافته تا چه میزان در راستای تحقق شعار سال صورت پذیرفته است و چنین موضوعی باید در دستور کار نشست های روز صنعت و معدن قرار گیرد.

برای اینکه از کالای ایرانی حمایت شود، ضروری است نگرش‌ها در سه بخش دولت، مردم و فعالان اقتصادی تغییر کند؛ همانند یک دگردیسی ژرف؛ نه سطحی.

الف- دولت

دولت لازم است با کوچک سازی و چابکتر شدن، ضمن تسهیل فضای کسب وکار، با درایت در اخذ حقوق، بیمه، مالیات، عوارض، تسویه و پرداخت مطالبات معوق خود از تولیدکننده حمایت کند. سیاستگذاری دولت با درک صحیح از شرایط باور تولیدکننده است تا با ثبات اقتصادی، رونق بخش کسب وکار باشد.

ب- مردم

تغییر الگوی مصرف و استفاده از کالای داخلی، ابزاری مهم در افزایش تقاضاست که می‌تواند همزمان با مطالبه گری و تعامل فعال با تولیدکننده برای کمک به ارتقای کیفیت محصولات ایرانی، کمک به تولید داخل، موجبات اشتغال و رونق را فراهم سازد. چنین سهمی تنها از عهده عموم مصرف کنندگان بر می آید: مردم.

ج- بنگاه های اقتصادی

تولیدکنندگان، صنعتگران و معدن کاران نیز با اتصال به دانش جهانی، در کنار تجریبات بومی، تولید باکیفیت و مجهز بودن به واحدهای تحقیق و توسعه کارآمد، میتوانند محصولی جهانی تولید کنند که با رقابت پذیری، مصرف کننده را به انتخاب کالای ایرانی وادار کنند؛ زیرا تولید کالای باکیفیت، راهبردی اساسی در حمایت از کالای ایرانی است. بنابراین، « ایرانیان راهی ندارند جز حمایت از تولید و کالای ایرانی». معتقدیم که«تولید ملی» باید مایه ی «افتخار ملی» باشد.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تولید ملی حقوق حمایت از تولید دولت فعالان اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد

به گزارش خبرگزاری دولت، در هفته‌های اخیر و پس از افزایش قیمت ارز و سکه در بازار، بحث بر سر تغییر یا عدم تغییر تیم اقتصادی دولت در میان موافقان و مخالفان دولت افزایش یافته است. بحثی که دامنه آن حتی به مجلس و نمایندگان حامی ابراهیم رئیسی نیز کشیده است و چه در نطق‌های میان دستور خود و چه در تذکرها از تغییر تیم اقتصادی می‌گویند، گاهی حتی کار به تهدید نیز کشیده و برخی از نمایندگان خواهان اخراج رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد شدند.

در این میان، حسین انواری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره انتقادات و درخواست‌ها چهره‌های سیاسی برای تغییر تیم اقتصادی گفت: «اینکه دولت تصمیم به تغییر تیم اقتصادی دارد یا خیر، یک بحث جدا است اما باید دید انگیزه افرادی که این مسئله را مطرح می‌کنند چیست؛ آیا به دنبال تضعیف دولت هستند یا به دنبال تقویت آن. گاهی اوقات دلسوزی‌ها به گونه‌ای است که در پشت ماجرا شیطنت‌هایی برای تضعیف و کاسته شدن توامندی‌های دولت وجود دارد.»

پشت زمزمه‌ها برای تغییر تیم اقتصادی یک شیطنتی وجود دارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت مشغول به کار است، گفت: «اگر چه دولت با فراز و نشیب‌ها و یک‌سری مشکلاتی دست به گریبان است اما اعضای مدت در طی این مدت گذشته، سوار بر کار شده و تجربیات جدیدی به دست آوردند؛ اینکه الآن می‌گویند باید تیم اقتصادی تغییر کند باید دید انگیزه‌شان چیست؟ باور من این است که پشت این زمزمه‌ها، یک شیطنتی وجود دارد.»

این چهره سیاسی اصولگرا، با اشاره به اظهارات برخی از اعضای دولت درپی گرانی ارز و دلار، خاطر نشان کرد: «دیگر دولت قبل، دولت قبل مطرح نیست؛ دولت می‌گوید در مواردی که نیاز به ارز هست، من با نرخ خودم تامین می‌کنم و هر کسی اگر مسئله‌ای دارد مطرح کند. یک‌سری بحث‌ها مانند قاچاق یا جوسازی روانی نیز مطرح است که ربطی به دولت ندارد.»

کسی اعتراضی ندارد

وی افزود: «در حال حاضر، دولت کار خود را دارد انجام می‌دهد و خزانه ارزی آن بد نیست. آن چیزی هم که به صورت قانونی و رسمی به مردم مربوط می‌شود را تامین کرده و کسی هم اعتراضی ندارد. برخی می‌خواهند خارج از این قواعد عمل کرده و اقداماتی مانند قاچاق و اختلال در نظام اقتصادی کشور به وجود بیاورند. دولت دارد کار خود را انجام می‌دهد و اینکه دولت قوی یا ضعیف است، به شیطنت‌هایی که مبنی بر جو روانی است، باز می‌گردد.»

انواری درباره سکوت دولت سیزدهم درباره پرونده‌های فساد به خصوص چای دبش گفت: «چه کسی گفته است که دولت این پرونده را بایکوت کرده است؟ پرونده در دستگاه قضایی در حال پیگیری است. خیلی مباحث مطرح می‌شود اما باید آگاهانه‌تر برخورد کرد و یک عده که ناآگاه هستند شروع به تکثیر آن کرده و غافل هستند.»

وی گفت: «باید در انگیزه افرادی که این موارد را تولید کرده و به میان افکار عمومی می‌فرستند، تردید کرد. می‌خواهند به هر بهانه‌ای مانند مسکن، ارز یا بنزین امنیت روانی و اجتماعی را بر هم بزنند و زمانی که موضوعی را پیدا نکردند کی‌گویند چرا اسامی مفسدان را اعلام نمی‌کنید. مگر همه کارهایی که دستگاه قضایی انجام می‌دهد باید اعلام کرد؟ وقتی روی آن کار کردند نتایج مشخص می‌شود.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896978

دیگر خبرها

  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است