Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:52:26 GMT

حادثه ایرانشهر از شایعه تا واقعیت

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۸۸۳۸

حادثه ایرانشهر از شایعه تا واقعیت

زاهدان - ایرنا - حادثه تجاوز به عنف در ایرانشهر از انتشار مطلب توسط یکی از علمای اهل سنت این شهرستان با عنوان تجاوز به 41 زن شروع شد و در آخر با تایید تجاوز به تعداد اندکی زن و دختر توسط دادگستری سیستان و بلوچستان و دستگیری 2 نفر از چهار متهم در دست پیگیری است.

ماجرای تجاوز در ایرانشهر با اعلام آن توسط یکی از علمای اهل سنت در نماز عید فطر برملا شد و انتشار آن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به یکباره جامعه به ویژه مردم سیستان و بلوچستان را شوکه کرد و به جای شادی و نشاط عید فطر ترس و وحشت و تاسف اذهان عمومی را به خود مشغول کرد و احساس ناامنی حداقل برای چند روزی در میان بانوان گسترش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر چند که به گفته رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان دو روز قبل از اعلام عمومی این خبر، دستگاه قضایی و امنیتی و انتظامی با شکایت یک شاکی وارد صحنه شده و در کوتاه ترین زمان یکی از متهمان اصلی را دستگیر کردند.
اعلام این خبر نه تنها جو ناامنی های گذشته را در اذهان مردم استان تداعی کرد بلکه ذهنیت های منفی علیه شهرستانی با مردم متدین، با فرهنگ، میهمان نواز و خوش اخلاق و اجتماعی را ترسیم کرد و هر آنچه از خوبی ها و ظرفیت ها و توانمندیهای این شهرستان گفته و نوشته شده بود برای چند روزی به یکباره رشته ها را پنبه کرد.
در پی اعلام خبر در نماز عید فطر اخبار ضد و نقیض در این ارتباط در فضای مجازی منتشر شد که البته هیچکدام هم مورد تایید قرار نگرفته است.
2 روز پس از این اعلام حدود 50 نفر از مردم ایرانشهر در اعتراض به این اتفاق که مورد تایید هم قرار نگرفت در مقابل فرمانداری تجمع کرده و خواهان اشد مجازات برای ربایندگان شدند.
در جریان این حادثه برخی رسانه های ضد نظام نیز برای گرفتن ماهی از آب گل آلود و خدشه دار کردن چهره نظام وارد میدان شدند به طوری که یکی از عوامل معاند که برادر وی نیز با رسانه های بیگانه همکاری و فعالیت داشت در تجمع مردم ایرانشهر با تشویق جوانان به آشوب و برهم زدن چهره شهر اقدام به تهیه مستندات و فیلم کرد که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) بلافاصله شناسایی و دستگیر شد.
به گفته دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مطرح کردن موضوع تجاوز از طریق رسانه ها و تریبون های عمومی آن هم قبل از صدور حکم از سوی مرجع قضایی صحیح نبود.
همچنین از منظر متخصصان این حوزه، حادثه تجاوز به دختران ایرانشهری ازجمله تلخ ترین و بدترین نوع خشونت هایی است که می تواند آسیب های روانی اجتماعی زیاد و گسترده ای را برای فرد، خانواده و جامعه به دنبال داشته باشد به طوری که در جوامع سنتی و مذهبی نظیر ایرانشهر منجر به کاهش اطمینان خاطر خانواده ها، افزایش ترس و نگرانی در مورد رفت و آمد و حضور دختران در جامعه می شود.
همچنین این عمل شوم در بلند مدت تاثیر منفی بر کارکردهای اجتماعی و اقتصادی جامعه دارد به طوری که نا امنی روانی می تواند سبب بازگردندان جامعه رو به عقب شود.
حضور مقتدرانه و جدی دستگاههای قضایی و امنیتی و پیگیریهای گسترده مسئولان کشوری و استانی هر چند سبب آرامش خیال شد اما ضربه هولناک این خبر برای مردم ایرانشهر و به ویژه خانواده های مظلوم حادثه دیده به این زودی از اذهان زدوده نخواهد شد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در نشستی با خبرنگاران گفت: با اقدام سریع نیروهای امنیتی و انتظامی خودرویی که در این حادثه مورد استفاده قرار گرفته بود همان روز نخست (چهارشنبه) شناسایی و روز پنجشنبه توقیف شد که در بازرسی از آن یک سری وسایل و ادوات جرم نظیر چشم بند و حتی سیم کارت فرد ربوده شده نیز کشف شد.
با بررسی های صورت گرفته مشخص شد چهار نفر در این پرونده دست داشتند که یک نفر آنان بلافاصله دستگیر و سه نفر دیگر شناسایی شده و تحت تعقیب قضایی قرار دارند که متعاقب آن یکی دیگر از متهمان این حادثه با همکاری معتمدان، مسئولان و خانواده اش تحویل مراجع قضایی شد.
یکی از نکات بسیار مثبت و قابل طرح در سیستان و بلوچستان در سالهای اخیر حضور زنان این استان در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی است به گونه ای که در چند سال اخیر افزون بر 235 زن نخبه عهده دار مناصب مدیریتی این استان شدند که در سمت هایی همچون معاون استاندار، فرماندار، معاون فرماندار، مدیر کل، معاون مدیر کل، رئیس دانشگاه، مشاور مدیر کل، مشاور فرماندار، رئیس اداره، شهردار، بخشدار و دهیار مشغول بکار هستند و در تصمیم گیریها و توسعه و پیشرفت استان و خدمت رسانی به مردم نقش ایفا می کنند.
متاسفانه نشر این گونه اخبار در جامعه سبب بازگرداندن مجدد برخی زنان و دختران این دیار به پستوی خانه و مانع بزرگی برای روند رو به رشد سریع زنان در همه زمینه های سیاسی- اجتماعی و اقتصادی می شود و خسارت های جبران ناپذیری را بر پیکره جامعه در بلند مدت به همراه دارد.
همچنین در جوامع های سنتی و ایل و طایفه ای مثل سیستان و بلوچستان نشر این گونه اخبار آسیب های اجتماعی مهمی نظیر انزوای اجتماعی، قتل های ناموسی، کینه توزی و نفرت بین خانواده ها و حس انتقام و درگیری طایفه ای بین خانواد ها را به دنبال دارد.
یکی از بانوان فعال سیاسی و اجتماعی گفت: حاثه تلخ و شوم تجاوز به دختران عزیز ایرانشهری اعم از اینکه آمار41 نفری و یا سه نفری باشد، از جمله تلخ ترین و بدترین نوع خشونت هایی است که می تواند آسیب های روانی اجتماعی زیاد و گسترده ای را برای فرد، خانواده و جامعه به دنبال داشته باشد.
«سارا خوشخو» افزود: این عمل شوم می تواند در بلند مدت برکارکردهای اجتماعی و اقتصادی جامعه تاثیر منفی داشته باشد.به عبارت دیگر نا امنی روانی ایجاد شده از طریق خشونت و آزار جنسی به دختران قطعا می تواند عامل مهمی برای به عقب گرد جامعه رو به پیشرفت ایرانشهر باشد.
با این توضیح که جامعه ایرانشهر که در سالهای اخیر با حضور فعال و مشارکت زنان در همه زمینه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی روند توسعه را از شهرهای دیگر استان سریعتر طی کرده است می تواند با بازگراندن مجدد دختران و زنان به پستوی منزل، جامعه را از فرصت استفاده از توانمندی های این قشر موثر جامعه محروم کند و بدین طریق خسارت جبران ناپذیری را بر پیکره جامعه تازه جان یافته ی ایرانشهر وارد کند.

** انتشار خبر کار خلاف شرع و قانون بود
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: اصل موضوع تجاوز در ایرانشهر تکذیب نمی شود اما مطرح کردن آن از طریق رسانه ها و تریبون های عمومی آنهم قبل از صدور حکم از سوی مرجع قضایی صحیح نبود.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه تجاوز به 41 نفر در ایرانشهر صحت ندارد افزود: در این حادثه یک نفر در ایرانشهر مورد ربایش قرار گرفته بود که بعد از مراجعه فرد مورد نظر به دستگاه قضایی متهم این پرونده شناسایی و روز بعد دستگیر شد.
حمیدی اضافه کرد: پرونده اخیر ایرانشهر بعد از کشیده شدن به رسانه ها و تریبون ها یک کلاغ چهل کلاغ شد.
رئیس شورای قضایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تاکنون افرادی که در این پرونده شکایت کرده اند سه خانم بودند که شکایت آنان در رابطه با تجاوز به عنف بود که توسط این متهمان مورد ربایش و تجاوز قرار گرفته بودند.
وی افزود: از این سه نفر تنها یک نفر که آثار ربایش وی در خودروی متهمان مشاهده شد به پزشکی قانونی مراجعه کرد و این مرجع نیز تجاوز را توسط این افراد تایید کرده است.
وی ادامه داد: یک خانم دیگر نیز در ایرانشهر علیه این افراد در زمینه ایجاد مزاحمت برای دخترانش شکایت کرده و بحث تجاوز مطرح نشده است.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی مسئول اطلاع رسانی در رابطه با پرونده های قضایی است و هیچ فرد یا مسئولی نمی تواند در این رابطه اظهار نظر کند.
وی گفت: علاوه بر متهم اصلی، 2 متهم دیگر یکی به اتهام تامین سلاح برای متهمان پرونده در زاهدان و دیگری تحریک جوانان در حاشیه پرونده ایرانشهر دستگیر شدند.
وی افزود: فردی که در ایرانشهر دستگیر شده در حال تهیه مستندات از تجمع شماری از مردم ایرانشهر برای بهره برداری رسانه های خارج از کشور از این حادثه بوده است.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده برادر این متهم در رسانه های خارج از کشور فعالیت دارد.

***دومین متهم پرونده ایرانشهر دستگیر شد
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: یک متهم دیگر در رابطه با پرونده تجاوز در ایرانشهر، شامگاه دوشنبه در زاهدان دستگیر شد.
حجت الاسلام علی موحدی راد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فرد از متهمان اصلی پرونده نیست و فقط سلاح در اختیار متهمان اصلی قرار داده است.
وی تصریح کرد: تا کنون در مجموع پنج نفر شاکی به مراجع قضایی مراجعه کرده اند.
دادستان زاهدان یادآورشد که یکی از خانم های شاکی مدعی شده است که دی ماه سال گذشته مورد تجاوز قرار گرفته و یکی دیگر از شاکیان پرونده نیز مدعی شده که اردیبهشت ماه و دیگری نیز گفته است که خردادماه مورد تجاوز قرار گرفته است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: تاکنون 2 متهم در رابطه با پرونده تجاوز در ایرانشهر دستگیر شدند و متهمان دیگر نیز شناسایی و دستور دستگیری آنان صادر شده است.
وی تاکید کرد: بر اساس قانون هیچ مقام اجرایی به غیر از رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان حق مصاحبه در رابطه با محتویات و مفاد پرونده هایی با موضوع قضایی به ویژه پرونده هایی که تحقیقات اولیه آن محرمانه و در موضوع منافی عفت است را ندارند.

**نتیجه اقدامات حادثه ایرانشهر اعلام می شود
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به دستور وزیر کشور برای پیگیری حادثه ایرانشهر گفت: نشست شورای تامین استان برای بررسی ابعاد موضوع برگزار شد و نتیجه اقدامات انجام شده اعلام خواهد شد.
محمدهادی مرعشی اظهار داشت: در پی ادعای مطرح شده مبنی بر تجاوز به عنف در ایرانشهر یک نفر شاکی در سه روز قبل از عید فطر به دادسرا مراجعه کرده و بلافاصله پس از تشکیل پرونده در مدت چهار تا پنج ساعت نفر اول دستگیر و به جرم خود اعتراف کرده است.
وی ادامه داد: پس از شاکی اول، 2 نفر دیگر به دستگاه قضایی شکایت کردند که می توان گفت این سه نفر با یکدیگر آشنا بودند.
معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این موضوع چهار مجرم دارد، تصریح کرد: از چهار مجرم 2 نفر دستگیر و 2 نفر متواری هستند.
وی افزود: طرح این موضوع در نماز عید آنهم توسط شخصی که اطلاعات کمی از پرونده داشت موجب انتشار مطالب ضد و نقیض و آمارهای غیر واقعی در فضای مجازی و در نتیجه دامن زدن و ملتهب کردن جو شهرستان ایرانشهر شد.

** رسانه های بیگانه در صددسوء استفاده از هرحادثه ای در ایران هستند
امام جمعه ایرانشهر درجمع علما، روحانیون و اعضای شورای تأمین این شهرستان گفت: رسانه‌های بیگانه و در واقع 99 درصد رسانه های دنیا به دنبال تخریب چهره اسلام و نظام جمهوری اسلامی و بهره برداری و سوء استفاده از هر گونه اختلاف و تفرقه و حادثه ای در ایران هستند.
جت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی با بیان اینکه ایرانشهر با مردمی با ایمان عمیق، مرکز فرهنگی بلوچستان است افزود: حادثه اخیر برگرفته از تهاجم فرهنگی است که از سوی دشمنان اسلام از طریق ماهواره و فیلم های مبتذل رواج پیدا کرده است.
وی با تاکید بر برخورد جدی با مجرمان این حادثه گفت: هیچ کس در مقابل قانون مستثنی نیست.
مولوی عبدالصمد دامنی امام جمعه مسجد حقانیه اهل سنت ایرانشهر نیز با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس احکام اسلامی شکل گرفته است اظهار داشت: انتظار ما از مسوولان این است که طبق قانون شرع با مجرمان این حادثه برخورد شود.
وی از فرماندار، اعضای شورای تأمین و دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که حوادث بعد از اعلام این جنایت را به خوبی مدیریت کردند تقدیر کرد و افزود: دشمنان به دنبال بهره برداری از این حادثه هستند اما ما به آنها اجازه نمی دهیم.
امام جمعه مسجد نور اهل ‌سنت ایرانشهر نیز با بیان اینکه قانون فصل الخطاب است گفت: بایستی همه ما تابع قانون باشیم وبه کسی اجازه ندهیم از این موضوع بهره برداری کند.
مولوی محمد طیب ملازهی با تاکید بر برخورد جدی با مخلان امنیت وافرادی که مرتکب این جنایت شده اند افزود: کسانی که امور در دست آنان است باید هرچه سریعتر با مسببین این حرکت زشت برخورد کنند.
وی اظهار داشت: من بارها اعلام کرده ام که مخالف هرگونه تجمع و اعتراض مردمی هستم و از مردم خواسته ام اجازه دهند مسوولان در فضایی آرام به وظایف قانونی خود عمل کنند.
امام جمعه مسجد نور ایرانشهر ادامه داد: همه می‌دانیم که دشمن نه تنها برای ما دل نمی سوزاند بلکه به دنبال اختلاف و ناامنی و آشوب است بایستی در این شرایط هوشیار باشیم.

** خانواده متهمان حادثه ایرانشهر هرچه سریعتر آنان را تحویل دهند
امام جمعه و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان از خانواده متهمان حادثه ایرانشهر خواست هر چه سریعتر 2 متهم فراری را برای پاسخگویی به مراجع قانونی تحویل دهند.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نمازجمعه این هفته اهل سنت زاهدان با اشاره به جریان اخیر ایرانشهر اظهار داشت: در مورد این جریان در مرحله نخست دستگاه قضایی باید نسبت به مجازات کسانی که مرتکب جرم شده ‌اند جدیت داشته باشد که بحمدالله دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان به این نکته توجه و تاکید دارد.
وی افزود: همچنین از افرادی که در این جریان مورد ظلم قرار گرفته ‌اند درخواست دارم حیای شان مانع شکایت و پوشاندن ظلم نشود، بلکه شکایت خود را در دستگاه قضایی مطرح کنند.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان ادامه داد: درخواست ما از خویشاوندان 2 متهم فراری پرونده این است که آنان را تحویل دهند تا اگر جرمی مرتکب شده ‌اند به آن اقرار و اگر مرتکب جرمی نشده ‌اند از خودشان دفاع کنند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان مردم را به «حفظ آرامش» توصیه کرد و گفت: از مردم عزیز سیستان و بلوچستان به ویژه ایرانشهر می‌ خواهیم آرامش خود را حفظ و احساسات‌ شان را کنترل کنند، زیرا دشمنان دنبال برهم‌ زدن امنیت استان و کشور هستند.

** اعضای چند فراکسیون مجلس حادثه ایرانشهر را بررسی می کنند
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع خبرنگاران گفت: حادثه ایرانشهر در فراکسیون های مختلف مجلس مطرح شده و قرار است اعضای این فراکسیون ها برای بررسی موضوع و سایر معضلات اجتماعی به زودی به سیستان و بلوچستان سفر کنند.
محمد نعیم امینی فرد اظهار داشت: اتفاق اخیر ایرانشهر از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به اینکه احتمال وقوع این قبیل معضلات اجتماعی در هر منطقه ای وجود دارد باید این موضوع ریشه یابی دقیقی شود.
وی ادامه داد: پرونده این جرم هنوز باز است و از مردم خواسته شده تا هر گونه موردی از این نوع را اطلاع رسانی کنند و به این دلیل آمار دقیقی از تعداد افرادی که به آنان تعرض شده در دست نیست.
حادثه ایرانشهر زنگ خطر را برای خانواده ها و دستگاههای مختلف دست اندرکار امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی و انتظامی به صدا در آورده و باید خانواده ها بیش از پیش در تربیت فرزندانشان دقت و تلاش کنند و دستگاهها و نهادهای مختلف و رسانه های ارتباط جمعی، علما و معتمدان و ریش سفیدان طوایف نیز در فرهنگ سازی، ایجاد امکانات و فضاهای ورزشی، تفریحی و سرگرمی های سالم و ارائه آموزشهای لازم از سنین کودکی تا جوانی همت گمارند تا جامعه ای سالم و بدور از اینگونه معضلات داشته باشیم.
7316 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حقوقي قضايي حادثه ايرانشهر زن و خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به عملکرد مثبت شعب تجدیدنظر استان، گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشست با قضات محاکم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان، اظهار داشت: هدف از تشکیل این کارگروه‌ها اعمال خرد جمعی و تلاش مستمر در اجرای بهینه سند و دستیابی به رفع چالش‌ها در اجرای ماموریت‌های دادگستری استان کرمان است.

وی با بیان اینکه عمل به سند تحول و تعالی قوه قضائیه به‌وسیله قضات و مدیران دستگاه قضائی مورد تاکید است، ادامه داد: در این راستا در سال جدید 14 کارگروه در دادگستری استان شکل گرفته و مسئولیت هر کارگروه بر عهده یکی از معاونین قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن رضایت از عملکرد قضات و کارکنان اداری شعب دادگاه تجدیدنظر استان، گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان 84 روز است که آمار و شواهد حاکی از عملکرد مثبت شعب تجدیدنظر استان در یک سال اخیر است.

وی ادامه داد: قضات باید ضمن حفظ استقلال قضایی خود در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آرا به اجرای دستورالعمل‌ها و برنامه‌های ستادی قوه قضائیه که در جهت نیل به نتایج اجرای سند تحول قوه قضائیه ارائه می‌شود عنایت و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مسعود امیرمیجانی، معاون قضایی دادگستری استان و سرپرست محاکم تجدیدنظر کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه در یک سال گذشته به 20 شعبه محاکم تجدیدنظر استان کرمان 41 هزار 277 پرونده وارد شده است، اظهار داشت: در این مدت قضات در مجموع 41 هزار و 399 فقره پرونده را مورد رسیدگی قرار دادند و که این آمار حاکی از آن است که خروجی پرونده‌ها بیش از پرونده‌های وارده است.

وی با بیان اینکه با وجود حجم پرونده‌های زیاد در دادگاه تجدیدنظر، قضات تجدیدنظر تلاش‌های قابل توجهی در جهت رسیدگی به پرونده‌ها انجام داده‌اند، گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر 84 روز است.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان، بیان کرد: قضات اوقات رسیدگی را بدون دلیل به زمان‌های بعد موکول نکنند و رسیدگی در اسرع وقت انجام شود و همچنین لازم است رسیدگی سریع به پرونده‌های مراجعین به همراه اتقان آرا مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه درخواست می‌شود که قضات متناسب‌سازی جرم با مجازات را در احکام خود در نظر بگیرند، گفت: در سال پیش‌رو کاهش برنامه‌های معوق و پرونده‌های مسن، ساماندهی پرونده‌های کثیرالشاکی، کاهش صدور قرارهای شکلی و ساماندهی نحوه ارجاع به کارشناس از اولویت‌های دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان بوده است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • واکنش به یک شایعه جنجالی درباره توماج صالحی
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • روایت سینمایی پرونده‌های قضـــایی
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد
  • ۴ مجروح در نزاع خانوادگی
  • پرونده قضایی جدیدی علیه دینا قالیباف تشکیل شد | قالیباف: هیچ‌گونه تجاوزی انجام نشده است
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد