Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-استاندار آذربايجان شرقي با حضور در فرودگاه بين‌المللي شهيد مدني تبريز، با وزير امور خارجه هند که به هنگام بازگشت از سفر اروپايي خود در اين فرودگاه توقف کرده بود، ديدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرنگار ما در تبريز،دکتر مجيد خدابخش در اين ديدار با قدرداني از همکاري‌هاي هند با جمهوري اسلامي ايران در دو سه دهه گذشته به ويژه در دوران سخت تحريم‌هاي بين‌المللي، گفت: اخيراً نيز که با خروج ترامپ از برجام شرايطي جديدي پيش آمده است دولت و ملت هند همکاري بسيار مثبتي با جمهوري اسلامي دارند که جاي قدرداني دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: مردم هند نيز سال‌هاي طولاني رنج استعمار را چشيده‌اند و وجه مشترک دو ملت ايران و هند، مبارزات آزادي‌خواهانه آنها بوده است و ما نيز گاندي را به عنوان يک رهبر بسيار بزرگ و قابل احترام مي‌شناسيم.
خدابخش با بيان اينکه آزادي‌خواهي در برابر استعمارگران هزينه دارد، ادامه داد: ملت ايران آماده است هزينه اين آزادي‌خواهي را بپردازد.
وي گفت: دوران تلخ ادامه نخواهد داشت و در اين دوران خاص دوستان خود را خواهيم شناخت.
استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه از دولت و ملت با فرهنگ و تمدن چند هزار ساله هند نيز همين انتظار را داشتيم، ادامه داد: کشور غني از فرهنگ، هنر و تمدن هند در سال‌هاي اخير رشد بالاي 7 درصد را تجربه مي‌کند و ما از اين بابت خوشحال هستيم و آرزو داريم دولت و ملت اين کشور بيشتر از اين موفق شوند.
وزير امور خارجه هند نيز با تأکيد بر اينکه دولت هند تحريم‌هاي يکجانبه عليه ايران را قبول نداشته و به رسميت نمي‌شناسد، گفت: رابطه ما با ايران تنها در چارچوب همسايگي نيست، بلکه يک رابطه تاريخي چند صد ساله است.
سوشما سواراج با اشاره به سفر خود به چند کشور اروپايي ازجمله فرانسه، ايتاليا و لوکزامبورگ، افزود: در ديدارهايي که با مسئولان بلندپايه اين کشورها و همچنين اتحاديه اروپا داشتم برجام يکي از موضوعات اصلي گفت‌وگوها بود و همه آنها خواستار اطلاع از نظرات هند در اين خصوص بودند.
وي افزود: در اين ديدارها تاکيد کردم که هند تحريم‌هاي يکجانبه عليه ايران را قبول ندارد و دفعه پيش نيز که آمريکا تحريم‌هاي يکجانبه عليه ايران وضع کرده بود هند از آن پيروي نکرد.
وزير امور خارجه هند اظهار داشت: در اين سفر به رييس جمهور فرانسه تاکيد کردم که اگر از ايران مي‌خواهيد که به تعهدات خود در برجام پاي‌بند باشد، خود شما نيز تعهد داريد که از ايران حمايت مالي کنيد.
وي گفت: همچنان که قبلا نيز به آقاي ظريف گفته بودم اگر ايران و اروپا توافق کنند که مبادلات تجاري خود را با يورو انجام دهند هند نيز آماده است با اين ارز با ايران مبادلات تجاري داشته باشد.
وزير امور خارجه هند با اعلام خوشحالي از سفر به تبريز و تشکر از پذيرايي استاندار و مسئولان استان از وي و هيأت همراهش، گفت: دو سال پيش نيز به تبريز سفر کردم و تعريف‌هاي زيادي از ميهمان‌نوازي مردم اين شهر شنيده‌ام و اميدوارم بار ديگر توفيق سفر به اين شهر را پيدا کنم. ايازي خبرنگار آريا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن: منطقه بیش از هر زمان نیازمند آرامش است

وزیر امور خارجه اردن در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان گفت: امروز منطقه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن که در نیویورک به سر می‌برد، طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت؛ امروز منطقه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش است و رژیم اسرائیل از مسیر جنگ روانی به دنبال منحرف کردن اذهان از موضوع اصلی غزه است.

وزیر امور خارجه اردن تاکید کرد؛ اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوء استفاده اسرائیل قرار نگیرد.

به گزارش تسنیم، پیش از روز گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرده بود.

در دیدار روز گذشته رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسرائیل بر سفارت کشورمان در دمشق، تاکید کرد که اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر
  • اردن: منطقه بیش از هر زمان نیازمند آرامش است
  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت