Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@19:29:35 GMT

کم آبي مانع اشتغالزايي در سمنان نشود

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۹۱۹۸

کم آبي مانع اشتغالزايي در سمنان نشود

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي گفت: کم آبي مانع روند اشتغالزايي در بخش هاي مختلف اقتصادي استان سمنان نشود.

ابوالفضل حسن بيگي روز يکشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: همچنين کمبود آب در نواحي و شهرک هاي صنعتي سمنان نبايد مانع اجراي طرح هاي توسعه اقتصادي و تعطيلي واحدهاي صنعتي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت: اکنون در بسياري از شهرستان هاي سمنان کمبود آب در بخش صنعتي و کشاورزي مشهود است اما نبايد اين امر در اجراي طرح هاي اشتغالي دولت دوازدهم مانعي ايجاد کند.
وي گفت : براساس آمارهاي ارايه شده از سوي شرکت آب منطقه اي، اکنون شهرستان هاي سمنان و شاهرود و دامغان به ترتيب با مشکل کمبود 150 و 200 و 70 ليتر در ثانيه مواجه است که بايد در ميان مدت براي رفع اين معضل اقدام شود.
حسن بيگي ادامه داد : زيرساخت هاي سرمايه گذاري در طرح هايي که به نياز آبي کمتري دارند در سمنان فراهم است و بايد مديران دستگاه اجرايي مربوط، فعالان اقتصادي را به راه اندازي واحدهاي صنعتي کم آب بر در استان ترغيب کنند.
وي تصريح کرد: ظرفيت هاي اقتصادي، صنعتي و معدني استان براي کاهش نرخ بيکاري بي نظير است و علاوه بر نيازهاي زيرساختي براي سرمايه گذاري، نظارت دستگاه اجرايي مربوط براي مديريت منابع موجود ضروري است.
نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد : طرح هاي کوتاه، ميان و بلند مدتي براي تامين آب مورد نياز واحدهاي صنعتي آب بر سمنان در چهار سال آينده در دستور کار قرار دارد و با اين رويکرد مي توان براي کاهش نرخ بيکاري در استان گام برداشت.
وي افزود: انتقال آب خزر به سمنان بايد به عنوان راهبردي ارزشمند براي اجراي طرح هاي توسعه اي اقتصادي در دستور کار دستگاه هاي اجرايي قرار گيرد و اميدواريم در کمترين زمان ممکن اين طرح که مصوبه سفر استاني دکتر روحاني به سمنان در دولت يازدهم است عملياتي شود.
به گزارش ايرنا، ميانگين سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 ليتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 ليتر است، در استان سمنان حدود يک ميليارد و 250 ميليون مترمکعب آب در سال توليد مي شود.
در سال 96، نرخ بيکاري در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيشتر بود و با تحقق کامل ارايه تسهيلات 9 هزار ميليارد ريالي رونق توليد و اجراي طرح‌هاي اقتصادي در قالب تفاهم‌نامه هاي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي به تعداد 87 طرح با سرمايه گذاري 71 هزار و 510 ميليارد ريال در همايش‌هاي سرمايه‌گذاري اين استان، انتظار مي رود اشتغال افزايش و نرخ بيکاري در سمنان کاهش قابل توجهي يابد.
استان سمنان بيش از 700 هزار نفر جمعيت دارد.
6026/7339
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی استان سمنان است، تاکید کرد: طبیعتاً به لحاظ ظرفیت و توانمندی استان سمنان در بعد صنعتی، نگاه دولت نیز به صنایع استان حمایتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر طبیعی است که وقتی مزیت یک استان مانند سمنان بر محور صنعت قرار می‌گیرد، پیشرفت‌ها و موانع به تناسب پدیدار می‌شود، افزود: در سفر هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان مشکلات و مسائل مرتبط با صنایع استان احصا و مورد بررسی قرار گرفت تا بتوانیم بهترین تصمیمات را برای صنایع این استان بگیریم.

وزیر صمت با بیان اینکه دیدگاه ما در بازدید از استان سمنان، ظرفیت فوق‌العاده صنعتی در نزدیکی و همجواری پایتخت است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم که مشکلات صنایع استان سمنان حل شود.

علی آبادی با بیان اینکه بخش مهمی از مشکلات صنایع استان سمنان زیرساخت‌هایی مانند برق، آب، گاز و … است، گفت: تلاش می‌کنیم که با مشارکت مردم ذیل شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم، مشکلات صنایع استان سمنان حل شود.

وی با بیان اینکه در تمام بازدیدهایی که از صنایع استان سمنان داشتیم نیز تحقق شعار سال لحاظ شد، گفت: صنعتگران استان سمنان خوشبختانه از ما مسئولان جلوتر هستند و پیام و شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی را زودتر از ما دریافت کرده و برای تحقق آن تلاش دارند.

کد خبر 6082324

دیگر خبرها

  • «زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • عکس/ سفر رئیسی به سمنان
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • فردا ؛ جشن بازگشت به تولید ۲۰۰ واحد صنعتی در سمنان
  • ۲ طرح صنعتی در گرمسار افتتاح شد
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان