Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره سرکوب خشونت‌بار معترضان ونزوئلایی شد و امتناع مداوم دولت کاراکاس با بررسی کشتار غیر نظامیان را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شاهزاده زید رعد الحسین، کمیسیونر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارشی جدید با محوریت ونزوئلای بحران‌زده گفت: عدم اجرای عدالت علیه نیروهای امنیتی ناقض حقوق بشر نشان دهنده فقدان قوانین در ونزوئلا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

او با درخواست از شورای حقوق بشر برای اجرای تحقیقاتی سطح بالا (کمیسیون تحقیقات) برای ونزوئلا گفت، دادگاه کیفری بین‌الملل باید مداخله بیشتری داشته باشد. این دادگاه مستقر در لاهه ماه فوریه تحقیقاتی را درباره سوءرفتارهای نیروهای امنیتی ونزوئلایی در دوره اعتراضات ضد نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا به جریان انداخت.

دفتر حقوقی سازمان ملل که سال گذشته سرکوب مادورو علیه معترضان را مورد بررسی قرار داد، تاکید کرد یافته‌های جدید عمدتا به برخورد سرکوب‌گرایانه نیروهای دولتی حین عملیات‌های ضد مجرمان مرتبط است. بازرسان سازمان ملل اجازه دسترسی به ونزوئلا را ندارند. برخی از یافته‌ها براساس نظارت دورادور و مصاحبه با قربانیان، شاهدان، گروه‌های جامعه مدنی و سایرین است.

این گزارش همچنین بر کشتارهای فرا قانونی افسران دخیل در عملیات‌ها اشاره دارد. طبق آن، نیروهایی که مشخصا وظیفه آنها مبارزه با جرم بوده است، احتمالا بین ژوئیه ۲۰۱۵ و مارس ۲۰۱۷ مسوول کشتار بیش از ۵۰۰ تن هستند.

به گفته سخنگوی دفتر حقوق بشری، این عملیات‌ها با هدف نشان دادن اقتدار مادورو برای مبارزه با جرایم اجرا شد اما قربانیان مردان جوانی بودند که ظن ارتباط آنها با جرایم وجود داشت و آنها پس از بازداشت و بدون حکم کشته شدند.

گزارش مذکور همچنین بر مصونیت "فراگیر" مادورو و افسرانی که عامل کشتار دست‌کم ۴۶ تن حین اعتراضات سال گذشته شناخته شدند، تاکید کرد. رعد الحسین بر لزوم لغو این مصونیت تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران

محمد رئیس زاده، در مراسم رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن قدردانی ویژه از مسئولیت‌پذیری و دلسوزی تمامی دست‌اندرکاران تولید و طراحی این سامانه، گفت: سامانه جامع انتظامی با زحمات شبانه روزی چندین ماهه مرکز آمار و فناوری اطلاعات و معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی در جهت خدمت به مردم و اعضای جامعه پزشکی، پیگیری حق و حقوق بیماران، غیر حضوری شدن مراجعات و تکریم اعضای جامعه پزشکی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه سامانه جامع انتظامی رسیدگی به پرونده‌های انتظامی را در معاونت انتظامی و نیز هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی تسهیل می‌کند، اظهار داشت: سامانه جامع انتظامی علاوه بر ساماندهی داده‌های هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی‌ها، همچنین این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم از حجم عظیم و ارزشمند داده‌ها در امر پژوهش و تحقیقات، رصد و مدیریت شکایات در حوزه انتظامی، رصد اخبار و پیشگیری از قصور و تقصیر در جامعه پزشکی استفاده کنیم.

رئیس زاده با اشاره به عملکرد بسیار شایسته مرکز آمار و فن آوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی در ایجاد زیرساخت‌ها،  احصا فرایندها و پیاده سازی آن، افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی کار پیچیده‌ای را در مقیاس حوزه فناوری اطلاعات قوه قضائیه و شبیه سامانه ثنا انجام داده و این کار ماندگار در وهله اول به نفع مردم و سپس اعضای جامعه پزشکی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع انتظامی منجر به کاهش بار مراجعات مردم به هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که نظام پزشکی شهرستان‌ها نسبت به بهره مندی از ظرفیت سامانه جامع انتظامی ملزم شوند و همچنین استفاده از این سامانه به کاربران و جامعه پزشکی آموزش داده شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فیلم/ سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی در آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی