Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزیر کشور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمعه ۱ تیرماه در جلسه بررسی آسیب های اجتماعی استان خراسان شمالی در سخنانی اظهار داشت: تاکنون ۶ جلسه بررسی آسیب های اجتماعی در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شده و مسئولان مربوطه گزارشی از آخرین اقدامات دستگاه‌های مربوطه ارائه کردند و ان شاء الله جلسه هفتم نیز حدود پنج ماه دیگر در حضور مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد که باید در این جلسه گزارش های لازم را ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری از تمامی دستگاه ها خواسته اند که در مسئله آسیب های اجتماعی کار فوق العاده انجام دهند بنابراین پیشنهاد می شود که استان خراسان شمالی در این زمینه پیشگام باشد و با تهیه طرحی جامع نسبت به معرفی استان به عنوان استان پاک از منظر مواد مخدر در ۲ سال آینده اقدام کند.
 وزیر کشور با بیان اینکه ماهیت آسیب های اجتماعی کاملا تغییر پیدا کرده اند گفت: در سال جاری در کشور افغانستان ۱۰ هزار تن تریاک تولید خواهد شد همچنین طبق آخرین گزارش ها حدود ۷۰۰ نوع مواد مخدر وجود دارد که تنها راه برخورد و مقابله با این مسئله اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است.
 رحمانی فضلی با بیان اینکه میزان گردش مالی مواد مخدر و تریاک در جهان حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار است افزود: بر اساس آمار موجود تنها ۵ درصد از کل جامعه دچار اعتیاد هستند که می توان با آگاه سازی بیشتر مردم این میزان را کاهش داد.
 وی ادامه داد: بر اساس آمار شیوع شناسی در گذشته حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار معتاد داشتیم که این تعداد هم اکنون به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است یعنی حدود ۹۰۰ هزار نفر از معتادین کاهش پیدا کردند.
 وزیر کشور تأکید کرد: فرمانداران مرتب جلسات بررسی آسیب‌های اجتماعی را تشکیل داده و روند صعودی یا نزولی آسیب‌ها را بررسی و راهکارهای عملی در مقابله با آنها را در شهرستان مربوطه استخراج کرده و عملیاتی کنند.
 رحمانی فضلی با بیان اینکه تنها راه مقابله اجتماعی کردن مقابله با مواد مخدر است گفت: در سال گذشته برای ۷ هزار و ۴۰۰ نفر از پاک شدگان از مواد مخدر اشتغالزایی شده است همچنین برای کسانی که قصد ایجاد فعالیت و اشتغال بعد از ترک داشته باشند تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.
 

انتهای پیام./

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی اشتغال انقلاب خراسان شمالی مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور

استاندار خراسان‌جنوبی از کسب رتبه اول استان در نوروز در کاهش تصادفات جرحی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، امروز _پنجشنبه نهم فروردین_ در هشتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: تا این لحظه بیش از سه هزار تردد و ۳۲۲ هزار نفر اسکان و ۷۵۰ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نصب ۳۹ سیاه چادر از جمله اقدامات کلیدی و اساسی بود که سبب ایجاد فضای مثبت و مفرحی در نقاط مختلف استان شده است، افزود: این کار با هدف کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی استان انجام شد که آمارهای ارائه شده توسط مدیران دستگاه‌های عضو این ستاد نشانگر آن است که استقرار آنها در کاهش تصادفات جاده‌ای تأثیرگذار است.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون در کاهش تصادفات جرحی رتبه اول و در کاهش فوتی‌ها رتبه سوم کشور را داریم که نتیجه اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های مربوط در این حوزه است.

وی تصریح کرد: در موج بعدی سفر که از سیزدهم فروردین شروع می‌شود، مانند گذشته همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند تا بتوانیم رتبه‌های کسب شده را حفظ کنیم.

قناعت با بیان این که همه مواردی که در این جلسه مطرح شد، در حکم مصوبات ستاد است که ابلاغ خواهد شد، تاکید کرد: نظارت مستقیم بر تأمین سوخت و آرد سیاه چادرها، انجام هماهنگی و نظارت در محورهای روستایی توسط فرمانداران برای لیالی قدر و موج بعدی سفر، ثبت به موقع آمار در سامانه جانا تا در زمان ارزیابی از استان‌ها مدنظر قرار گیرند و بتوانیم رتبه خوبی در این خصوص را کسب کنیم از جمله مواردی است که باید به آنها توجه جدی واقع شود.

وی ادامه داد: حضور و ارتباط تلفنی فرمانداران و رؤسای کمیته‌های دوازده‌گانه ذیل این ستاد برای ارائه گزارش در صداوسیمای استان، نظافت کمپ‌های استقرار مسافران، انجام اقدامات فرهنگی در شهرستان‌ها برای رعایت شئونات ماه مبارک رمضان، برگزاری منظم جلسه‌های ستاد در شهرستان‌ها توسط فرمانداران و جلسه‌های کمیته‌های ستاد مورد تاکید است.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: فرمانداران باید از اکیپ‌های مستقر در محورهای مواصلاتی بازدیدهای بیشتری انجام دهند و نظارت بر نظافت مکان‌های عرضه محصولات و اسکان مسافران توسط فرمانداران و رؤسای کمیته‌های دوازده‌گانه ذیل ستاد انجام شود.

وی گفت: با وجود محدودیت‌های موجود در کشور در ایام نوروز باید پزشک طب اورژانس در بیمارستان‌های حضور داشته باشد.

قناعت افزود: برای حل مشکلات موجود در مسجد بین راهی چهارده معصوم بیرجند، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوط برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که تولید روزانه مرغ در استان ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن و نیاز روزانه خراسان‌جنوبی ۵۰ تن است که بقیه آن به استان‌های دیگر برده می‌شود، کمبودی در خصوص توزیع مرغ در استان نداریم و ارزان بودن مرغ تنظیم بازار در مواردی سبب ایجاد صف شده است که باید با برنامه‌ریزی مناسب اقدام لازم در این زمینه انجام شود.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: امیدواریم با انجام اقدامات موردنظر توسط اعضای این ستاد بتوانیم میزبانان خوبی برای مسافران و گردشگران نوروزی باشیم و شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان باشیم.

کد خبر 739933

دیگر خبرها

  • دولت برای رشد اشتغال‌زایی و کاهش تورم اقتصاد را به مردم بسپارد
  • کسب رتبه اول خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • بهبود گردشگری چهارمحال و بختیاری باعث کاهش بیکاری می‌شود
  • دستگیری ۴۵ مجرم با اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در نوروز
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • یک سال از فرمان طالبان درباره ممنوعیت کشت خشخاش می‌گذرد/ ۷ کیلوگرم گوجه ۳۰ سنت، هر کیلوگرم تریاک حدود ۳۶۰ دلار
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • افتتاح ۲ طرح گردشگری در زرند
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود