Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۲۲ درصد دانش آموزان استان در معرض خطر آسیب های اجتماعی هستند که بعد از شناسایی برای درمان به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی اصغر موسوی کیا امروز (3 تیر) در نشست خبری مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با هزینه کرد اعتبارات کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با اصحابه رسانه اظهار کرد: جامعه هدف آموزش و پرورش استان بیش از 165 هزار دانش آموز و 15 هزار همکار فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره های پژوهشگرانه با رویکرد پیشگیری از اعتیاد در آموزش و پرورش برگزار شده است، افزود: طرح مدارس عاری از خطر در  121 آموزشگاه متوسطه دوم، طرح مهارتهای مقابله ای در  154 آموزشگاه متوسطه اول و طرح مراقبت از خود در  524 آموزشگاه ابتدایی استان برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اجرا می شود.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای طرح توانمندسازی همزمان والدین، دانش آموزان و کارکنان در 21 مدرسه مرکز استان خبر داد و گفت: همچنین طرح مدارس اجتماع محور در 843 آموزشگاه اجرا می شود.

 

موسوی کیا با بیان اینکه طرح خانه و مدرسه در دوره ابتدایی برای پیشگیری از اعتیاد و آسیبهای اجتماعی در چهار آموزشگاه اجرا می شود، ادامه داد: سال آینده این طرح در 10 مدرسه استان اجرا خواهد شد.

           

وی با اشاره به برگزاری 81 کارگاه آموزشی با 97 هزار و 200 نفر ساعت به والدین، با موضوع سبگ زندگی و روش های پیشگیری از اعتیاد، بیان کرد: 22 درصد دانش آموزان استان خراسان جنوبی در معرض خطر آسیب های اجتماعی هستند که بعد از شناسایی برای درمان به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد)، گفت: در این طرح با 178 میلیون تومان اعتبار تعداد 9 دستگاه اجرایی با آموزش و پرورش همکاری دارند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با اعتبار 44 میلیون و 160 هزار تومان، افزود: در این راستا 8 هزار و 582 معلم در قالب 172 کارگاه پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر آموزش دیدند.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعتبارت این اداره کل از طرح ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را 46 میلیون تومان برای جامعه هدف، 178 میلیون تومان برای دانش آموزان، 80 میلیون برای اجرای پروژه فردا در دستان من و 60 میلیون تومان برای توسعه ورزش شهرستان ها اعلام کرد.

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت آمریکا فوتبال مجلس مذاکره روسیه قوه قضائیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جام جهانی تیم ملی ایران استانداری خراسان جنوبی کاهش آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ مدرسه با ۴۲ هزار دانش‌آموز در این شهرستان فعال است، ادامه داد: نگاه عدالت‌محوری در روستای دردوی خواف که تنها ۲ دانش‌آموز دارد نیز وجود دارد.

روح اله غلام‌پور سدهی افزود: در آموزش و پرورش شهرستان خواف بعد از ۱۰ سال شیر رایگان به دانش‌آموزان ارائه شد و این طرح که با استقبال دانش‌آموزان و اولیای آنها روبرو شده است، در راستای ارتقای سلامت و تغذیه دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه در دوسال گذشته ۱۵۷ کلاس درس در قالب ۴۰ مدرسه به بهره برداری رسیده است، بیان داشت: در این شهرستان ۲۳۳ تفاهم نامه خیران مردمی و ۶۰ تفاهم نامه شرکت‌های صنعتی و معدنی به امضا رسیده است.

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند
  • فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی