Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@19:29:09 GMT

ثبت رکورد جدید در گردشگری ترکیه

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۸۶۱۰

ثبت رکورد جدید در گردشگری ترکیه

صنعت گردشگری ترکیه با جذب ۱۱.۸ میلیون توریست در طول ۵ ماه نخست سال ۲۰۱۸ به رکورد جدیدی در این عرصه دست یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی صباح،‌ «نومان کورتولموش» وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد، این کشور در پنج ماه نخست سال جاری میلادی میزبان ۱۱.۸ میلیون توریست بوده که در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته نشان از رشد ۳۰ درصدی دارد و پیش‌بینی می‌شود در انتهای امسال با ۴۰ میلیون گردشگر رکورد جدیدی برای صنعت گردشگری ترکیه به ثبت برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ترکیه هدف جذب ۴۰ میلیون گردشگر و درآمد ۳۲ میلیارد دلاری را برای صنعت  گردشگری سال ۲۰۱۸ ترسیم کرده است اما با توجه به آمار وارقام ارائه شد تا پایان سال از این هدف نیز فراتر می‌رود و بنابر اعلام وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه تا سال ۲۰۲۳ هدف جذب ۵۰ میلیون گردشگر و درآمد ۵۰ میلیارد دلاری کسب می‌شود.

شمار گردشگران ترکیه در سه ماه ابتدایی امسال نیز با رسیدن به ۵.۱ میلیون نفر رکورد جدیدی را به ثبت رساند که ۳۵ تا ۳۶ درصد از آمارهای سال ۲۰۱۷ بالاتر است. ترکیه سال گذشته از ۳۲ میلیون توریست میزبانی کرد و از محل آن به درآمد ۲۶.۵ میلیارد دلاری دست یافت.

گردشگری به عنوان یکی از عوامل مهم اقتصادی در ترکیه در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به سبب مجموعه حملات تروریستی و همچنین تیرگی روابط با روسیه افت شدیدی داشت و شمار توریست‌ها به ۲۵.۳ میلیون کاهش یافت اما در سال ۲۰۱۷ تا حد زیادی به شرایط خوب خود بازگشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام توریست گردشگری ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه های نوین برای کسب درآمد در حین سفر

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تمامی افراد برای سفر خود پول خرج می‌کنند، شما در طول سفر باید اقامتگاه داشته باشید و بتوانید از پس هزینه‌هایی مثل خوردوخوراک بربیایید. امروزه با افزایش دورکاری، بسیاری از مشاغل را می‌توان به‌صورت آنلاین انجام داد. حتی برخی از کارها به طور کل به صورت اینترنتی و از راه دور انجام می‌شوند. شما می‌توانید برای جبران هزینه‌های سفر و کسب درآمد در حین سفرتان یک شغل آنلاین داشته باشید. در این مقاله راه‌های کسب درآمد در حین سفر را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. کپی رایتینگ مقاله نویسی کنید

هر کسی در چیزی متخصص است. شما می‌توانید در طول سفرتان درباره آنچه تخصص دارید، مقاله بنویسید و در سایت‌های معتبر آپلود کنید. دریافت پول برای نوشتن در بلاگ‌های سایت‌ها، یکی از بهترین روش‌های برای کسب درآمد در سفر است. علی‌الخصوص اگر برای یک سایت گردشگری کار می‌کنید، می‌توانید تجربیات سفر خود را در متنی همانند سفرنامه برای آن سایت ارسال کنید.

۲. وبلاگ بسازید

شاید سال‌ها طول بکشد که از یک وبلاگ یا پیج اینستاگرامی درآمد کسب کنید. اما چنانچه بتوانید یک وبلاگ معتبر را اداره کنید، بعد از مدتی می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید. درآمد غیرفعال از طریق یک وبلاگ، معمولاً از تبلیغاتی حاصل می‌شود که شما روی وبلاگ خود قرار می‌دهید. اگر وبلاگ یا پیج معتبری داشته باشید، می‌توانید تبلیغات بگیرید و درآمد کسب کنید. این یک راه حل سریع برای کسب درآمد در حین سفر نیست، اما اگر به‌درستی انجام شود، می‌توانید در حین سفر بدون اینکه فعالیت خاصی انجام دهید، درآمد کسب کنید. کلید ایجاد یک وبلاگ خوب، تخصص است. بنابراین، روی هر چیزی که بهتر می‌دانید تمرکز کنید. در قسمت بلاگ سایت safarmarket.com می‌توانید با انواع مقالات درباره سفر و گردشگری آشنا شوید.

۳. اینفلوئنسر یا بلاگر شوید

در برنامه‌هایی مثل یوتیوب، اینستاگرام، ایکس، لینکدین یا ثردز می‌توانید اینفلوئنسر شوید و درآمد کسب کنید. علی‌الخصوص شما می‌توانید بلاگر سفر و گردشگری شوید و درباره تجربیات سفر خود محتوا تولید کنید. باوجوداینکه بازار اینفلوئنسرهای سفر با محتوای تقریباً بی‌فایده به‌شدت اشباع شده است، همیشه نیاز به افراد متخصص وجود دارد. این‌گونه وارد دنیای رسانه‌های اجتماعی خواهید شد. جذب مخاطبی که شما را دوست داشته باشد و به شما اعتماد کند، زمان و تلاش می‌خواهد. اگر عاشق اشتراک‌گذاری تجربیات خود در رسانه‌های اجتماعی هستید، اینفلوئنسری می‌تواند شغل شما باشد.

۴. راهنمای تور باشید

اگر به اندازه کافی در مکانی بوده‌اید که اطلاعاتی در مورد فرهنگ و بهترین نقاط مهم آن به دست آورده‌اید، می‌توانید خود را به عنوان راهنمای تور محلی معرفی کنید. اگر بتوانید در طول تور نیز به عنوان مترجم خدمت کنید، یک امتیاز است. به ویژه مهاجرانی که برای بازدیدکنندگانی که به زبان مادری خود صحبت می‌کنند بازاریابی می‌کنند، محبوب هستند. برای مثال اگر به زبان ترکی استانبول مسلط هستید و در رابطه با ترکیه اطلاعات خوبی دارید، در سفرهای بعدی خود به این کشور می‌توانید خودتان راهنمای تور شوید و اقدام به جذب مسافر کنید. همچنین شما می‌توانید از وب‌سایت سفرمارکت که یک بازارگاه گسترده‌ی اینترنتی فروش خدمات سفر است برای مسافران خودتان اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید.

۵. آنلاین شاپ

شما می‌توانید به صورت آنلاین و غیرحضوری محصولاتی را به فروش برسانید یا یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید. کافی است برخی از کالاها مثل خوراک، لوازم تزئینی، اکسسوری، پوشاک و دیگر موارد را تهیه کنید و در سایت یا پیج خود آنها را برای فروش بگذارید. هنگامی سفر هستید می‌توانید سفارش بگیرید و وقتی بازگشتید کالاهای خریداری شده را به صاحبانشان ارسال کنید.

۶. تدریس خصوصی به‌صورت آنلاین

یکی دیگر از بهترین راه‌ها برای به‌دست‌آوردن پول در هنگام سفر، تدریس خصوصی آنلاین است. به‌عنوان مثال، اگر به انگلیسی مسلط هستید، می‌توانید به صورت مجازی انگلیسی به شاگردان خود آموزش دهید. البته قبل از اقدام به تدریس خصوصی شاید لازم باشد مدارک لازم در رشته خودتان را دریافت کرده باشید. اگر قصد دارید برای مدت طولانی در سفر باشید، تدریس خصوصی آنلاین یا تدریس حضوری در مقصد، یکی از شغل‌های ایده‌آل شماست.

۷. دراپ شیپینگ

اصطلاح دراپ شیپینگ به این معنی است که شما سفارش آنلاین یک محصول از یک شرکت داخلی یا خارجی را دریافت می‌کنید و بدون اینکه ارسال آن محصول توسط شما انجام شود، درآمد کسب می‌کنید. این یک تاکتیک کسب درآمد بسیار محبوب است.

در حقیقت، در دراپ شیپینگ شما به‌عنوان یک واسطه عمل می‌کنید تا محصولی از خارج از کشور به فروش برود. وقتی در فیس بوک تبلیغاتی برای هودی‌های گربه‌ای یا کیسه‌های مسافرتی همه‌کاره می‌بینید، احتمالاً آن‌ها دراپ شیپر هستند. آنها محصولی را به بازار عرضه می‌کنند که در حال حاضر محبوب است و از قراردادن لینک خرید آن محصولات در پیج خود سود می‌برند.

۸. فریلنسری

مقاله‌نویسی تنها کار فریلنسری نیست که در حین سفر می‌توانید انجام دهید. شما می‌توانید در طول سفرتان به عنوان یک فریلنسر کارهای دیگری انجام دهید. این مشاغل عبارت‌اند از: مترجمی، طراحی سایت، برنامه‌نویسی، جمع‌آوری اطلاعات، طراحی گرافیک و صدها گزینه دیگر. حتی می‌توانید سفر کنید و به‌عنوان یک تحلیلگر داده کار کنید.

مزیت فریلنسری این است که شما به هیچ وجه لازم نیست در مکان خاصی باشید. امروز می‌توانید از فرانسه، هفته آینده از انگلستان و ماه آینده از فیلیپین کار کنید. هر کجا که هستید، اگر کامپیوتر و اینترنت دارید، می‌توانید کار کنید.

کلام آخر

کسب درآمد در سفر رؤیایی است که به‌راحتی می‌تواند محقق شود. شما می‌توانید در سفر خود شغل داشته باشید و درآمد کسب کنید. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید از مهارت‌های خود استفاده کنید، تدریس خصوصی انجام دهید، فریلنسر شوید یا ترید کنید. در این مقاله درباره روش‌های کسب درآمد در حین سفر صحبت کردیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6084481

دیگر خبرها

  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی
  • آژیر خطر به صدا درآمد | شلیک ده ها موشک کاتیوشا به اراضی اشغالی + فیلم
  • فیلم| فیلم VAR گل سالم بارسلونا مقابل رئال درآمد
  • هنرنمایی نانوا در هند برای جذب توریست (فیلم)
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • راه های نوین برای کسب درآمد در حین سفر
  • کاهش سهم سفر برای اقشار کم درآمد
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند