Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نایب‌رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نسبت به آغاز چرخه ایجاد بدهی برای اداره شهر و شهرداری تهران هشدار داد.

 

 

به گزارش خبرنگار شهری شبستان، سیدحسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا نخستین گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران و ارزیابی میزان انطباق آن با بودجه سال 97 در فروردین را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رسولی با بیان اینکه شهرداری تهران طبق بودجه مصوب شورا باید در برش عملکردی ماهانه نسبت به تامین منابع در سقف 14 میلیارد ریال اقدام کند و به همان میزان هم مصارف خود را تنظیم نماید، این در حالی است که شهرداری تهران در فروردین امسال توانسته است با تحقق 50 درصد منابع هفت هزار و 251 میلیارد ریال را تخصیص و هزینه کند.

 

خزانه‌دار شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در ماه نخست امسال با کسری عملکرد هفت هزار و 273 میلیارد ریال نسبت به بودجه مصوب مواجه است، خاطرنشان کرد: عمده کسری مربوط به بخش درآمدهاست در حالی که شهرداری مکلف بوده 47 درصد منابع را از محل درآمدی تامین کند.

 

وی با بیان اینکه شهرداری تهران توانسته یک هزار و 523 میلیارد ریال یعنی 21 درصد منابع خود را از محل درآمدها تامین کند، ادامه داد: شهرداری تهران در فروردین ماه امسال با کسری عملکرد 25 درصدی در بخش درآمدها مواجه است.

 

به گفته رسولی، منابع حاصل از واگذاری های دارایی های سرمایه ای نظیر عوارض تغییر کاربری، واگذاری مازاد و فروش اموال و املاک شهرداری با مازاد عملکرد 16 درصدی مواجه بوده یعنی 3 هزار و 619 میلیارد ریال از این محل درآمد شهرداری تهران درآمد حاصل کرده است.

 

رسولی با اشاره به مازاد عملکرد 691 میلیارد ریالی شهرداری در تامین منابع ناشی از استقراض مبتنی بر وام و سایر شیوه های تامین مالی گفت: منابع حاصل از دارایی های مالی به جای سهم 10 درصدی مصوب شورا مازاد عملکرد 51 درصدی داشته است که این هشداری است بر آغاز چرخه ایجاد بدهی برای اداره شهر و شهرداری تهران.

 

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد مصارف شش ماهه اول 96 شهرداری گفت: شهرداری تهران عملکرد مالی خود را به تفکیک بخش های هزینه ای تملک دارایی های سرمایه ای و تملک دارایی های مالی ارایه کرده است.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت آمریکا فوتبال مجلس مذاکره روسیه قوه قضائیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جام جهانی تیم ملی ایران شهرداری تهران رسولی شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود

به گزارش همشهری آنلاین، طبق اعلام روابط عمومی منطقه ۷، اخیرا فیلمی در فضای مجازی به نمایش در آمده است که نشان می دهد شهرداری منطقه ۷ در باغ موزه قصر تعدادی درخت را قطع کرده است و این طور وانمود می کند که گویی شهرداری به دنبال قتل عام درختان و دشمنی با آنهاست!

این روابط عمومی طی اطلاعیه اظهار کرده است:

ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.

در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضاهای سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد.

از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد، شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می زند.

در پایان اعلام می کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه ها و نگرانی ها در این زمینه هستیم.

کد خبر 847230 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها منطقه ۷ فضای سبز گیاهان و درختان شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست