Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:07:15 GMT

کمین پلیس در جاده مورد تایید ناجا نیست

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۸۵۱۰

کمین پلیس در جاده مورد تایید ناجا نیست

تهران- ایرنا- رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: کمین و ضد کمین پلیس در جاده مورد تایید نیست زیرا سیاست ناجا برخورد آشکار و حضور فعال در سطح جاده ها است.

سرهنگ نادر رحمانی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: برخی رانندگان جاده با توجه به آشنایی به محل حضور پلیس در مناطق مختلف، هنگام نزدیک شدن به پلیس سرعت خود را کاهش می دهند و پس از عبور از آن منطقه با افزایش سرعت، برای دیگران حادثه ساز می شوند به همین علت پلیس استان مربوطه برای کنترل جاده ها مجبور به تغییر تاکتیک خود می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: معمولا نقاط استقرار پلیس در جاده ها، نقاطی هستند که تصادفات در آن مناطق بالاست و حضور پلیس به کاهش تصادفات منجر می شود و در نهایت تغییر تاکتیکی پلیس و دوربین های کنترل سرعت به منظور حفظ جان و مال مردم انجام می گیرد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی تصریح کرد: بر اساس ابلاغ های پلیس راهور ناجا، پلیس در جاده ها باید به صورت حضور فعال و آشکار باشد.
سرهنگ رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی جاده ها نیز گفت: در حال حاضر در ورودی برخی شهرها مانند آزاد راه کرج به تهران، جاده قدیم کرج به سمت تهران، مسیر شهریار و پاکدشت به تهران شاهد ترافیک پر حجم هستیم.
وی اظهار داشت: بر اساس گزارش های دریافتی هم اکنون تردد در سطح جاده های کشور به خوبی در حال انجام است و مشکل خاصی وجود ندارد.
وی گفت: برخی اقدامات راهسازی در بعضی از جاده های کشور مانند بزرگراه تهران به قم، تهران به کرج، قزوین به زنجان، قزوین بوئین زهرا، کرج به چالوس، قزوین به رشت، کرج به قزوین، مشهد به باغچه در خراسان رضوی، مسیر سومار در استان ایلام شاهد انجام عملیات راهسازی، روکش آسفالت ، تعمیر روشنایی هستیم.
به گفته وی، بیشتر آمار تصادفات مربوط به توجه نکردن رانندگان به جلو، سبقت غیر مجاز و سرعت غیر مجاز است و اگر رانندگان به این سه مهم توجه داشته باشند می توانیم شاهد کاهش درصد زیادی از تصادفات و خسارت های جانی باشیم.
سرهنگ رحمانی خاطر نشان کرد: بیشتر تصادفات مربوط به 12 ظهر تا 12 شب است اما بیشترین خطر تصادف در ساعت یک بامداد تا چهار صبح است.
وی گفت: از رانندگان می خواهیم با احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی ضامن جان و مال یکدیگر باشند.
اجتمام*1933* 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی ناجا جاده رحمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند

 سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در این نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

 به نقل از پایگاه خبری شهر، وی تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

وی افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

tags # پلیس راهنمایی و رانندگی ، تصادفات رانندگی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • انتقال چای قاچاق با قطار
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • وانتی ها و چرخی های تهران بخوانند ؛ شهربانان در کمین کسانی که سد معبر می کنند
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران